Adana Ressamlar Derneğİ'nden 24 Kasım Karma Resim Sergisi

“Ah şu mikroplar” tiyatro oyunu çocuklarla buluştu

Uygur, ATAFOD’un konuğu oldu

2020 DÜNYA FELSEFE GÜNÜ MESAJI

Ecdet Güvel’den  “İnce Sözle Yarenlik” kitabı

10. MALATYA ULUSLARARASI FİLM FESTİVALİ’NE BAŞVURULAR BAŞLADI!

YÜREĞİR FİLM AKADEMİSİ BAŞLADI

Hacivat-Karagöz yetim kaldı.

Şehir Tiyatroları sezonu açıyor

“ATATÜRK’ÜN FOTOĞRAFLARININ HİKAYESİ” SERGİSİ AÇILDI

ARATOS FELSEFE OKULLARI’NDA DERS BAŞLADI

Timur Selçuk hayatını kaybetti

ULUSLARARASI KAHRAMANMARAŞ ŞİİR VE EDEBİYAT GÜNLERİ’NE BÜYÜK İLGİ

GESAM’dan “Cumhuriyet İlelebet Payidar Kalacaktır” resim sergisi

ÇDSO’DAN, CUMHURİYET BAYRAMI KONSERİ

Hikmet Karagöz yaşamını yitirdi

Türk Telekom’dan az gören çocuklara sanat atölyesi

YAYINEVİ VE EDİTÖR ESER SEÇER Mİ?

Ressam Müge Süel, “Dans” konulu kişisel resim sergisini açtı

Ressam Süel’den balerin figürlü eserle Cumhuriyet vurgusu

Adana'da Karma Sergi

Altınoran Sanat Galerisi açıldı

Adana'da Altınoran Sanat Platformu tarafından Berna Ateşoğlu anısına "Kadın; Söyleyeceklerimiz Var" adlı sergi Altınoran Galeri'de açıldı.

Altınoran Düşünce ve Sanat Derneği Başkanı Dr. S. Haluk Uygur, 10 farklı disiplinden 42 sanatçının hazırladığı serginin, haftanın perşembe ve cuma günleri Altınoran Galeri'de izlenebileceğini belirterek,"Kadın konusunda 42 farklı düşüncenin özel bir konseptle sunulduğu sergi, korona şartlarına uyarak, ancak 18.00- 20.00 saatleri arasında izlenecektir. Kadın hakkında sizlerin de söyleyecekleriniz varsa bekliyoruz" dedi.
Altınoran Düşünce ve Sanat Derneği Başkanı Dr. S. Haluk Uygur, 42 sanatçının eserlerinin büyük bir bölümünün tabak üzerine işlendiğini ise şöyle anlattı:
“Bundan 12 bin yıl önce insanlık avcı toplayıcı yaşam tarzını bırakarak tarımsal yaşama geçti. Tarımsal yaşam, aynı zamanda yerleşik hayata geçmek köyler kasabalar kurmak demekti. Kasabaların kurulmasıyla da iş bölümü başladı. Maalesef bu iş bölümü içerisinde kadına ev işlerini yapmak, yemeği pişirmek görevi düştü. O zamana kadar göçebe bir hayat yaşayan insanlar önlerine çıkan sorunları kadın erkek beraber çözer, günübirlik yaşardı. O günkü ihtiyacını gün içinde karşılar, avladığını o gün bir çöpe takıp ateşin üzerinde pişirerek yer ertesi gün için bir şey bırakmazdı. Ertesi gün yeniden yine bir mücadele başlardı. Yerleşik hayata geçilmesi ve yemek pişirme işinin kadına devredilmesi sonucu kadın üreticiliğini, belli bir alana sıkıştırılmasına rağmen kullanmaya devam etti. Yemeğin daha lezzetli olmasına, saklanabilmesine, pişirildiğinde bir müddet sonra da yenebilme imkanının oluşturulmasına, pişirirken başında bekleme zorunluluğunu kalkmasına yarayacak çanak çömleği buldu. Herhalde insanların daha önce buldukları yeni şeyler için bunu kadın veya erkek bulmuştur diyemeyiz, ama İnsanlığın en önemli buluşlarından biri olan çanak çömleğin kadının yapıcılığını taşıdığı açıktır. Üstelik kadın işleri için kullandığı tabakları daha sonraları süslemeye başlayarak, estetiği de katmıştı. Belki de güzel sanatın başladığı nokta burasıdır. İşte bu yüzden biz bu kez kadın kavramı ile tabağı yan yana düşünmeyip denedik.”
10 farklı disiplinden hazırlanan karma sergiye destek veren 42 sanatçı ise şunlar:
A.Raşit Karakılıç, Aylin Sofuoğlu, Ayşe Ateşoğlu, Cemil Güven, Claudıa Üzelgeçici, Eda Dikel, Emel Genç, Etem Çalışkan, Fatoş Toyganözü, Gülsüm Ünal, Haluk Uygur, Hanife Uygur, İlham Enveroğlu, İlknur Taşa, İlter Uzel, İnci Gürsoy, İnci Küçükusta, İsmail Ökke, Kafiye Sahillioğlu, Lale Gülyaşar, Mehmet Dilci, Meliha Özgürbüz, Meltem Aydın, Mesut Dikel, Mustafa Dulda, Mustafa Üzelgeçici, Mutluhan Taş, Mükremin Şahiner, Nesrin Güzelek, Nesrin Karataş, Nevis Liman, Nilgün Ulaştırıcı, Noyan Zenger, Pakize Aksu, Pelin Emrahoğlu, Rahime Korkut, Sefa Sofuoğlu, Seher Ünal, Sevgi Topçuoğlu, Sümeyye Yıldırım, Yeşim Mendi ve Zerrin Enveroğlu.

(vş)