Estonya
SPOR 10.07.2023 11:21:00 792 0

Estonya'yı yenen Plaj Futbolu Milli Takımımız, Avrupa'da ilk 10 içinde

2024 FIFA Dünya Kupası Avrupa Elemeleri D Grubu karşılaşmaları için Bakü'de bulunan Plaj Futbolu Milli Takımımız, Estonya ile karşılaştı ve rakibini mağlup edip, sıralamada dokuzuncu oldu.

Bakü Merkez Stadyumu'nda oynanan mücadelenin normal süresi müthiş bir çekişme sonucunda 3-3 berabere sona erdi. Ay-yıldızlı takımımızın gollerini kalecimiz Serkan Banazlı (2) ve Emrah Ekmekçi kaydetti. 3 dakikalık uzatma periyodunda gol olmayınca seri penaltı atışlarına geçildi. Penaltılarda rakibine 4-3 üstünlük kuran Plaj Futbolu Milli Takımımız, bu galibiyetle 2024 FIFA Dünya Kupası Avrupa Elemeleri'nde 9. Sırayı aldı.

Ozan Yılmaz: "5 maç yaptık, 3 galibiyet aldık"

Bakü'deki turnuvaya iki kamp yaparak hazırlandıklarını vurgulayan Plaj Futbolu Milli Takım Teknik Direktörü Ozan Yılmaz, "Turnuva boyunca 5 maç yaptık ve 3 galibiyet aldık. Belarus ve Danimarka'ya yenilmemize rağmen son Avrupa Şampiyonu, Avrupa Plaj Oyunları Şampiyonu, son Dünya Kupası Üçüncüsü İsviçre, bir futbol ekolü Almanya ve son olarak Estonya'yı mağlup ettik. Turnuvayı ilk 10 içinde tamamladık. Oyuncularımı tebrik ediyorum. Son saniyeye kadar mücadeleyi bırakmadılar. Burada bizimle olmayan, dışarıda kalan oyuncularımız da bizi hep destekledi. Arkadaşlık üst düzeyde. Böyle güzel bir takıma sahibiz" ifadelerini kullandı.

"Sponsorlar plaj futbolunda mutlaka olmalı"

Bu turnuvaya eleme oynamadan katıldıklarını, direkt grup maçlarından başladıklarını hatırlatan Ozan Yılmaz, "İspanya, İtalya, Ukrayna, Moldova, Portekiz, Danimarka, Fransa ve Belarus gibi takımların arasında ilk 10'da kendimize yer edindik. Bu ülkeler ve diğer gelişmiş ülkelerde Plaj Futbol Ligi 12 ay oynanıyor. İnanılmaz sponsor destekleri var. Ülkemizde Türkiye Futbol Federasyonumuz, Sayın Başkanımız Mehmet Büyükekşi, Yönetim Kurulumuz ve Sayın Futbol Gelişim Direktörümüz Oğuz Çetin'in tüm desteklerine rağmen sponsor konusunda maalesef yeterli desteği alamıyoruz ve ligimiz etap etap oynanıp ancak bir ay gibi bir süre devam edebiliyor. Yani 12 ay profesyonel lig oynayan rakiplere karşı mücadele veriyoruz ve buna rağmen Bakü'deki bu turnuvada ilk 10 içinde kalabiliyoruz. Bu gerçekten çok önemli bir başarıdır. Bu çocuklar 11 ay neredeyse kum görmeden buraya geliyor ve Ay-Yıldızlı forma için canlarını dişlerine takıp oynuyorlar. Bizim oyuncularımızın yetenek olarak rakiplerden hiçbir eksiği yok. Plaj futbolunun, tıpkı kadın futbolumuz gibi önem kazanması ve değer görmesini çok istiyoruz. İlgiyi, sevgiyi, sponsorları yakaladıkça herkes görecek ki başarı otomatik olarak gelecek. Ulusal basın, yerel basın ve sosyal medya gücü çok önemli ve bu sporu genç kitlelere ulaştırmak için daha fazla görünür olmalıyız. Bu spor izlemesi çok keyifli bir spor. İnanılmaz goller oluyor. Kum, rakip, sıcak derken korkunç bir mücadele var sahada… Biraz daha görünür oldukça insanlarımızın ilgisi de artacaktır. İlgi arttıkça da Milli Takım olarak çok daha yukarılarda yer alacağız" diye konuştu.

(vş)

Haber Kaynak : HABER MERKEZİ

DÜNYA MOTOKROS ŞAMPİYONASI AFYONKARAHİSAR'DA!

CİMNASTİK MİLLİ TAKIMI “ADANA ÇİFTETELLİSİ ” İLE KARŞILANDI

TSYD yeni binasına kavuşuyor

GENK 2-1 ADANA DEMİRSPOR

Adana Demirspor bugün Genk Karşısında

TFF,"Türk Futbolunun yükselen trendi sürecek"

Milli Atletten Başkan Akay’a ziyaret

Başkan Akay Geleceğin Yıldızlarıyla Bir Araya Geldi

“Büyük” kupayı, “Fenerbahçe Doğuş Yelken Yat Takımı Fenerbahçe 1” takımı kazandı

538. GELENEKSEL KIZILDAĞ KARAKUCAK GÜREŞLERİ PAZAR GÜNÜ BAŞLIYOR

Kızıldağ'da şampiyon Döşekevi Kuşçusofuluspor oldu

Tirilye’deki zorlu yelken mücadelesi nefes kesti

Yelken yarışında ilk etabın birincileri açıklandı

SATRANÇTA “OLİMPİYAT İKİNCİSİ” OLDUK!