YÜREĞİR'DE ANTRENÖRLERE PANDEMİ DESTEĞİ

TEMA Vakfı : “Kömürsüz bir gelecek mümkün”

Deprem zararını azaltmanın yolu bilinçlenme ve yapı güvenliği

"Nadir hastalıklardan ülkemizde 5,5-7 milyon kişi etkileniyor"

"Öfkemizi doğru kontrol edersek sorunları kolay aşarız"

‘GELECEK KUŞAKLAR SOSYAL MEDYA KULLANIMI KONUSUNDA EĞİTİLMELİ’

Dr. Öğretim Üyesi Noori’nin Doktora Tezi ECCOMAS’ta Finalist

Radyo yayıncılarından Başkan Akay'a ziyaret

KIZILAY'DAN EĞİTİME HİJYEN DESTEĞİ

İkinci el otoya talep ekspertizlerin işini arttırdı

GİŞKAD'ın yarışmasında hasat zamanı

ÇYDD MENTORLUK PROJESİNDE KARİYER GÜNLERİ

Adana spor camiası yasta

KAMU ALACAKLARINA YAPILANDIRMADAN YARARLANIP ÖDEME YAPACAKLARA SOKAĞA ÇIKMA İZNİ

Egeli firmalar sürdürülebilir inovasyon için yarışıyor

Ç.Ü.'de Çevrimiçi Sesli Betimleme Atölyesi

“Gazeteciliğe duyulan ihtiyaç ortadan kalkmış değil”

KKTC Antalya Başkonsolosluğu'nun misafirleri Irak Türkleri

EVDE SAĞLIK VE BAKIM HİZMETİ YÜREĞİR BELEDİYESİ’NDEN

Hareketsizlikten Sonra Spora Başlarken Dikkat!

Adana Barosu'nda ruhsat heyecanı

Evde kaldık, oyunlara daha fazla para harcadık 

17 ülkeden 13 binden fazla kişinin katılımıyla gerçekleşen “Global Oyun Sektörü ve Covid-19 Etkileri” araştırmasına göre, video oyunlara yapılan harcamalarda küreselde yüzde 39, Türkiye’de yüzde 21 artış yaşandı.

Strateji ve pazarlama danışmanlık şirketi Simon-Kucher & Partners ve bağımsız pazar Araştırma Enstitüsü Dynata, oyun sektörünün pandemiden önce ve sonraki dönemlerde yaşadığı değişimi araştırdı. “Global Oyun Sektörü ve Covid-19 Etkileri” araştırmasına göre, pandemi döneminde dünya genelinde video oyunlara yapılan harcamalar yüzde 39 arttı. Evden çıkma yasağının kişileri daha fazla oyun oynamaya yönlendirdiği belirtilen araştırmada, küresel oyun pazarının yüzde 12 ila yüzde 15 oranında büyüyebileceği öngörüsü mevcut.

Pandemi döneminde oyunlara ayrılan bütçe yüzde 21 arttı

Araştırmaya göre, Türkiye’de aylık oyun sektörü harcamaları pandemi döneminde geçtiğimiz yıla oranla yüzde 21 yükselirken, bu oranın pandemi sonrası dönemde yüzde 10 seviyesinde kalması bekleniyor. Türkiye’de pandemiden önce video oyunlara ayda ortalama 123 TL harcanırken, pandemi esnasında bu harcamaların ortalama 150 TL’ye çıktığı gözlemlendi.

 Girişimciler için devlet desteği ve teşvik 

Oyun pazarında yaşanan büyümenin ülke ekonomisine sağladığı faydaya dikkat çeken IFASTURK Eğitim Ar-Ge ve Destek Kurucusu Mesut Şenel, “Araştırmaya göre, pandemi döneminde haftada 5 saatten fazla oyun oynayanların oranında yüzde 30 büyüme gerçekleşti. Türkiye, oyun pazarına ve oyun geliştirenlere sağlanan desteklerle dünya çapında ses getiren başarılara ev sahipliği yapıyor. Oyun dünyasına iş fikirleriyle katkı sunmak isteyen girişimcilerin devlet desteklerinden, teşviklerden faydalanmaları için uzman kadromuzla her aşamada yanlarındayız.” bilgisini verdi.(CO)