ŞARKININ “OKYANUS”UNDA BİR TALAT ER
Tarih: 24.10.2016 10:22:35 / 275okunma / 0yorum
Cumali KARATAŞ

“Okyanus” adlı bestesiyle adını duyuran; Adana Belediye Konservatuarı´nda Avni Anıl, Ali Şenozan ve Suphi İdrisoğlu gibi önemli isimlerden yararlanan Talat Er´in 70 bestesinden 27´si TRT repertuvarında bulunmakla birlikte, keman metodu konusunda çalışmalar yapmaktadır. 

Cumali Karataş

/resimler/2016-10/26/1025082392070.jpg            ***Sayın Talat Er müziği ne zaman benimsemeye başladınız? Ne zaman kendinizde bir müzik yeteneği gördünüz? Ne zaman, nasıl müziğe başladınız?

----Cumali Bey merhaba, hani derler ya sanatçı olunmaz, doğulur. Kendimi bildiğimden beri kemana karşı bir tutkum var. 1978 Yılında ilk kemanla tanıştım. 1979 Yılında ailem yeteneğimi fark etti. Müziğe başladım ve ilk kemanım oldu.

***Aileden gelen bir genetik özellik var mıdır?

---Babam kendi mesleğinin yanı sıra, ikinci bir meslek olarak ta askerlik vazifesi esnasında öğrendiği trompeti çalıyordu. Mutlaka bana olumlu etkisi olmuştur.

***Adana Büyükşehir Belediyesi Konservatuar´ında yetişen bir sanatçısınız?.. Kimlerden destek ve teşvik gördünüz? Hangi musiki derneklerinde kimlerden yararlandınız?

---Başta ailem olmak üzere, TRT Ankara Radyosu keman sanatçısı Hasan Özçivi´nin teşvikleri oldu.  İlk kemanımla özel dersler almaya başladım. Daha sonraki zamanlarda Ahmet Polatöz, Ali İntizam ve Şükrü Birbaş yönetiminde Adana Musiki Derneği; Ümit Öcal yönetiminde Adana´nın Sesi Musiki Derneği, Faik Kasapoğlu yönetiminde Öğretmenler Korosu ve Belediye Konservatuarı´na devam ettim. Konservaturda, Avni Anıl, Ali Şenozan ve Suphi İdrisoğlu gibi hocalardan faydalandım.

/resimler/2016-10/26/1025423017714.jpg***Bestekârlık konusunda destek ve teşvik gördüğünüz, yararlandığınız isimler oldu mu?

---Başta Yılmaz Pakalınlar olmak üzere birçok besteci, beste yapmam konusunda teşvik etmiştir.

***Keman dışında herhangi bir enstrüman çalıyor musunuz? Bestelerinizi de kemanla mı yapıyorsunuz?

---Keman dışında başka bir enstrüman öğrenmeye içim el vermedi. Kemana ihanet gibi düşündümilk zamanlar. Daha sonra zaten fırsatım da olmadı. Ancak piyano çalmak isterdim.

Beste yaparken enstrüman, kalem, kağıt vb hiçbir şey kullanmıyorum. Hatta mırıldanmıyorum bile. Beste bitince notaya alıyorum.

***Peki bugün için nasıl devam ediyor müzik çalışmalarınız? TRT dışında dernek ve korolarla ilgili çalışmalarınız oluyor mu?

--/resimler/2016-10/26/1026170987142.jpg-Çalışmalarım son derece yoğun. Hafta içi TRT´de rutin alışmalar ve canlı yayın dışında TRT Nağme´de dördüncü yılına giren kendi hazırlayıp sunduğum “Musîkimizi Yaşatanlar” programı var. Televizyon programlarında maestroluk yapıyorum. Kadıköy Belediyesine bağlı, “Talat Er TSM Korosu” ve “Lions TSM Korosu´nun hocalığını yapıyorum.

***Beste çalışmalarınıza ne zaman başladınız?.. İlk bestenizi ne zaman ve nasıl yaptınız, hangi eserinizdi bu?

---İlk beste çalışmalarım 1986 yılında başladı. Ancak 2 bestem olmasına rağmen beğenmedim. İkinci denemem 1991 yılında oldu. Bu sefer de beğenmedim. 8 Nisan 2000 tarihine kadar şarkı denemelerimi beğenmemiştim. Ancak saz eseri ile başlamak nasip oldu. Bu tarihte nihavent saz semai “Aşka Çağrı” adlı eseri besteledim. Böylece “Aşka Çağrı” nihavent saz semaimin TRT repertuarına girmesiyle besteciliğim de tescillenmiş oldu. Çok sevildi ve icra edildi. Yaklaşık 6 ay saz eserleri besteledikten sonra hüzzam makamında olan “Kalbim Yanıyor” adlı eserle şarkılara başladım.

/resimler/2016-10/26/1027098019456.jpg***İlk bestenizin TRT repertuarına alınması karşısında nasıl bir duygu yaşadınız? 

---2000 Yılının Nisan ayında eserimi TRT kuruluna yolladıktan sonra yaklaşık 2 hafta sonra bir radyo programına konuk olduğum gün, repertuardan geçtiği müjdesini aldım. Aynı gün kanun sanatçısı Tahir Aydoğdu ile canlı yayında icra ettik. İlk bestemin denetiminden geçerek TRT repertuarına alınması karşısında nasıl bir duygu yaşadığıma gelince… Bu sevincin tarifi olamaz ancak yaşanır.

***Bugüne kadar kaç beste yaptınız? Bunların kaçı TRT repertuvarına alındı?

***70´e yakın bestem var. Bunların birçoğunu TRT repertuarına yollamadım. Şu anda 27 bestem repertuvardadır.

***Bestelerinizi yapmak için özel bir ortam tercihiniz oluyor mu?

---Özel ortamlarda beste yapamıyorum. Genelde kalabalık, telaşlı zamanlarda yani kısacası hayatın içindeyken ilham geliyor.

/resimler/2016-10/26/1027382395033.jpg***Türk Müziği´nin dünle bugününü karşılaştırdığınızda nasıl bir sonuç elde ediyorsunuz? Bir olumsuzluk var ise nedenleri ve düzeltilmesi konusunda neler yapılabileceğini söyleyebilir misiniz?

---Dün ve bugünü karşılaştırmaya kalkarsak inanın kitap yazmamız gerekir. Aslında karşılaştırma yapmak da gerekmiyor. İnsanlar, zaman sürekli değişiyor. Bizler 50 yıl önce yaşamayı hep isteriz ancak bugün o şartları oluşturamayız. Var olan mekânları en iyi şekilde kullanmayı düşünmek gerekir.

***TSM dinleyicileri, Adana´da gerçekleştirdiğimiz “Gramofon Müzik Ödülleri Beste ve GüfteYarışması”nın (1996) Güfte Seçici Kurulu Üyesi Nadide Gülpınar´ın şiirinden bestelediğiniz “Okyanus” adlı şarkıyla bir bestekâr olarak adınızı duydu. Sizin TRT´den de ödüller alan o güzel eserinizle birlikte, birçok dile düşen eski şarkılar bugün artık bestelenmiyor. Bu duygu yoksunluğunun nedeni nedir sizce? Neden artık o eski şarkılarımız gibi dile düşen eserler bestelenmiyor?

/resimler/2016-10/26/1028064270527.jpg---Bestekârların en çok karşılaştığı soru. Kendi adıma şu cevabı vereyim: Öncelikle “Okyanus” şarkım için söylediğiniz sözler için çok teşekkür ederim. 2001 Yılında betelediğim, sözleri Nadide Gülpınar´a ait olan “Okyanus” adlı bestem çok beğenildi. Ancak daha sonra aynı tarzda hatta daha güzel eserler de ürettim.  Ancak bu eserlerin icra edilmesi, edilse de duyulması çok zorlaştı. Özel kanallarda icra edilmediği takdirde duyulması zor.

***Klasik Batı Müziği eğitimi de aldınız… Çok sesli gibi Batı müziği olanaklarından da yararlanılarak Türk Sanat Müziği´ni daha iyi bir yere, evrensel iddia sunacak bir duruma getirebilir miyiz sizce?

---Bizim müziğimiz makamsal yani komalar olduğu için evrensel olamaz. Yıllar önce klasik müzik ve çok sesli denemeler yapıldı ancak var olan eski eserleri çok seslendirmek bana göre eserlere haksızlık. Mesela Adana kebabının üzerine mayonez, hardal ya da herhangi bir sosu eklenmesine ihtiyaç var mı? Bence klasik eserlerimize sahip çıkıp, güncel eserlere destek verilmesi en doğrusudur.

***Bestelediğiniz bir güftenize de rastladım… Şiir yazıyor musunuz? Şair ya da güfte, söz yazarı olduğunuz söylenebilir mi? Ayrıca ilgilendiğiniz başka bir sanat dalı var mıdır?

/resimler/2016-10/26/1028406302479.jpg---TRT repertuarında “Uçurumlar” adlı söz ve müzik bana olan eserim dışında 5-6 eserim var. Ancak altını çizerek söyleyeyim; bu anlamda iddiam yok, sadece şarkı sözü olarak yazdım. Maalesef günümüzde herkes şairim diyor. Bu konuya dikkat edilmesi gerekir.

***Ödüller kazandığınız beste yarışmaları da var… Ödüllerin bir bestekâra katkısı oluyor mu?

---Yarışmalarda birkaç eser dışında maalesef gönüllerde yer edecek şarkı çıkmadı. Günümüzde yarışmalar çoğaldıkça, kalite düştü, sonuçları ikili ilişkiler belirlemeye başladı ve kısacası ticarete döküldü. Uzun bir süredir yarışmalara katılmıyorum.

***Keman resitalleriniz ile keman metodu çalışmalarınız var… Bundan sonraki müzik yaşamınızda bu konuda ve bunun dışında tasarılarınız var mıdır?

---Keman metodunu kısa bir süre askıya aldım. Hâlâ eksikleri araştırıyorum ve kendimi de hâlâ geliştirmeye devam ediyorum. Hazır ve her şeyin eksiksiz olmasını istiyorum. 2016 Yılı içinde kendi bestelerimden oluşan ve kendim seslendirdiğim albüm çalışmam bitti ve yakında piyasaya çıkacak inşallah. Öncelik olarak üç yıldır yoğun çaba sarf ettiğim bana ait olan bestelerden oluşan bu albümün çıkmasını bekliyorum. Solo albüm olarak zor bir çalışma oldu ancak eserlerimi duyurmak için hiç düşünmeden bu projeye giriştim.  Bu albüm sonrası, kendi bestelerimden oluşan enstrümantal albüm çıkartmayı düşünüyorum.

/resimler/2016-10/26/1029175521934.jpg***Askıya aldım şeklinde bir vurgu yaptınız… Sonuçta bir geri dönüş de söz konusu olacak galiba?   

---Her şey yolunda giderse tabi ki özüme dönüp, kemanımla kendi eserlerimi farklı bir anlayışla icra etmeyi düşünüyorum. Tabi ki hem solo hem kemanda konserler ve resitaller düşünüyorum. Elimden geldiği kadar müziğimize hizmet etmeye çalışacağım.

            ***Genç besteci ve sanatçı adaylarına ne önerebilirsiniz?

            ---Teşekkür ederim; bu arada artık bizler de eskidik sayılır. Genç besteci ve sanatçı adayı arkadaşlarıma en önemli tavsiyem, hiç acele etmesinler, pişmeyi beklesinler. Bunun için de bolca eser dinlemek, icracıları dinlemek ve tecrübe kazanmak çok önemli. Çok çalışmak demek benim için yetmiyor, hangi alan olursa olsun, yaşamlarının vazgeçilmezi olması lazım.

            ***Röportaj için teşekkür ederim… Son olarak bir müzik anınızı bizimle paylaşabilirseniz memnun olurum.

            ---Cumali Bey, ben teşekkür ederim. Çok güzel sorular hazırlamışsınız. Sorunuzla ilgili cevabımı vermeden önce güzel memleketime sevgi ve selamlarımı yolluyorum.

/resimler/2016-10/26/1029471616237.jpgMüzik anıma gelince… Okyanus” adlı şarkımın ilk yayınladığı günlerde, kayıta gelen amatör bir koronun mensubu arkadaşımız, radyo kafeteryasında benim bulunduğum masada, “Okyanus” adlı bir şarkı duyduğunu ve çok beğendiğini söyledi. Bestecisinin kim olduğunu ve notasını nasıl bulabileceğini sordu. Notasını takdim edebileceğimi ve bestecisi olduğumu söylediğimde, karşımdaki kişinin inanmakta zorluk çekmesini ve o mutluluğu unutamıyorum.

*** TALAT ER ***         

            Talât Er 1968 yılında Adana´da doğdu. İlkokulu Gaziantep´te, orta ve lise öğrenimini doğduğu şehirde tamamladı. Çok küçük yaşlarda, TRT´de yayınlanan Türk Sanat Müziği ve klasik batı müziği programlarını izlerken kemana olan ilgisi giderek arttı. İlkokul son sınıfta, aile dostları TRT Ankara Radyosu Keman sanatçısı Hasan Özçivi´nin teşvikiyle kemana başladı. 13 yaşında, Neyzen Ahmet Polatöz, Ali İntizam ve Şükrü Birbaş yönetimindeki Adana Mûsikî Derneği´nin çalışmalarına katıldı. İzleyen yıllarda, Ümit Öcal´ın yönettiği Adana´nın Sesi Mûsikî Derneği faaliyetlerine ve Faik Kasapoğlu´nun yönettiği Öğretmenler Korosu´nun çalışmalarında yer alan Talat Er daha sonra Adana Belediye Konservatuarı´nın sınavını kazanarak (1985); burada Avni Anıl, Ali Şenozan ve Suphi İdrisoğlu gibi Türk Müziği´nin önemli isimleriyle birlikte çalışma imkânı buldu. 1986 Yılında askerlik görevini yerine getirmek üzere Ankara´ya geldi. Bu süre içinde, konservatuar mezunu olan arkadaşlarının Klasik Batı Müziği konusundaki bilgilerinden yararlandı ve aynı zamanda TRT sınavlarına hazırlık yaptı. Daha sonra, TRT´nin açmış olduğu yetişmiş saz sanatçısı sınavını kazanarak Ankara Radyosunda göreve başladı. (1987) TRT´ye girdikten sonra da Ferit Sıdal, Ahmet Hatipoğlu ve Yılmaz Pakalınlar gibi hocalarla birlikte çalıştı…

/resimler/2016-10/26/1030225835756.jpgHacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar bölümünde ve ODTÜ´de keman dersleri veren Talat Er; Türk Müziği´nde keman metodu eksikliğinden kaynaklanan sıkıntıları giderme yönünde araştırmalar yapmakta ve keman metodu geliştirme çalışmalarını sürdürmektedir. Kemana olan yoğun ilgisinden dolayı aksattığı eğitimini, Açık Öğretim Fakültesi´nde tamamlayan Talât Er´in Okyanus Ece adında bir kızı vardır. İstanbul´da yapmış olduğu araştırma ve çalışmalarından dolayı, 2005 yılında TRT İstanbul Radyosu´na atandı.  Hava Eğitim Okulu Korosu´nun şefliğini ve öğretmenliğini de yapan (2005-2007) Talat Er; 2012 Yılında Kadıköy Belediyesi bünyesinde kendi adına kurulan Talât Er TSM Korosu ile birlikte Lions Korosu´nda 2014 yılından itibaren aynı görevlerini sürdürmektedir.

             2000 Yılında yoğunlaştırdığı beste çalışmaları sonucunda ilk olarak Nihavend Saz Semaisi “Aşka Çağrı”, ardından Hüzzam makamındaki “Kalbim Yanıyor” adlı şarkıları besteledi. Avni Anıl ve Yılmaz Pakalınlar´ın teşvikleriyle beste çalışmalarına devam eden Talât Er; Akçay Belediyesi´nin düzenlediği TSM Beste Yarışması´nda 2002 yılında 1. ve 2003 yılında olurken; Amasya Belediyesi ve TRT´nin ortaklaşa düzenlediği TSM Altın Elma Beste Yarışması´nda da mansiyon ödülü kazandı. 17 ayrı makamdaki 76 kadar bestesinden 22 şarkı ve 5 saz eseri olmak üzere toplam 27 bestesi TRT repertuarında bulunan Talât Er´in “Okyanus” adlı şarkısı, 2002 ve 2003 Yılında TRT ve TRT dışında da en çok istenen şarkılar arasında yer alıp, yılın en sevilen şarkıları arasına da girdi.

Talat Er, TRT ve TRT dışında, aşağıda bazıları sıralanan çeşitli konserlere katıldı:            •1996 Yılında, Konya Türk Müziği Devlet Konservatuarı´nın davetlisi olarak TRT Ankara Radyosu Kanun Sanatçısı Tahir Aydoğdu ile birlikte keman-kanun resitali verdiler. •1997 Yılında ODTÜ´de yine Tahir Aydoğdu ile birlikte keman-kanun resitali gerçekleştirdiler.
            •1997 Yılında ODTÜ´de besteci, ut sanatçısı ve Türk Müziği araştırmacısı Cinuçen Tanrıkorur ve Tahir Aydoğdu ile birlikte, Cinuçen Tanrıkorur´un eserlerinden oluşan bir resital verdiler.     
/resimler/2016-10/26/1030598336442.jpg            •1998 Yılında “Cumhuriyetimizin kuruluşunun 75. Yılı…” münasebetiyle düzenlenen etkinliklere, Konya Türk Müziği Devlet Konservatuarı´nın davetlisi olarak katıldı.
            •1999 Yılında Hacettepe Üniversitesinde resitaller verdi.
            •2000 yılında ODTÜ´de TRT Ankara Radyosu spikerlerinden Derya Kaya´nın sunumunu yaptığı ve şiirleriyle katıldığı keman resitalini gerçekleştirdi.
            •Almanya, Danimarka, İsviçre, Kuveyt, Özbekistan,Yunanistan, Kıbrıs ve Amerika Birleşik Devletleri´nde gerçekleştirilen çeşitli konserlere TRT´den görevli olarak katıldı. •Türk Tanıtma Vakfı (TÜTAV) ile birlikte Bulgaristan, Malta, Singapur ve Hollanda gibi ülkelerde Türk Müziği´nin tanıtımı ile ilgili konserlere katıldı.
            •Yunanistan´da, eşi Ayfer Er´le birlikte Türk müziğinin tanıtımı ve Türk-Yunan dostluğu adına Vassilis Saleas gibi sanatçılarla birlikte konserler verdiler.

Anahtar Kelimeler: ŞARKININ, OKYANUS, UNDA, TALAT
Okuyucu Yorumları (0 yorum)
Adınız Soyadınız *
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
Yazarın Diğer Yazıları
ADANA´DAN BİR BİLGE ÖZGEN GEÇTİ (31 Ocak 2017 - Salı)
*** AHMET REMZİ DESTANI *** (02 Ocak 2017 - Pazartesi)
“SEVENLER ANLAR” NEYZEN BESTEKÂRI (19 Aralık 2016 - Pazartesi)
ADANA´DA BİR MESAM GÜNÜ (05 Aralık 2016 - Pazartesi)
BİR TÜRKÜ USTASI ALİ LİMONCU… (26 Eylül 2016 - Pazartesi)
ABDURRAHMAN KESKİNER İLE RÖPORTAJ (12 Eylül 2016 - Pazartesi)
YAPI MESLEK LİSELİLER BULUŞTU (11 Temmuz 2016 - Pazartesi)
ÇUKUROVA´DA BİR ORHAN PAMUK (26 Haziran 2016 - Pazar)
***DERGİCİ LİSELİLER*** (09 Mayıs 2016 - Pazartesi)
BİR GURBET ÖYKÜSÜ (03 Mayıs 2016 - Salı)
***ERDAL YALÇIN İLE RÖPORTAJ *** (18 Nisan 2016 - Pazartesi)
“RESMİN GÖZYAŞLARI …” (11 Nisan 2016 - Pazartesi)
MESAM´DA BAŞKANLAR DÖNEMİ (28 Mart 2016 - Pazartesi)
DÜNYA ÖYKÜ GÜNÜ KUTLANDI (22 Şubat 2016 - Pazartesi)
ÇOCUKLARA İMZA GÜNÜ (17 Şubat 2016 - Çarşamba)
ÇİÇEKLERİN DİLİYLE BİR BİTKİ SOHBETİ (08 Şubat 2016 - Pazartesi)
PORTRELERİN FOTOĞRAFÇISI ALİŞER AVCI (01 Şubat 2016 - Pazartesi)
ZEKÂYİ GÖKKAYA İLE RÖPORTAJ (26 Ocak 2016 - Salı)
ARİF KESKİNER´İN YAŞAR KEMAL´I (18 Ocak 2016 - Pazartesi)
“ŞİİR HAYATIN BURASINDA” (18 Ocak 2016 - Pazartesi)
ADANA´NIN KURTULUŞU ŞARKIYLA KUTLANDI (11 Ocak 2016 - Pazartesi)
TOROSLAR´DA BOZLAK TEŞEKKÜRÜ (09 Kasım 2015 - Pazartesi)
RESSAM SUAVİ NUMANOĞLU İLE GÖRÜŞME (02 Kasım 2015 - Pazartesi)
ÖDÜLLERLE ADINI DUYURAN BESTEKÂR (19 Ekim 2015 - Pazartesi)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-10 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-9 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-8 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-7 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-6 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-5 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-4 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-3 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-2 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-1 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
OZAN BİLDİK´LE GÖRÜŞTÜK… (15 Ekim 2015 - Perşembe)
KIBRIS DENİNCE… (07 Ekim 2015 - Çarşamba)
TED´İN SANAT ÇOCUKLARI (07 Ağustos 2015 - Cuma)
Sayfa:
EKONOMİYE BAKIŞ
BAŞYAZI VE GÜNÜN YORUMU Çetin Remzi YÜREGİR
ÜÇ NOKTA SATIRBAŞI
Nurettin ÇELMEOĞLU - BİRAZ GÜL BİRAZ DİKEN
Nurettin ÇELMEOĞLU - BİRAZ GÜL BİRAZ DİKEN
ESNAF ŞAKALARI
Birgül Ayman GÜLER
Birgül Ayman GÜLER
AKP´NİN ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ KOMİSYONDA ELE ALINIRKEN, “REJİM DÖNÜŞTÜRÜLÜYOR” ELEŞTİRİLERİ SÜRÜYOR
Cumali KARATAŞ
Cumali KARATAŞ
MÜZİSYEN BİR AİLENİN TEMSİLCİSİ ALİ CANBOLAT
Zeynep Kural-İNCE DOKUNUŞLAR
Zeynep Kural-İNCE DOKUNUŞLAR
“…NOW GIVE ME THE WORD AYAS, AYAS, AYAS.”
Ali MARALCAN- EMEKLİ KURMAY ALBAY
Ali MARALCAN- EMEKLİ KURMAY ALBAY
18 MART ŞEHİTLERİ ANMA GÜNÜ
Ahmet ERDOĞDU
Ahmet ERDOĞDU
21.12.2015 DEN 23.11.2016 YAZI VE RÖPORTAJLAR-5
TURUNCU ADAM - Mahmut REYHANİOĞLU
TURUNCU ADAM - Mahmut REYHANİOĞLU
İNANMAK BU OLSA GEREK.
KONUK YAZAR
KONUK YAZAR
Celal TOPKAN- CUMHURİYETİN 93. KURULUŞ YILDÖNÜMÜNDE ATATÜRK´Ü ANLAMAK VE KAVRAMAK
Tufan ALPAT-EMEKLİ HAKİM
Tufan ALPAT-EMEKLİ HAKİM
ŞIMARIK VE ŞAŞKIN AVRUPA
Ahmet  DUMAN
Ahmet DUMAN
Evlilik Programları ve Riyakârlık Üzerine…
Süreyya KÖLE - YANSIMALAR
Süreyya KÖLE - YANSIMALAR
ÜZÜNTÜYE CEZA
Mustafa Gazalcı -"Öğretmenin Not Defterinden"
Mustafa Gazalcı -"Öğretmenin Not Defterinden"
YOL AYRIMINDA, DÜŞÜNME ZAMANI…
M. Ziya YERGÖK
M. Ziya YERGÖK
SAHADAN GÖZLEMLER: HAYIR YÖNÜNDE
Cihat OVALI-SPOR YORUM
Cihat OVALI-SPOR YORUM
OLMADI MI OLMUYOR
Prof. Dr. Mehmet TOMANBAY
Prof. Dr. Mehmet TOMANBAY
EKONOMİMİZ VE 16 NİSAN REFERANDUMU
İlhan ALPER
İlhan ALPER
ŞİİR
Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ,
Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ,
İnsanlığın Derinleşen Sosyal Sorunlarını Çözecek Olan İnsan Beyni mi? Yapay Zeka mı?
OKUR KÖŞESİ
OKUR KÖŞESİ
BAYRAM MI GELMİŞ?
Cezmi DOĞANER
Cezmi DOĞANER
HUKUK DEVLETİ
TANSEL ÇÖLAŞAN
TANSEL ÇÖLAŞAN
Sevgili dostlar merhaba,
AHMET KAYTANCI-GÖKÇEBEL
AHMET KAYTANCI-GÖKÇEBEL
ZELİHA VE ÇOCUKLARI
Av.Cemil DENLİ
Av.Cemil DENLİ
“ARTIK MECLİS VAR !”
Düşler Düşünceler-Tekgül Arı
Düşler Düşünceler-Tekgül Arı
Okur Hareketi
Celal Topkan
Celal Topkan
GELECEK SENİN DÜŞÜN VE ÖYLE KARAR VER
Hasan GÜNEŞ- İLK ADIM
Hasan GÜNEŞ- İLK ADIM
BAĞDAŞTIRMACILIK VE EĞİTİM
Hüseyin ÖZBEK
Hüseyin ÖZBEK
İNTİHAR BELGESİNİ YIRTAN MECLİSTEN ARDINDA İNTİHAR MEKTUBU BIRAKAN MECLİSE
Saniye Akay Demirel
Saniye Akay Demirel
´Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın.´
Zekai BULUÇ
Zekai BULUÇ
İSMET İNÖNÜ: BIRAKIN ÇOCUKLAR OYNASIN!
Can UĞURATEŞ-Sırası Geldikçe
Can UĞURATEŞ-Sırası Geldikçe
UÇLARDA DOLAŞMAK
Mahmut TEBERİK- AYRAÇ
Mahmut TEBERİK- AYRAÇ
Takdir Senin Türkiye!
Ahmet DOKUZOĞLU-NE DEMİŞTİK?
Ahmet DOKUZOĞLU-NE DEMİŞTİK?
YAZIK ÇOK YAZIK
Yılmaz AYDOĞAN / BÖYLE GİTMEZ!
Yılmaz AYDOĞAN / BÖYLE GİTMEZ!
BÖYLE Mİ OLMALIYDI ?
Vahit ŞAHİN
Vahit ŞAHİN
KİM DOĞRULARI SÖYLEMİYOR?
Ahmet YAHŞİ
Ahmet YAHŞİ
İHTİYARLAR PERİŞAN EDİLMESİN
BASRİ GÖK EMEKLİ NÜFUS MÜDÜRÜ
BASRİ GÖK EMEKLİ NÜFUS MÜDÜRÜ
REFERANDUM
AZ ve  ÖZ A.AKDAMAR
AZ ve ÖZ A.AKDAMAR
BİRİ ANLATSA!...
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi
Bugün
13 °C
Cumartesi
12 °C
Pazar
11 °C
Çok Okunanlar
Çok Yorumlananlar
ÜÇ NOKTA SATIRBAŞI

/resimler/2016-2/23/1416139429844.jpg

ADANA`DA NÖBETÇİ ECZANELER

/resimler/2015-5/28/1255038362873.jpg

ADANA İLİ ÖNEMLİ TELEFONLAR

/resimler/2016-3/22/1515302901917.jpg

HAFTANIN PANAROMASI

/resimler/2017-3/20/1347519475780.jpg