PINAR KÖKSAL ÇOK SESLİ BESTELERİYLE DİKKAT ÇEKİYOR
Tarih: 17.10.2016 10:13:47 / 645okunma / 0yorum
Cumali KARATAŞ

/resimler/2016-10/17/1014430352831.jpg”İçimdeki Duygular”, ”Duygu Pınarı” ve ”Aşk Senfonisi” adlı kendi bestelerinin olduğu albümler çıkaran işkadını Pınar Köksal´ın 96´sı  TRT repertuarında bulunan 122 bestesinden 26´sı  çok sesliye uyarlanmış

“Ata´mızın arzu ettiği Türk Sanat Müziği eserlerinin çok sesliye uyarlanmasını ilk gerçekleştiren kişi olduğum için çok mutlu ve gururluyum. Bu şekilde Türk Sanat Müziği bütün dünyada daha çok tanınma fırsatı bulacaktır. Ben kendi adıma çok sesliye uyarlanan Türk Sanat Müziği eserlerinin daha doyurucu ve daha kalıcı olduğuna inanıyorum.”

Cumali Karataş
***Sayın Pınar Köksal sizi yoğun olarak sosyal etkinliklerle iç içe olan bir iş kadını konumunda gördüğüm için şöyle bir soruyla başlamak istiyorum röportajımıza… Her şeye rağmen müzikli bir yaşam olmazsa olmazınızdır değil mi?
---Müzik hep içimde kalmış bir duygu idi. Yıllar içinde onu ortaya çıkarıp eserler üretebildiğim için çok mutluyum.
***Müzik çalışmalarınız Adana´da mı başladı? Hani o çocukluğa uzanan ilk dönemlerde? Nerde ve nasıl başladı sonuç olarak?
---Babam Artvin´de vali muavini idi. İlk müzik çalışmalarıma 9 yaşındayken orada başladım. Mandolin ve keman dersleri aldım.
***Sonrasında nasıl sürdürdünüz müzik çalışmalarınızı; hangi dernek ya da topluluklarda, kimlerle çalıştınız?
---2 yıl sonra Nevşehir´e tayin olduk. 3 yıl yaşadık orda. Orada maalesef müzik hocası bulamadık. İhtilalden sonra Kayseri´ye geldik ve akordeon derslerine başladım. Liseyi Kayseri´de, üniversiteyi İstanbul´da okudum ve bitirdim. O yıllarda da hiç müzikle ilgilenemedim. İyi bir dinleyici idim. 1969 yılı Şubat döneminde Özel İstanbul Eczacılık Yüksekokulu´nu bitirdim. 13 yıl eczacılık yaptıktan sonra 1982´de eczanemi kapatınca piyano derslerine başladım. İlk bestemi de o zaman yaptım. Sözleri de bana ait olan ‘‘Seninle Doluyum Sensiz Bomboş´´ adlı Acem Kürdi eserimdi bu.

/resimler/2016-10/17/1015165509820.jpg***Müzik yaşamınız boyunca beste ve enstrüman konusu da dahil olmak üzere hangi ustalardan yararlandınız?

---Piyano derslerimi Veli Gerasim´den aldım. Artvin´deki hocam Hasan Çıtak´tı. Piyano derslerimden sonra Sadi Hoşses´le şan eğitimi çalıştım. Yıllar sonra da 6 yıl kadar Yılmaz Pakalınlar ile Türk Müziği teorisi, repertuar ve beste çalışmalarım üzerine çalıştık. Lavta öğrendim.
***Beste çalışmalarınıza ne zaman, nerede, nasıl başladınız?
---İlk bestemi piyano dersleri alırken yaptığımı söylemiştim. 1996 yılından itibaren ciddi boyutta besteler üretmeye başladım. Datça´da sağlık turizmi yaptığımız yıllarda yönetim kurulu başkanı olarak görev yapıyordum. Bugün çok tanınan ‘´Şarkılar Söylüyorsan´´, “Kalbin Aşkla Çarpıyorsa´´ adlı eserlerimi o yıllarda mandolin ile yapmıştım. Daha sonra lavta ile eserler üretmeye başladım. İş hayatım nedeniyle ailemden uzakta olmam ve Datça´da ortamın güzelliği içimdeki duyguları ortaya çıkardı ve peş peşe besteler yapmaya başladım.

***Bugüne kadar kaç beste yaptınız; bunlardan kaçı TRT Repertuarı´na alındı; kaçı albümde yer aldı?

---26 tanesi çok sesliye uyarlanmış 122 adet bestem var. 96 tanesi TRT repertuarına kabul edildi. Aşağıda isimleri yer alan 3 albüm çalışmam oldu.

*”İçimdeki Duygular”-2000

*”Duygu Pınarı”-2005

*”Aşk Senfonisi”-2010

/resimler/2016-10/17/1015525510486.jpg***Bestelerinizle almış olduğunuz ödüller oldu mu?
---Yarışmalara katılmadım. 2004 yılında TRT´nin düzenlediği “TSM Alaturka Beste Yarışması”nda jüri üyesi olarak görev yaptım.
***Nasıl beste yapıyorsunuz; bir zamanı ve özel bir ortamı oluyor mu?
---Duygularımla ilgili, beni etkileyen olaylarda beste yapabiliyorum.
***Size göre iyi bir beste hangi niteliksel ölçütler taşımalıdır?
--Şiir hatasız olmalı, Türkçe´yi çok güzel kullanmalısınız. O zamanda usulüne, kurallara uygun olarak eserler ortaya çıkıyor. Güfte seçerken ruhuma hitap eden şiirleri seçiyorum. İçinde beddua, ah-vah olan şiirleri tercih etmiyorum.
--TRT Repertuarı´na alınan ilk eseriniz size nasıl bir duygu yaşattı? Bu besteniz hangisiydi?
--Tabii ki çok mutlu oldum. Sözleri Sami Derintuna´ya ait olan “Madem ki Çılgın Gibi” adlı Acemkürdi fantezi bestemdi. 17032 repertuar numarası ile TRT´ye kabul edildi.

/resimler/2016-10/17/1016195198423.jpg***Türk Müziği´nin daha çok kalıcı eserler verildiği ve daha çok ilgi gördüğü 30/40 yıl öncesiyle bugününü karşılaştırdığınızda nasıl bir sonuca varıyorsunuz? TSM´nin eski günlerine dönebilmesi, daha iyi bir yere gelebilmesi için neler yapılması gereklidir?
---Tek radyo, tek televizyon döneminde herkesin seyrettiği ve dinlediği güzel Türk müziği programları yapılıyordu. Eserlerin tanınması daha kolaydı. Şimdi hem beste sayısı arttı, hem de daha çok kanal var. Ancak gerçek müzik severler istediği kanalda, radyoda, internette istediği müziği dinleyebiliyor. Eski yıllarda tek kanaldan izlendiği ve dinlendiği zaman eserlerin herkes tarafından öğrenilmesi daha kolay oluyordu.

***Bestelerinizin çok sesliye uyarlandığı konserlerden birini Adana´da izledim. Oldukça güzeldi… Ne dersiniz, TSM´nin çok sesliye uyarlanması daha çok ilgi görmesini sağlayabilir mi?
           ---Ata´mızın arzu ettiği Türk Sanat Müziği eserlerinin çok sesliye uyarlanmasını ilk gerçekleştiren kişi olduğum için çok mutlu ve gururluyum. Bu şekilde Türk Sanat Müziği bütün dünyada daha çok tanınma fırsatı bulacaktır. Ben kendi adıma çok sesliye uyarlanan (tabii ki her eser uyarlanamaz) Türk Sanat Müziği eserlerinin daha doyurucu ve daha kalıcı olduğuna inanıyorum.

/resimler/2016-10/17/1017084730665.jpg***Bestekârlar genelde TRT Repertuarı´na alınan eserlerinin yeterince değerlendirilmediğinden dolayısıyla da teşvik edilmediklerinden söz ediyorlar… Sizin böyle bir sorununuz var mı?
---Artık çok fazla beste ve besteci var, TRT ‘ye gönderilen her eserin gerçekten çok kaliteli olduğuna inanmıyorum. TRT´nin de belli kriterleri var. En azından o kriterlere uygun olan eserleri göndermek lazım.
***Bir zamanlar reddediliyordu… Arabesk konusunda ne düşünüyorsunuz? Karşıysanız nedenleri?
---Her müziğin kendine has özellikleri var, ben daha çok klasik eserlerden, daha kalıcı eserlerden hoşlanıyorum.
***Adanalı kadın bestecilerden biri olarak, Adana ve Çukurova dahil olmak üzere ülke genelinde de en çok beste yapan kadın bestecilerden birisiniz. Bu konudaki yerinizi hiç merak ettiniz mi?
--Turhan Taşan´ın 2000 yılında çıkardığı ‘Kadın Besteciler´ kitabında tüm bu bilgiler ansiklopedik olarak mevcut. 1600´lü yıllardan günümüze kadar 250 kadın besteci gelmiş. Bu sıralamada TRT repertuarındaki eser sayısına göre ilk üç arasına giriyorum.

/resimler/2016-10/17/1017423481371.jpg***Sanat ve sanatçı konusunda da zaman zaman eleştiriler gelmektedir? Sanat ve sanatçı nasıl olmalıdır? Kim sanatçıdır, kim değildir?
--Artık herkes sanatçıyım diyor. Ben o konuda gerçek sanatçı ifadesini kullanmak istiyorum. Benim için popülerlik değil, gerçek sanatçı olabilmek önemlidir.
***Besteleriniz içerisinde güftesini yazdığınız bir eser var mı? Ayrıca müziğin dışında fotoğraf sanatı ile ilgilendiğinizi biliyorum. Bunun dışında ilgi duyduğunuz başka bir sanat dalı var mı? Ayrıca zevk ve hobileriniz nelerdir?
--Ciddi boyutta müzik derslerine başlamadan önce yaptığım beş bestemin şiirleri de bana aitti. Sonra hocam Yılmaz Pakalınlar Datça´da çalıştığım yıllarda bana profesyonelce yazılmış şiirler gönderdi. O günden sonra da gönlüme hitap eden şairlerin şiirlerinden besteler yapmaya başladım. O günden sonra yaptığım üç bestemin şiirleri de bana ait. Fotoğraf sanatı bana büyük keyif veriyor. Goblen işliyorum. Müzik, resim, tiyatro, vs. gibi sanatın her dalına ve psikolojiye ilgi duyuyorum.
***En çok sevdiğiniz makamın yanı sıra; beğendiğiniz, etkisi altında kaldığınız besteci ve şairler, ses sanatçıları kimlerdir?
---Her makamın kendine has özelliği vardır. Benim de duygu durumuma göre her makamdan yaptığım bestelerim var. Genelde şiir sizi belli makamda besteler yapmaya yönlendiriyor. En çok Sami Derintuna´nın şiirlerinden eser ürettim. Şairleri de söz yazarı, şair ve gerçek şair diye kategorize etmek lazım.  Ancak beğendiğim şiirlerden beste yapabiliyorum. Halil Soyuer büyük şair, ondan da bestelerim var. Zeki Müren en beğendiğim ses sanatçısı idi. TRT´de de güzel isimler var.
***Yurtdışı konserlerine kadar uzanan bir dizi etkinlikler içinde de bulunduğunuz müzik çalışmalarınızı bundan sonra nasıl sürdürmeyi düşünüyorsunuz?
---Allah sağlık ve ömür verdiği sürece hep daha güzel daha farklı çalışmalar yaparak müzik yaşantımı devam ettirmek istiyorum.

/resimler/2016-10/17/1018257075887.jpg***Genç besteci ve sanatçı adaylarına önerileriniz nelerdir?

---Eğitimin çok önemli olduğunu ve çok çalışmalarını öneriyorum. Çalışmak, çalışmak, çalışmak… Lise yıllarımda edebiyat hocamın söylediği bir sözü hiç unutmadım ve benim hayat prensibim oldu:“Tekrar alel, tekrar Ahsen, velev kâne yüz seksen´´ (öğrenebilmek için yüz seksen defa tekrar etmek gerekli).
---Sayın Pınar Köksal, röportaja zaman ayırdığınız için teşekkür ederim. Son olarak eklemek istediğiniz bir şeyler var mı?

---Bana böyle bir imkân verdiğiniz için size çok teşekkür ederim. ‘´Adanalı Güzel Kızlar´´ adlı eserimin şairisiniz. Sizinle de bu şiiriniz nedeni ile tanıştık. Güzel bir dostluk ilişkimiz oldu. ‘Müziğin insanları ve ülkeleri birbirine bağlayan evrensel bir dil ve en kuvvetli güç´ olduğuna inanıyorum. Tüm okuyucularımıza içten selam, sevgi ve saygılarımla.

                                               *** PINARKÖKSAL ***

Adana´da dünyaya geldi. Babasının dedesi Osmanlı M. Mebusanı´nda iki dönem milletvekilliği yapmış ve Atatürk döneminin ilk milletvekillerinden Adana milletvekili Abdullah Çopuroğlu; babası, Danıştay Başkanvekilliğinden emekli İbrahim R. Çopuroğlu. Annesi, Adana´nın ilk işadamlarından Mustafa Akdağ´ın kızı Meliha Çopuroğlu. Babasının memuriyeti dolayısıyla çocukluğu Anadolu´da dolaşarak geçti. Kayseri Lisesini bitirdi. Daha sonra eczacılık eğitimine başlayarak Özel İstanbul Eczacılık Yüksek Okulundan mezun oldu. 13 yıl eczacı olarak çalıştı. Halen, Pet Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı, Köksal Eğitim Vakfı Yönetim Kurulu Başkanlığı yanı sıra Adalet Bakanlığı Ceza İnfaz Kurumları ve Tutukevleri İzleme Kurulu üyeliği görevlerini yürütmektedir. Evli, 2 çocuk annesidir. Eşi Prof. Dr. H. Güntekin Köksal, Kızları; Ayşe ve Zeynep Köksal´dır.

            İlk müzik eğitimine 9 yaşında iken mandolin ve keman dersleri ile başladı. Daha sonra akordeon dersleri aldı. 37 yaşında iken Veli Gerasim´den piyano dersleri aldı. İlk bestelerini o zaman yaptı. Türk Sanat Müziği dalındaki ilk derslerini Sadi Hoşses´ten aldı. Uzun süre Yılmaz Pakalınlar ile birlikte Türk Müziği teorisi, kompozisyon, repertuar ve beste çalışmalarına devam etti.           Şu anda Lavta çalmaktadır. 122 bestesinden 98 tanesi TRT repertuarındadır. Birçok bestesi çok sesli Müziğe uyarlanmıştır. Eserleri radyo ve televizyon kanallarında ve tüm Türkiye´de çeşitli korolar tarafından seslendirilmektedir.
Eserlerinin yer aldığı ”İçimdeki Duygular” (2000), ”Duygu Pınarı” (2005) ve “Aşk Senfonisi” (2010) adlı albümleri çıkmıştır.

Türkiye´de ilk defa Pınar Köksal´ın Türk Sanat Müziği tarzındaki besteleri çok sesli olarak; 16 Aralık 2003´te Devlet Opera ve Balesi Orkestrası eşliğinde Şef Bujor Hoinic yönetiminde, soprano Leyla Çolakoğlu, tenor Hakan Aysev, bas bariton Deva Çolakoğlu ve Orfeon Oda Korosu tarafından seslendirilmiştir. Kültür Bakanlığı Devlet Opera ve Bale sanatçıları tarafından hazırlanan “Opera-Kabare” isimli müzikal fantezide eserleri seslendirilmiş ve bu program opera repertuarına alınmıştır.        
TRT tarafından düzenlenen Alaturka Türk Müziği Beste Yarışmasında jüri üyesi olarak görev almıştır. TRT repertuarındaki eser sayısına göre 1700´lü yıllardan günümüze kadar gelmiş olan 184 Kadın Besteci arasında ilk üçe girmektedir. Müzik dışında resim, sinema, tiyatro, dans gibi tüm sanat kollarına, psikolojiye ilgi duymakta, fotoğraf çekmektedir. “İlk Kişisel Fotoğraf Sergisi”ni Şubat 2004´te, Ankara´da açmıştır.

Okuyucu Yorumları (0 yorum)
Adınız Soyadınız *
E-Posta *
 
Telefon
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
Yazarın Diğer Yazıları
SELAHATTİN SARIKAYA ANILAR (17 Ağustos 2017 - Perşembe)
USTALARDAN - MUSTAFA KEMAL´İN KAĞNIS (31 Temmuz 2017 - Pazartesi)
60. SANAT YILINDA CAHİT SEYHANLI (18 Haziran 2017 - Pazar)
***SELAHADDİN YANIKSES´LE RÖPORTAJ*** (05 Haziran 2017 - Pazartesi)
ADANA ÖZGENTÜRK´ÜNÜ UNUTMADI (30 Mayıs 2017 - Salı)
*** ASLAN İLE KARTAL *** (15 Mayıs 2017 - Pazartesi)
Çocuk öyküleri (02 Mayıs 2017 - Salı)
ÇUKUROVA VE TRT´NİN ONURU SUAT YILDIRIM (17 Nisan 2017 - Pazartesi)
SANAT SAYFASI YILLIĞI 2016-2017 24. YIL (03 Nisan 2017 - Pazartesi)
ADANA´DAN BİR BİLGE ÖZGEN GEÇTİ (31 Ocak 2017 - Salı)
*** AHMET REMZİ DESTANI *** (02 Ocak 2017 - Pazartesi)
“SEVENLER ANLAR” NEYZEN BESTEKÂRI (19 Aralık 2016 - Pazartesi)
ADANA´DA BİR MESAM GÜNÜ (05 Aralık 2016 - Pazartesi)
ŞARKININ “OKYANUS”UNDA BİR TALAT ER (24 Ekim 2016 - Pazartesi)
BİR TÜRKÜ USTASI ALİ LİMONCU… (26 Eylül 2016 - Pazartesi)
ABDURRAHMAN KESKİNER İLE RÖPORTAJ (12 Eylül 2016 - Pazartesi)
YAPI MESLEK LİSELİLER BULUŞTU (11 Temmuz 2016 - Pazartesi)
ÇUKUROVA´DA BİR ORHAN PAMUK (26 Haziran 2016 - Pazar)
***DERGİCİ LİSELİLER*** (09 Mayıs 2016 - Pazartesi)
BİR GURBET ÖYKÜSÜ (03 Mayıs 2016 - Salı)
***ERDAL YALÇIN İLE RÖPORTAJ *** (18 Nisan 2016 - Pazartesi)
“RESMİN GÖZYAŞLARI …” (11 Nisan 2016 - Pazartesi)
MESAM´DA BAŞKANLAR DÖNEMİ (28 Mart 2016 - Pazartesi)
DÜNYA ÖYKÜ GÜNÜ KUTLANDI (22 Şubat 2016 - Pazartesi)
ÇOCUKLARA İMZA GÜNÜ (17 Şubat 2016 - Çarşamba)
ÇİÇEKLERİN DİLİYLE BİR BİTKİ SOHBETİ (08 Şubat 2016 - Pazartesi)
PORTRELERİN FOTOĞRAFÇISI ALİŞER AVCI (01 Şubat 2016 - Pazartesi)
ZEKÂYİ GÖKKAYA İLE RÖPORTAJ (26 Ocak 2016 - Salı)
ARİF KESKİNER´İN YAŞAR KEMAL´I (18 Ocak 2016 - Pazartesi)
“ŞİİR HAYATIN BURASINDA” (18 Ocak 2016 - Pazartesi)
ADANA´NIN KURTULUŞU ŞARKIYLA KUTLANDI (11 Ocak 2016 - Pazartesi)
TOROSLAR´DA BOZLAK TEŞEKKÜRÜ (09 Kasım 2015 - Pazartesi)
RESSAM SUAVİ NUMANOĞLU İLE GÖRÜŞME (02 Kasım 2015 - Pazartesi)
ÖDÜLLERLE ADINI DUYURAN BESTEKÂR (19 Ekim 2015 - Pazartesi)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-10 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-9 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-8 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-7 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-6 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-5 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-4 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-3 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-2 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-1 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
OZAN BİLDİK´LE GÖRÜŞTÜK… (15 Ekim 2015 - Perşembe)
KIBRIS DENİNCE… (07 Ekim 2015 - Çarşamba)
TED´İN SANAT ÇOCUKLARI (07 Ağustos 2015 - Cuma)
Sayfa:
EKONOMİYE BAKIŞ
BAŞYAZI VE GÜNÜN YORUMU Çetin Remzi YÜREGİR
ÜÇ NOKTA SATIRBAŞI
Nurettin ÇELMEOĞLU - BİRAZ GÜL BİRAZ DİKEN
Nurettin ÇELMEOĞLU - BİRAZ GÜL BİRAZ DİKEN
KALAYLA ALAY EDİLEMEZDİ Kİ!
Vahit ŞAHİN
Vahit ŞAHİN
SPORDA MAZİYE DÖNÜŞ PROJESİ
Cumali KARATAŞ
Cumali KARATAŞ
SELAHATTİN SARIKAYA ANILAR
Yılmaz AYDOĞAN / BÖYLE GİTMEZ!
Yılmaz AYDOĞAN / BÖYLE GİTMEZ!
AT BİNİCİSİNE GÖRE KİŞNER
Zeynep Kural-İNCE DOKUNUŞLAR
Zeynep Kural-İNCE DOKUNUŞLAR
YENİ TÜRKİYE´NİN ÖNSÖZÜ
Ali MARALCAN- EMEKLİ KURMAY ALBAY
Ali MARALCAN- EMEKLİ KURMAY ALBAY
POZATTI´DAKİ TOPLANTI YAHUT POZANTI KONGRESİ 5 AĞUSTOS 1920
Hasan GÜNEŞ- İLK ADIM
Hasan GÜNEŞ- İLK ADIM
YARATICILIK VE EĞİTİM
Ahmet ERDOĞDU
Ahmet ERDOĞDU
21.12.2015 DEN 23.11.2016 YAZI VE RÖPORTAJLAR-5
TURUNCU ADAM - Mahmut REYHANİOĞLU
TURUNCU ADAM - Mahmut REYHANİOĞLU
DR.ERCAN ATALAY VE ASKF
KONUK YAZAR
KONUK YAZAR
DÜŞÜNCENİN BİLİM, SANAT VE GERÇEĞE UYGUNLUĞU-Fikri Akdeniz (*)
Ahmet DUMAN
Ahmet DUMAN
Hadi Gözünüz Aydın...
Süreyya KÖLE - YANSIMALAR
Süreyya KÖLE - YANSIMALAR
ÜZÜNTÜYE CEZA
Mustafa Gazalcı -"Öğretmenin Not Defterinden"
Mustafa Gazalcı -"Öğretmenin Not Defterinden"
AYRICALIKLI OLAN KİM?
M. Ziya YERGÖK
M. Ziya YERGÖK
SAHADAN GÖZLEMLER: HAYIR YÖNÜNDE
Prof. Dr. Mehmet TOMANBAY
Prof. Dr. Mehmet TOMANBAY
EKONOMİYE HAYAT ÖPÜCÜĞÜ
Zekai BULUÇ
Zekai BULUÇ
NEO –LİBERALİZM SEVGİSİZLİĞİ KÖRÜKLÜYOR MU ?
İlhan ALPER
İlhan ALPER
SELAHATTİN SARIKAYA´NIN ARDINDAN
Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ,
Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ,
İnsanın Kendini Tanıması için Okumak Şart
OKUR KÖŞESİ
OKUR KÖŞESİ
BAYRAM MI GELMİŞ?
TANSEL ÇÖLAŞAN
TANSEL ÇÖLAŞAN
Sevgili dostlar merhaba,
AHMET KAYTANCI-GÖKÇEBEL
AHMET KAYTANCI-GÖKÇEBEL
ZELİHA VE ÇOCUKLARI
Av.Cemil DENLİ
Av.Cemil DENLİ
LOZAN´IN 94. YILDÖNÜMÜNDE DÜŞÜNDÜKLERİM: İHANETLERİN HESABI MUTLAKA SORULACAKTIR.
Can UĞURATEŞ-Sırası Geldikçe
Can UĞURATEŞ-Sırası Geldikçe
KARADENİZ´DE PKK
Düşler Düşünceler-Tekgül Arı
Düşler Düşünceler-Tekgül Arı
Okur Hareketi
Hüseyin ÖZBEK
Hüseyin ÖZBEK
İNTİHAR BELGESİNİ YIRTAN MECLİSTEN ARDINDA İNTİHAR MEKTUBU BIRAKAN MECLİSE
Celal Topkan
Celal Topkan
BU NASIL BİR MÜSLÜMANLIK ANLAYIŞI?
Saniye Akay Demirel
Saniye Akay Demirel
´Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın.´
Mahmut TEBERİK- AYRAÇ
Mahmut TEBERİK- AYRAÇ
Ben, Sen, O. Biz, Siz, Onlar
Cihat OVALI-SPOR YORUM
Cihat OVALI-SPOR YORUM
MAVİ ŞİMŞEKLER 34 PUANA DEMİR ATTI
Ahmet DOKUZOĞLU-NE DEMİŞTİK?
Ahmet DOKUZOĞLU-NE DEMİŞTİK?
KÖYDE BİR SABAH
Cezmi DOĞANER
Cezmi DOĞANER
YARATICILIK
Tufan ALPAT-EMEKLİ HAKİM
Tufan ALPAT-EMEKLİ HAKİM
ADANA´DA FUTBOL
Ahmet YAHŞİ
Ahmet YAHŞİ
İHTİYARLAR PERİŞAN EDİLMESİN
Birgül Ayman GÜLER
Birgül Ayman GÜLER
AKP´NİN ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ KOMİSYONDA ELE ALINIRKEN, “REJİM DÖNÜŞTÜRÜLÜYOR” ELEŞTİRİLERİ SÜRÜYOR
GÖKTEN GELEN-BASRİ GÖK
GÖKTEN GELEN-BASRİ GÖK
ÇOCUK GELİNLER
AZ ve  ÖZ A.AKDAMAR
AZ ve ÖZ A.AKDAMAR
BİRİ ANLATSA!...
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi
Bugün
25 °C
Pazartesi
22 °C
Salı
22 °C
Çok Okunanlar
Çok Yorumlananlar
ÜÇ NOKTA SATIRBAŞI

/resimler/2016-2/23/1416139429844.jpg

ADANA`DA NÖBETÇİ ECZANELER

/resimler/2015-5/28/1255038362873.jpg

ADANA İLİ ÖNEMLİ TELEFONLAR

/resimler/2016-3/22/1515302901917.jpg