”İNLEYEN NAĞMELER”DEKİ BİR “GİZLİ AŞK BU”
Tarih: 16.1.2017 10:30:59 / 317okunma / 1yorum
Cumali KARATAŞ

/resimler/2017-1/16/1032197519535.jpg“İnleyen Nağmeler” ve “Gizli Aşk Bu” gibi dile düşen Nihavend besteleriyle Türk Müziği´ne imzasını atan; Münir Nurettin Selçuk, Mesud Cemil, Şefik Gürmeriç, Nevzat Atlı, Refik Fersan ve Şerif Muhiddin Targan gibi dönemin ve Türk Müziğinin çok önemli ustalardan yararlanan güftekâr, yaza (Cumali Karataş)

***Sayın üstadım müziğe nasıl, nerde ve ne zaman başladınız?                   

 

---Türk San´at Müziği çalışmalarıma 10 yaşımda ilkokul 4. sınıftayken annem udi Muazzzez hanımla başladım. Annem uduyla çalıp, söyleyerek bana seçme eserleri öğretiyordu.Türk San´at Müziği´ni bana sevdiren ve aşılayan annemi her zaman her zaman musıki dünyamın abidesi olarak anarım.       

***Anneniz Muazzez Hanım ve kardeşiniz Siyami Maraş udi, kız kardeşiniz Necla Tarzi aynı zamanda ilk bestenizin güfte yazarı. Yetiştiğiniz çevre desek teşviğe açık. Ailede bir genetik olgusu olduğunu, müziğe yönlendirildiğinizi söyleyebiliriz değil mi?

/resimler/2017-1/16/1033314552275.jpg---Erkek kardeşim Siyami Maraş fevkalâde mızraba sahip değerli bir ud san´atcısıydı. Ablam Neclâ Tarzi´nin  bazı gazetelerde köşe yazıları yayınlanırdı ve de şairdi. Bende çok faydalı etkileri olmuştu.

***İlk bestenizin adı neydi peki; ne zaman ve nasıl yaptınız?

            ---İlk bestemi 19 yaşında yaptım. Sözleri, ablam Neclâ Tarzi´nindi. Hicazkâr makamında ve curcuna usulündeydi:

            Gözyaşlarımı derdime derman ettiğim akşam.

            Yanmış gönülü yârime ikram ettiğim akşam.

            İmdat umarak göklere efgan ettiğim akşam.

            İnsaf diledim hicrine isyan ettiğim akşam.

             ***Niteliğin sayılarla işi olmasa da şunu sormak isterim… Bugüne kadar kaç beste yaptınız, bunların kaçı TRT repertuarındadır. .

            ---86 bestem var. Bunlardan 18 adedi TRT repertuvarındadır.

            ***Bestelerinizi nasıl bir ortamda yapıyorsunuz?..                                     

            ---Bende gecelerin çok önemi vardır. Geceler çoğunlukla sessizdir. Gelen, giden olmaz. Daha rahat çalışma imkânınız olur.

/resimler/2017-1/16/1019137660416.jpg***Hangi enstrümanları kullanırsınız? Ses olarak da yorumda bulunur musunuz?

---İyi düzeyde ut çalarım. Ses olarak da yıllarca sahne çalışmalarım oldu.

 ***Koro yönetiminde de bulundunuz mu? Bulunduysanız, hangi koroları çalıştırdınız?

---Bazı koroları kısa süreli çalıştırmalarım oldu. En önemlisi Pendik Musıki Derneği´nin üç numaralı kurucu üyesiydim. Yıllarca koro şefliği ve genel sekreterlik görevlerinde bulundum.Son olarak da çalışmalarımızı evimde yaptığımız özel topluluğumla yıllarca konserler verdik.        

*** En güzel ödülü halkın sevgisiyle aldığınız halde ben yine de böyle bir soru soruyorum: Kazandığınız ödüller oldu mu?        

---80 civarında çok değerli ödülüm var. Bunların büyük bir kısmını evimin salonunda sergilemekteyim.

*** Ödül kazanmanın sanatçıya nasıl bir katkısı oluyor?        

            ---Ödül san´atçının manevi kazancıdır.

/resimler/2017-1/16/1020289380695.jpg            ***Bazı bestelerinizin güftesi de size ait. Müzikle birlikte şiir de devam etti mi sizde? Kendinizi şair olarak tanımlayabilir misiniz?

            ---26 adet şiirim var. Ve de güftelerim var. Üç büyük şarkım; ”İnleyen Nağmeler”, “Gizli Aşk Bu” ve “Hasretim Sana”nın sözleri de benimdir.   

            ***Yazarlığınız var, geçtiğimiz dönemde anılarınızı yayımladık. Nerelerde yazdınız, hangi dergi ya da gazetelerde?

            ---“Eflâtun”, “Mızrap”ve “Musıki Mecmuası” dergilerinde yazılarım yayınlandı. Değerli bestekâr Avni Anıl Dünya gazetesinde Cuma günleri hazırladığı TSM sayfasında bana “Nağmelerin İçinden” isimli bir köşe vermişti. Buraya yıllarca Türk San´at Müziği ağırlıklı san´at yazıları yazdım. Ayrıca içinde, bu yazılarımdan seçmeler ile “Dünden Anılar” isimli gerçek yaşamımdan oluşan beş yazım, sözleri de benim olan on şarkımın notaları ve değişik fotoğrafların bulunduğu “Nağmelerin İçinden” isimli bir kitabım var.      

            ***Edebiyatın ya da sanatın diğer dallarıyla bir ilişkiniz oldu mu?

            ---Diğer san´at dallarında kabiliyetim olan yok. Türk San´at Musıkisi çok derin, çok engin bir san´at dalı zaten. Tanrıya, beni müzisyen yarattığı için, her zaman şükran duygularımı sunarım.  

/resimler/2017-1/16/1021007037604.jpg            *** Münir Nurettin Selçuk,  Mesud Cemil, Şefik Gürmeriç, Nevzat Atlı, Refik Fersan ve Şerif Muhiddin Targan gibi dönemin ve Türk Müziğinin önemli üstatlarından yararlandığınız konservatuardaki beş yıllık öğrenim süresini üç yıl olarak gördüğünüz konusu var bir de. Bundan söz edebilir misiniz? 

            ---Mezunu olduğum İstanbul Belediye Konservatuvarı´nda Şefik Gürmeriç, Münir Nurettin Selçuk, Mes´ut Cemil, Nevzat Atlığ, Refik Fersan ve Şerif Muhittin Targan gibi Türk San´at Müziği´nin dehâlarının öğrencisi olmak büyük şans ve şerefti.

            Ben konservatuvara biraz bilgi sahibi olarak başlamıştım. Bu durumumu ve üstün kabiliyetimi fark eden hocam Şefik Gürmeriç´in tavsiyesiyle 1-2 ve 4-5 sınıflarının derslerine beraber devam edip, imtihanlarını vererek,   5 yıllık konservatuvardan 3 yılda mezun oldum.    

            ***Bir diğer konu, “Gizli Aşk”ın kimin için yazıldığı?.. Yıllardır gizlediğiniz bu konuda Emel Sayın adını açıkladığınız doğru mu?

---Ben böyle bir açıklamada bulunmadım. 50 yıldır açıklamadığım “Gizli Aşk” adı gibi gizli kalacaktır.

            ***Dile düşen bestelerinizle de Türk Müziğinin altın çağından payına düşeni  alan bir bestekâr olarak, bugün üzerine adeta ölü toprağı atılan Türk Müziği ya da TSM için ne diyorsunuz?

            ---Türk San´at Musıkimiz için bahsettiğiniz tabiri katiyen kabul etmiyorun… Türk Sanat Musıkisi yıkılmaz,   Türk Sanat Musıkisi batmaz,   Türk Sanat Musıkisi ölmez. O çok sağlam temeller üzerine inşa edilmiş çok büyük bir san´at dalımızdır.

/resimler/2017-1/16/1022091570163.jpg***Türk Müziği´nin o günkü durumdan bugünkü duruma gerilemesini neye bağlıyorsunuz?

---Her sahada olduğu gibi, her san´at dalında da inişli-çıkışlı zamanlar olabilir. Türk San´at Müziğimiz günümüzde çok geniş bir dinleyici kitlesine sahiptir ve dimdik ayaktadır. 

*** Başta sizin şarkılarınız olmak üzere, milyonların gönlüne kök salan, diline düşen o şarkılar da çıkmıyor artık. Duygu pınarımız adeta kurudu. Sizce, böyle bir duygu kaybını yaşamımızın bir sebebi olabilir mi?

---Yok, yok. Böylesine kötümser olacak bir durum yok. Arada beklenmeyen bazı olumsuzluklar olabilir. Biz san´atımıza sahip çıkarsak, bunlar kalabalık dahi olsalar geldikleri gibi giderler. Ne demiş eskiler:

“Kemiyet değil, keyfiyet önemlidir.”

Kemiyet adet çokluğu. Bu önemli değildir. Keyfiyet yani vasıflı şeyler önemlidir.

***Ve tabii ki güfte, ya da şiir diyelim… Ümit Yaşar´dan Turhan Oğuzbaş´a, Vecdi Bingöl´den İ. Behlül Bektaş´a uzanan şair ve güfte yazarlarımız, sizin gibi güftekâr bestecilerimiz de yok artık.  İlhama birebir olan yazılan o nefis uyaklı, ölçülü şiirler de… Yani, şiir ve güfte düşe düşe şarkı sözüne düştü ki şiir ve şiirsellik çoğunda hiç yok… Ne dersiniz üstadım, olumsuzluğun bir nedeni de bu olabilir mi?

/resimler/2017-1/16/1028406577729.jpg---Şarkı sözü tabiri güfte kelimesinin günümüzdeki Türkçe kullanımıdır. Bir küçüklük ifadesi değildir. Güzelliklerle dolu musıkimizle gururlanalım.

***TSM´nin dünle bugününü böyle bir dolaylı tabloyla kapattıktan sonra şunu sormak isterim: Her şeye rağmen Türk Müziğinin geleceğinden umutlu olabilmemiz için bir neden olabilir mi?

---Her ülkenin müziği önce o ülke vatandaşları için güzel ve değerlidir. Türk San´at Musıkimiz de bizimdir ve de çok güzeldir ve de çok değerlidir. Büyük ülkemizde her zaman zirvede olacaktır.   

***Türk Müziği ile yabancı müzikleri karşılaştırdığınızda nasıl bir sonuç ortaya çıkıyor?

---Böyle bir kıstas düşünülemez. Ben şahsen her çeşit müziğin güzelini zevkle dinlerim. Zaten güzel inkâr edilemez. 

            ***Türk Müziği zaman zaman kendi içerisinde İsmet Nedim´den Yıldırım Gürses´e, Suat Sayın´a değin popüler akım faslını da yaşadı. Bunlar hakkında bir şeyler söylemek ister misiniz?.. Ayrıca, bu tür eğilimler Türk Müziği açısından yararlı olabilir mi?

/resimler/2017-1/16/1024116728802.jpg             ---Musıkimizin ana temasını bozmadan yapacağımız farklılıkları yerinde kullanır ve uygun şekilde işlersek faydalı çalışmalar yapmış oluruz.   

            ***Arabeske karşı da bir hoşgörü var ayrıca…

            ---Kimsenin duygularına baskı yapılamaz. Dinleyiciyi rahat bırakmak gerekir. Çoğunluğun dönüp dolaşıp geleceği yer Türk San´at Musıkisi´dir.

            ***Çok seslilik peki... Zaman zaman gündeme gelen çok seslilik Türk Müziği açısından olumlu kazanımlar sağlayabilir mi?

            ---Bu alanda bazı çalışmalar yapanlar oldu. Müsbet sonuç alınamadı. Musıkimizi rahat bırakalım.

            ***Müzik eserlerinin üretilmesi ve yaşatılması yönünden TRT´nin aldığı bir sorumluluk var… Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

            ---TRT ülkemizde musıkimize çok yararlı hizmetleri olan bir büyük teşkilattır. Onu kuranlara, yönetenlere ses ve saz san´atçılarıyla program yapımcılarına, sunucularına, teknik elemanlarına sonsuz tebrik ve teşekkürlerimi sunuyorum.      

/resimler/2017-1/16/1024374229238.jpg            ***Amatör olarak çalışmalar sürdüren musîki dernekleri korolarının Türk Müziğine yararları olup olmadığı hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?   

            ---Musıki derneklerimizin hocaları ve mensuplarına da başarı dolu günler, yıllar ,diliyorum.

            ***Peki hocam, sizin beğendiğiniz bestekârlar, şairler kimlerdir?

            ---Değerli ve güzel eserler üreten merhum bestekâr ve şairlerimize rahmet ve teşekkürlerimi sunuyorum. Günümüzün değerli bestekâr ve şairleri kardeşlerime de başarı dileklerimi iletiyorum.  

            ***Sayın üstadım çok teşekkür ederim, yordum sizi.  

            ---Musıkimizle ilgili yaptığım çalışmalarımda hiçbir yorgunluk istemiyorum. Bu önemli röportajımız için siz değerli

Anahtar Kelimeler: İNLEYEN, NAĞMELER, DEKİ, GİZLİ
Okuyucu Yorumları (0 yorum)
Adınız Soyadınız *
E-Posta *
 
Telefon
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
Yazarın Diğer Yazıları
60. SANAT YILINDA CAHİT SEYHANLI (18 Haziran 2017 - Pazar)
***SELAHADDİN YANIKSES´LE RÖPORTAJ*** (05 Haziran 2017 - Pazartesi)
ADANA ÖZGENTÜRK´ÜNÜ UNUTMADI (30 Mayıs 2017 - Salı)
*** ASLAN İLE KARTAL *** (15 Mayıs 2017 - Pazartesi)
Çocuk öyküleri (02 Mayıs 2017 - Salı)
ÇUKUROVA VE TRT´NİN ONURU SUAT YILDIRIM (17 Nisan 2017 - Pazartesi)
SANAT SAYFASI YILLIĞI 2016-2017 24. YIL (03 Nisan 2017 - Pazartesi)
ADANA´DAN BİR BİLGE ÖZGEN GEÇTİ (31 Ocak 2017 - Salı)
*** AHMET REMZİ DESTANI *** (02 Ocak 2017 - Pazartesi)
“SEVENLER ANLAR” NEYZEN BESTEKÂRI (19 Aralık 2016 - Pazartesi)
ADANA´DA BİR MESAM GÜNÜ (05 Aralık 2016 - Pazartesi)
ŞARKININ “OKYANUS”UNDA BİR TALAT ER (24 Ekim 2016 - Pazartesi)
BİR TÜRKÜ USTASI ALİ LİMONCU… (26 Eylül 2016 - Pazartesi)
ABDURRAHMAN KESKİNER İLE RÖPORTAJ (12 Eylül 2016 - Pazartesi)
YAPI MESLEK LİSELİLER BULUŞTU (11 Temmuz 2016 - Pazartesi)
ÇUKUROVA´DA BİR ORHAN PAMUK (26 Haziran 2016 - Pazar)
***DERGİCİ LİSELİLER*** (09 Mayıs 2016 - Pazartesi)
BİR GURBET ÖYKÜSÜ (03 Mayıs 2016 - Salı)
***ERDAL YALÇIN İLE RÖPORTAJ *** (18 Nisan 2016 - Pazartesi)
“RESMİN GÖZYAŞLARI …” (11 Nisan 2016 - Pazartesi)
MESAM´DA BAŞKANLAR DÖNEMİ (28 Mart 2016 - Pazartesi)
DÜNYA ÖYKÜ GÜNÜ KUTLANDI (22 Şubat 2016 - Pazartesi)
ÇOCUKLARA İMZA GÜNÜ (17 Şubat 2016 - Çarşamba)
ÇİÇEKLERİN DİLİYLE BİR BİTKİ SOHBETİ (08 Şubat 2016 - Pazartesi)
PORTRELERİN FOTOĞRAFÇISI ALİŞER AVCI (01 Şubat 2016 - Pazartesi)
ZEKÂYİ GÖKKAYA İLE RÖPORTAJ (26 Ocak 2016 - Salı)
ARİF KESKİNER´İN YAŞAR KEMAL´I (18 Ocak 2016 - Pazartesi)
“ŞİİR HAYATIN BURASINDA” (18 Ocak 2016 - Pazartesi)
ADANA´NIN KURTULUŞU ŞARKIYLA KUTLANDI (11 Ocak 2016 - Pazartesi)
TOROSLAR´DA BOZLAK TEŞEKKÜRÜ (09 Kasım 2015 - Pazartesi)
RESSAM SUAVİ NUMANOĞLU İLE GÖRÜŞME (02 Kasım 2015 - Pazartesi)
ÖDÜLLERLE ADINI DUYURAN BESTEKÂR (19 Ekim 2015 - Pazartesi)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-10 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-9 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-8 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-7 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-6 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-5 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-4 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-3 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-2 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-1 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
OZAN BİLDİK´LE GÖRÜŞTÜK… (15 Ekim 2015 - Perşembe)
KIBRIS DENİNCE… (07 Ekim 2015 - Çarşamba)
TED´İN SANAT ÇOCUKLARI (07 Ağustos 2015 - Cuma)
Sayfa:
EKONOMİYE BAKIŞ
BAŞYAZI VE GÜNÜN YORUMU Çetin Remzi YÜREGİR
ÜÇ NOKTA SATIRBAŞI
Nurettin ÇELMEOĞLU - BİRAZ GÜL BİRAZ DİKEN
Nurettin ÇELMEOĞLU - BİRAZ GÜL BİRAZ DİKEN
KENTİMİZ DÖNÜŞÜMDE YOLLAR ‘ÇÖKÜŞÜM´DE
Vahit ŞAHİN
Vahit ŞAHİN
PENGUENLEŞMEK
Cumali KARATAŞ
Cumali KARATAŞ
60. SANAT YILINDA CAHİT SEYHANLI
Yılmaz AYDOĞAN / BÖYLE GİTMEZ!
Yılmaz AYDOĞAN / BÖYLE GİTMEZ!
ÖZEL HASTANESİ OLMAYAN ORDU
Zeynep Kural-İNCE DOKUNUŞLAR
Zeynep Kural-İNCE DOKUNUŞLAR
BAYRAM TADINDA OLSUN GÖNÜLLERİNİZ
Ali MARALCAN- EMEKLİ KURMAY ALBAY
Ali MARALCAN- EMEKLİ KURMAY ALBAY
ULUSAL KURTULUŞ SAVAŞININ ÖZGÜRLÜK VE EGEMENLİK GÜNEŞİ 19 MAYIS 1919 SABAHI KAHRAMANLAR DİYARI SAMSUNDA DOĞDU
Hasan GÜNEŞ- İLK ADIM
Hasan GÜNEŞ- İLK ADIM
ÜNİVERSİTELERDE ÖRGÜTSEL ADALET
Ahmet ERDOĞDU
Ahmet ERDOĞDU
21.12.2015 DEN 23.11.2016 YAZI VE RÖPORTAJLAR-5
TURUNCU ADAM - Mahmut REYHANİOĞLU
TURUNCU ADAM - Mahmut REYHANİOĞLU
İNANMAK BU OLSA GEREK.
KONUK YAZAR
KONUK YAZAR
DÜŞÜNCENİN BİLİM, SANAT VE GERÇEĞE UYGUNLUĞU-Fikri Akdeniz (*)
Ahmet  DUMAN
Ahmet DUMAN
Yürüyelim Arkadaşlar…
Süreyya KÖLE - YANSIMALAR
Süreyya KÖLE - YANSIMALAR
ÜZÜNTÜYE CEZA
Mustafa Gazalcı -"Öğretmenin Not Defterinden"
Mustafa Gazalcı -"Öğretmenin Not Defterinden"
AYRICALIKLI OLAN KİM?
M. Ziya YERGÖK
M. Ziya YERGÖK
SAHADAN GÖZLEMLER: HAYIR YÖNÜNDE
Prof. Dr. Mehmet TOMANBAY
Prof. Dr. Mehmet TOMANBAY
GÜNEŞİN GİZEMLİ BAHÇESİ
Zekai BULUÇ
Zekai BULUÇ
MİLLİ BURJUVAZİYE SEVABINA ÖNERİLER - 3 –
İlhan ALPER
İlhan ALPER
SELAHADDİN YANIKSES DERKEN…
Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ,
Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ,
Böylesi Ancak Bizde Olur Dedirtecek Bir Memleket Durumu
OKUR KÖŞESİ
OKUR KÖŞESİ
BAYRAM MI GELMİŞ?
TANSEL ÇÖLAŞAN
TANSEL ÇÖLAŞAN
Sevgili dostlar merhaba,
AHMET KAYTANCI-GÖKÇEBEL
AHMET KAYTANCI-GÖKÇEBEL
ZELİHA VE ÇOCUKLARI
Av.Cemil DENLİ
Av.Cemil DENLİ
“ARTIK MECLİS VAR !”
Can UĞURATEŞ-Sırası Geldikçe
Can UĞURATEŞ-Sırası Geldikçe
TSK GÜVENİ HAK EDİYOR
Düşler Düşünceler-Tekgül Arı
Düşler Düşünceler-Tekgül Arı
Okur Hareketi
Hüseyin ÖZBEK
Hüseyin ÖZBEK
İNTİHAR BELGESİNİ YIRTAN MECLİSTEN ARDINDA İNTİHAR MEKTUBU BIRAKAN MECLİSE
Celal Topkan
Celal Topkan
EY ERDOĞAN, EY BOZDAĞ YETER ARTIK, HALKIN AKLIYLA ALAY ETMEKTEN VAZGEÇİN
Saniye Akay Demirel
Saniye Akay Demirel
´Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın.´
Mahmut TEBERİK- AYRAÇ
Mahmut TEBERİK- AYRAÇ
Ben, Sen, O. Biz, Siz, Onlar
Cihat OVALI-SPOR YORUM
Cihat OVALI-SPOR YORUM
MAVİ ŞİMŞEKLER 34 PUANA DEMİR ATTI
Ahmet DOKUZOĞLU-NE DEMİŞTİK?
Ahmet DOKUZOĞLU-NE DEMİŞTİK?
TÜRKÇE KONUŞMAK
Cezmi DOĞANER
Cezmi DOĞANER
DEĞİŞEN CHP NASIL OLMALI?(1)
Tufan ALPAT-EMEKLİ HAKİM
Tufan ALPAT-EMEKLİ HAKİM
ADANA´DA FUTBOL
Ahmet YAHŞİ
Ahmet YAHŞİ
İHTİYARLAR PERİŞAN EDİLMESİN
Birgül Ayman GÜLER
Birgül Ayman GÜLER
AKP´NİN ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ KOMİSYONDA ELE ALINIRKEN, “REJİM DÖNÜŞTÜRÜLÜYOR” ELEŞTİRİLERİ SÜRÜYOR
GÖKTEN GELEN-BASRİ GÖK
GÖKTEN GELEN-BASRİ GÖK
Ramazan geldi hoş geldi
AZ ve  ÖZ A.AKDAMAR
AZ ve ÖZ A.AKDAMAR
BİRİ ANLATSA!...
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi
Bugün
21 °C
Salı
23 °C
Çarşamba
21 °C
Çok Okunanlar
Çok Yorumlananlar
ÜÇ NOKTA SATIRBAŞI

/resimler/2016-2/23/1416139429844.jpg

ADANA`DA NÖBETÇİ ECZANELER

/resimler/2015-5/28/1255038362873.jpg

ADANA İLİ ÖNEMLİ TELEFONLAR

/resimler/2016-3/22/1515302901917.jpg

HAFTANIN PANAROMASI

/resimler/2017-5/23/1458036914194.jpg