ÇUKUROVA VE TRT´NİN ONURU SUAT YILDIRIM
Tarih: 17.4.2017 11:06:24 / 703okunma / 1yorum
Cumali KARATAŞ
20 yıl gibi rekor sayılabilecek bir süredir TRT´nin”Akşam Sefası” programının şefliğini yürüten Çukurova ve TRT´nin gururu ses sanatçısı, bestekâr, aranjör, koro şefi ve eğitmen Suat Yıldırım´la Kültür Bakanlığı Beste Yarışması´nda 2.´lik ve ´Adana Büyükşehir Belediyesi Altın Koza Beste Yarışması´nda mansiyon ödülü ile “Canım Adana” adlı şarkıyla Jüri Özel Ödülü kazanmıştık.
Cumali Karataş

*Müzik yaşamınız... Nasıl başladı; nerelerde, hangi kişi ve topluluklarda gelişmesini sürdürdü?

 

Dört yaşında iken ailemin de teşvikiyle kendi kendime blok flüt çalarak başladım. O zamanın moda şarkılarından, Barış Manço´nun “Dağlar, Dağlar” adlı şarkısını çalıyordum. Daha sonra ortaokul ve lise yıllarında cura, bağlama, gitar, piyano çalmasını kendi kendime öğrendim. Beste yapmaya ortaokul yıllarında gitarla, bağlamayla çalarak ve söyleyerek başladım,

/resimler/2017-4/17/1059483069582.jpg*Ses, enstrüman vb. konularda kimlerden yararlandınız? Hangi topluluklarda, kimlerle sürdürdünüz çalışmalarınızı?

Ses konusunda İ.T.Ü Devlet Konservatuvarı Temel Bilimler Bölümü´nde dört yıl şan, enstrüman, keman derslerinin yanı sıra; Ayhan Borar´dan Batı Müziği, Yılmaz Özer´den Türk Müziği dersleri aldım. Cura, bağlama, gitar, flüt, piyano, bendir, tambur ve udu kendi kendime öğrendim. Konservatuar erkekler topluluğunda ses olarak Alâeddin Yavaşça ile Necdet Varol orkestrasında keman olarak, TRT İstanbul Radyosu Çoksesli Gençlik Korosu´nda tenor olarak, Ahmet Özhan Tasavvuf Müziği Topluluğunda ses olarak, konservatuar adına kurduğum Batı ve Türk Müziği sentezi “Enterval” adlı grupta besteci solist ve gitar olarak yer aldım. İTU Çok Sesli Türk Müziği orkestra ve korosunda Serdar Öztürk yönetiminde keman çaldım koroda tenor olarak görev aldım

            *O günkü çalışmalarınızın sağladığı altyapı sonunda size TRT´nin kapılarını açmış olmalı...

Yetenek, aile teşviki, azim, çalışma, akademik eğitim sonucunda TRT´ye girdiğimi düşünüyorum.

                      *Bugün müzik çalışmalarınız nasıl sürdürüyorsunuz? Çok yönlü çalışmalarınızın içinde beste yapmanın dışında neler yapıyorsunuz?

            Amatör Korolar çalıştırıyorum, dersler veriyorum, stüdyomda kayıt ve aranje yapıyorum.

                     *İlk bestenizi anımsayabiliyor musunuz? Hangisiydi bu; ne zaman yaptınız bu bestenizi? Bugüne kadar olan toplam besteniz yaklaşık ne kadar? TRT repertuvarındaki bestelerinizin sayısı ne kadar?

                     İlk bestem ortaokul yıllarında gitar ve utla yaptığım “Bahar” ve “Kar Musikileri” adlı bestelerimdir; zira yıllar sonra bu bestelerimle İstanbul Üniversiteler Arası Beste Yarışması”nda konservatuar adına İstanbul 2.si olduk. Toplam bestem 400´e yakındır. TRT repertuvarında 40 civarında bestem vardır.

                      *Denetimden geçip,  TRT repertuvarına alındığını öğrendiğiniz ilk besteniz size nasıl bir duygu yaşattı?   

Harika bir duygu, heyecan ve şevk yarattı.

/resimler/2017-4/17/1100472133262.jpg            *TRT denetiminin beste ve besteci açısından olumlu katkılarına inanıyor musunuz?

            Denetimin kıstasları vardır; prozodi, özgünlük, yeni buluşlar, kompozisyon konularında besteci kendini geliştirmek yenilemek durumundadır, Tabii ki inanıyorum hakkaniyetli bir denetim olursa

            *Beste yaparken özel bir ortamınız oluyor mu? Beste çalışmalarınızda anında enstrüman kullanıyor musunuz?

            Belli olmuyor, zaman ve mekân. Bazen hiç ses çıkarmadan beynimde, ruhumda hissederek sesleri yapıyorum, bazen şiir okunurken etkileniyorum, bazen enstrüman çalarken çıkıyor ama genelde beynimde, ruhumda, kalbimde besteyi yapıyorum

            *Bestelerinizde nasıl bir sanatsal mesaj vermek ve nasıl bir çizgiye ulaşmak istiyorsunuz?

Şarkı sözlerinin ve de dolayısıyla melodinin içi boş olmaması birbirini tamamlaması gerekiyor. Özgün çalışmalar yapmak, geçmiş müziklerimizi çok iyi özümlememiz, bol bol güzel örnekleri dinlememiz gerekiyor

*Besteleyeceğiniz şiirlerde aradığınız nitelik ve içerik özellikleri nelerdir?

Özgünlük, sanatsal kurallara uygunluk, vezne uyum, şarkı sözüne uygunluk, şiirin takılmadan ırmak gibi akması, anlaşılır olması, pozitif ve yapıcı mesajlar vermesi, her şiir şarkı sözü olmaz.

*Bundan sonraki sanatsal çalışmalarınızı nasıl sürdürmeyi düşünüyorsunuz?   

            Allah sağlık ve ömür verirse ses sanatçısı, bestekâr, aranjör, koro şefi, eğitmen ve  nitelikli özgün konserler vermek suretiyle; zaman bulabilirsem resim yaparak

*Günümüz bestelerini nasıl buluyorsunuz? Size göre, iyi bir beste nasıl olmalıdır?

/resimler/2017-4/17/1103178698630.jpgÇok amatör besteler de var, çok güzel besteler de var. Maalesef güzellik de zamanımızda çok göreceli bir kavram olmasını sürdürüyor, zevkler ve renkler tartışılmaz derler ama bir de herkesçe ortak bir noktada gerçekten güzel ve beğenilen bir eser vardır, kimsenin itiraz edemeyeceği. Yine maalesef insanların her yapılan eseri beğenmesi de çok enteresan ve yanlış, bu bir seviyeyi gösterir, toplumun sanat hakkında bilgi sahibi ve eğitimli olması gerekir ki her şeye beğendim demesin. Bu işin yolu yine sağlam bir eğitim müfredatından geçiyor. İyi bir beste makam ve söz uygunluğu olan, prozodisi, kompozisyonu düzgün ve özgün olan, akıcı özellikte olandır. Kalbinizi, gönlünüzü ruhunuzu okşayandır. Doğallıktan fazla kopmamak gerekir.

*Türk müziğinin, bugün içinde bulunduğu yeri nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu  konuda herhangi bir öneride bulunmak mümkün mü? Halkın müziğe ilgisi nasıl; beklentileri neler olabilir?

/resimler/2017-4/17/1103421042932.jpg           Pop Müzik ve Halk Müziği alanında gelişmeler oluyor ama aynı paralellikte Türk Sanat Müziği alanında güçlü, özgün bir gelişme pek göremiyorum. Bunun için yeni ve orijinal seslere ve bestelere ağırlık verilip, bunların doğru ve yapıcı projelerle halka sunulması tanıtılması lazımdır. Zira çok yetenekli sesler, sazlar, besteciler vardır ama bu unsurları güçlü bir çatı altında doğru insanlarla birleştirip, kaynaştırıp, çalışmalar yapmak gerekir. Halk güzeli anlıyor ve seçiyor. Halkı da küçümsememek lazım. Bir de şartlı ve klişeleşmiş fikirlerden arınmak gerekir. Objektif ve geniş düşünmek lazım ancak geçmişimizi ve değerlerimizi yok etmeden, onların üzerine doğru şeyler koyarak ileriye bakmak lazım. Geçmişini bilmeyenin sağlam geleceği de olmaz

*Besteci yönünüzle olduğu kadar, sahne deneyimi de bulunan, önemli bir TRT ses sanatçısısınız. Yaptığınız programlardan nasıl tepkiler alıyorsunuz, gözlemleriniz nelerdir?

/resimler/2017-4/17/1104033543345.jpgSunum çok önemlidir, sempatik ve özendirici olmalıdır, çocuk ruhunu, genç ruhunu ve  yaşlı ruhunu iyi analiz edip, ona göre bir vizyon oluşturmak gerekir. Yirmi sene gibi rekor sayılabilecek bir zaman sürecinde “Akşam Sefası” programının daimi şefi olarak biz bu sunumu programımızda tüm müzik türlerine yer vererek ve orkestrasyon çalışmasıyla sempatik bir tarzda ortaya koyarak, geniş kitlelere ulaşmayı ve sevdirmeyi başardık. Zira seyirci portföyümüzde her yaştan insan görmek mümkün

*Önemli bir altyapı ve kaynağa sahip olarak Türk Müziği ve TSM´nin yaşamasına katkı sağlayan TRT´nin; yeni bestelerin halka ulaştırılması ve bestecilere yönelik teşvik özellikli programlarla, halkın da ilgisini daha yoğunlaştırarak, bu konuda katkı sağlayabilir mi? 

Daha fazla çalışma yapılması lazım, her yeni beste güzel olmayabiliyor. Bunların içinden en vasıflı olanlarını seçmek ve yeni programlar yapmak suretiyle yeterli bir tanıtımla halka sunmak gerekir, tabi ki yetkin bir ekiple

                     *Adana Büyükşehir Belediyesi´nin, Cumhuriyet´in kuruluşunun 80. yılı anısına, düzenlediği Altın Koza TSM Beste /resimler/2017-4/17/1104291981298.jpgYarışması´nda (2004) güfteleri bana ait olan “Canım Adana” ve “Bulunur mu Bir Gelen Bir Soran Bir Arayan”  isimli bestelerinizle Jüri Özel Ödülü ve Mansiyon Ödüllerini almanızdan dolayı seni bir kez daha kutluyor ve son yıllarda beste yarışmalarında, sıkça ödül alanlar içinde görülen bir besteci olarak, yarışma ve ödüllerin beste-güfte üzerindeki etkilerini nasıl değerlendirdiğinizi öğrenmek istiyorum.

                   Tabi ki hem güftekârı, hem de bestekârı teşvik ediyor böyle yarışmalar, insanları yeni, daha özgün şeyler bulmaya zorluyor. Yeni eserler ortaya çıkmasını sağlıyor. Sonuçta yararlı buluyorum.

*Besteler, sahne yaşamınız, ses sanatçılığı, şeflik, öğretmenlik vb. sanatsallıklar zamanınızın önemli bir bölümünü alıyor. Hiç düşündünüz mü?... Müziksiz bir yaşamın sizin için nasıl olabileceğini?

Çok zor, lezzetsiz bir yemek yemeye benzer. Zaten insan müziksiz kaldığında hayatından bir şeylerin eksildiğini yokluğunu hissediyor…

/resimler/2017-4/17/1104557450584.jpg*Müzik nedir o zaman sizin için; doğal ve içtenlikli bir tanım yapmak gerekirse?

Müzik doğuştan Allah vergisidir, ruhtur, duygudur, estetiktir, armonidir, ritimdir, hissetmektir, sevgidir, paylaşmaktır, doğadır, kulağa hoş gelen sestir, ritimdir; kulağı rahatsız eden şey müzik değildir gürültüdür…                                                              

*Müzik üzerine konuştuk hep; resimden söz açalım isterseniz... Bir sanatçı için önemli sayılabilecek bir zamanlamada, çok erken bir dönemde Japonya´nın düzenlediği Uluslar Arası Resim Yarışması´nda pastel boya resminizle Türkiye adına Dünya 2. olarak, uluslar arası bir yarışmada ödül aldınız? Devamı geldi mi resim çalışmalarınızın, yoksa müzik kıskançlığının tuzağına mı düştü?

 Resim çalışmalarım hâlen devam ediyor.

*Hangi tarz resim çalışıyorsunuz? Bu konuda kimlerden yararlandınız? Beğendiğiniz ve etkilendiğiniz resim ustaları kimlerdir?

Siyah beyaz ve pastel boya, soyut resim. Ünlü yabancı ve Türk ressamlar…

/resimler/2017-4/17/1105184169706.jpg*Resim gibi, müziğin yanına ekleyebileceğiniz, uğraş verdiğiniz başka bir sanat dalı var mı?

Spor dalı var; masa tenisi oynamak, futbol, basketbol izlemek

*Yine müzik ve şarkılar... Sayı verelim desem, yaklaşık ne kadar şarkılık bir repertuara sahip olduğunuzu söyleyebilir misiniz? 

Sayı vermek zor ama çok sayıda eser geçtik, TRT repertuarında 10.000 kadar eser, eski eserler. Şu an 12.000 civarındaki eserler de yeni besteler var. Bunların en az yarısını icra etmişizdir sanırım

*Yararlandığınız veya etkilendiğiniz besteciler oldu mu?

Batı Müziği alanında Mozart, Beethoven, Çaykovski; Halk Müziği alanında Neşet Ertaş, Âşık Veysel, Özay Gönlüm. Sanat Müziği alanında Yıldırım Gürses, Selahattin İçli, Erol Sayan, Alaeddin Yavaşça, Sadettin Kaynak, Hacı Arif Bey, Dede Efendi. Pop Müzik alanında ise Beetlas, Abba Topluluğu, James Last Orkestrası, Moğollar, MFÖ ve Modern Folk Üçlüsü gibi gruplar.

*Beğendiğiniz besteciler, beğendiğiniz birkaç şarkıyı sıralayın desem?  

Itrî´nin “Nevâ Kâr”ı.

Şevkefza Şarkı… “Sebep sensin gönülde ihtilale…”

Sadettin Kaynak … “Derrtliyim ruhuma hicranımı saldın da yine.”

Şerif İçli… “Derdimi ummana döktüm.”

Hacı Arif Bey… “Niçin terk eyleyip gittin.”

Selahattin İçli… “Gül açılsın dudağında gülüver.”

Avni Anıl…”Yağmur Duası”

Erol Sayan… “Geçsin günler, haftalar.”

Alaeddin Yavaşça… “Başka söz söylemem.”

Dede Efendi.. “Yine neşe-i muhabbet.”

v.s

*Besteci adaylarına, genç bestecilere önerileriniz  nedir?

Geçmiş güzel güfteleri besteleri araştırsınlar öğrensinler, makamları ve usulleri iyi bilsinler, kompozisyon bilsinler.

-Zevk ve hobilerinizi nelerdir Sayın  Yıldırım? Müziğin dışında, bir gün içerisinde neler yapıyor Suat Yıldırım?

Sporla ilgilenmek, haber seyretmek, araba kullanmak, değişik mekânları gezmek

Anahtar Kelimeler: ÇUKUROVA, ONURU, SUAT, YILDIRIM
Okuyucu Yorumları (1 yorum)
Adınız Soyadınız *
E-Posta *
 
Telefon
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
Abdullah Kaya Amasyalı
18.4.2017 11:32:35
Kıymetli Hocamız Sn Yıldırım´ a; Çalışmalarında başarılar hayatında mutluluklar DİLERİM.
Yazarın Diğer Yazıları
Çocuk Öyküleri (16 Ekim 2017 - Pazartesi)
BİR FOLKLOR AĞIDI (09 Ekim 2017 - Pazartesi)
MUZAFFER İZGÜ´NÜN ARDINDAN (03 Ekim 2017 - Salı)
ALİLİMONCU´YA VEDA (25 Eylül 2017 - Pazartesi)
MESUT MERTCAN YOK ARTIK (18 Eylül 2017 - Pazartesi)
GÜNEYDE YAPRAK DÖKÜMÜ (11 Eylül 2017 - Pazartesi)
***ÖKSÜZ MARTILAR*** (06 Eylül 2017 - Çarşamba)
Çocuk Hikâyeleri (06 Eylül 2017 - Çarşamba)
SELAHATTİN SARIKAYA ANILAR (17 Ağustos 2017 - Perşembe)
USTALARDAN - MUSTAFA KEMAL´İN KAĞNIS (31 Temmuz 2017 - Pazartesi)
60. SANAT YILINDA CAHİT SEYHANLI (18 Haziran 2017 - Pazar)
***SELAHADDİN YANIKSES´LE RÖPORTAJ*** (05 Haziran 2017 - Pazartesi)
ADANA ÖZGENTÜRK´ÜNÜ UNUTMADI (30 Mayıs 2017 - Salı)
*** ASLAN İLE KARTAL *** (15 Mayıs 2017 - Pazartesi)
Çocuk öyküleri (02 Mayıs 2017 - Salı)
SANAT SAYFASI YILLIĞI 2016-2017 24. YIL (03 Nisan 2017 - Pazartesi)
ADANA´DAN BİR BİLGE ÖZGEN GEÇTİ (31 Ocak 2017 - Salı)
*** AHMET REMZİ DESTANI *** (02 Ocak 2017 - Pazartesi)
“SEVENLER ANLAR” NEYZEN BESTEKÂRI (19 Aralık 2016 - Pazartesi)
ADANA´DA BİR MESAM GÜNÜ (05 Aralık 2016 - Pazartesi)
ŞARKININ “OKYANUS”UNDA BİR TALAT ER (24 Ekim 2016 - Pazartesi)
BİR TÜRKÜ USTASI ALİ LİMONCU… (26 Eylül 2016 - Pazartesi)
ABDURRAHMAN KESKİNER İLE RÖPORTAJ (12 Eylül 2016 - Pazartesi)
YAPI MESLEK LİSELİLER BULUŞTU (11 Temmuz 2016 - Pazartesi)
ÇUKUROVA´DA BİR ORHAN PAMUK (26 Haziran 2016 - Pazar)
***DERGİCİ LİSELİLER*** (09 Mayıs 2016 - Pazartesi)
BİR GURBET ÖYKÜSÜ (03 Mayıs 2016 - Salı)
***ERDAL YALÇIN İLE RÖPORTAJ *** (18 Nisan 2016 - Pazartesi)
“RESMİN GÖZYAŞLARI …” (11 Nisan 2016 - Pazartesi)
MESAM´DA BAŞKANLAR DÖNEMİ (28 Mart 2016 - Pazartesi)
DÜNYA ÖYKÜ GÜNÜ KUTLANDI (22 Şubat 2016 - Pazartesi)
ÇOCUKLARA İMZA GÜNÜ (17 Şubat 2016 - Çarşamba)
ÇİÇEKLERİN DİLİYLE BİR BİTKİ SOHBETİ (08 Şubat 2016 - Pazartesi)
PORTRELERİN FOTOĞRAFÇISI ALİŞER AVCI (01 Şubat 2016 - Pazartesi)
ZEKÂYİ GÖKKAYA İLE RÖPORTAJ (26 Ocak 2016 - Salı)
ARİF KESKİNER´İN YAŞAR KEMAL´I (18 Ocak 2016 - Pazartesi)
“ŞİİR HAYATIN BURASINDA” (18 Ocak 2016 - Pazartesi)
ADANA´NIN KURTULUŞU ŞARKIYLA KUTLANDI (11 Ocak 2016 - Pazartesi)
TOROSLAR´DA BOZLAK TEŞEKKÜRÜ (09 Kasım 2015 - Pazartesi)
RESSAM SUAVİ NUMANOĞLU İLE GÖRÜŞME (02 Kasım 2015 - Pazartesi)
ÖDÜLLERLE ADINI DUYURAN BESTEKÂR (19 Ekim 2015 - Pazartesi)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-10 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-9 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-8 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-7 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-6 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-5 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-4 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-3 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-2 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-1 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
OZAN BİLDİK´LE GÖRÜŞTÜK… (15 Ekim 2015 - Perşembe)
KIBRIS DENİNCE… (07 Ekim 2015 - Çarşamba)
TED´İN SANAT ÇOCUKLARI (07 Ağustos 2015 - Cuma)
Sayfa:
EKONOMİYE BAKIŞ
BAŞYAZI VE GÜNÜN YORUMU Çetin Remzi YÜREGİR
ÜÇ NOKTA SATIRBAŞI
Nurettin ÇELMEOĞLU - BİRAZ GÜL BİRAZ DİKEN
Nurettin ÇELMEOĞLU - BİRAZ GÜL BİRAZ DİKEN
İSTANBUL´A İHANET ADANA´YA KEHANET
Vahit ŞAHİN
Vahit ŞAHİN
4.ŞEHİR TİYATROLARI BULUŞMASI
Cumali KARATAŞ
Cumali KARATAŞ
“ÇUKUROVA´DAN SESLER-3” KAZIM KARAÖRS ***UNUTULAN BİR SAZ USTASI KAZIM KARAÖRS***
Yılmaz AYDOĞAN / BÖYLE GİTMEZ!
Yılmaz AYDOĞAN / BÖYLE GİTMEZ!
MÜLKİ AMİR ‘ÜZERİNE KUMA´ KABUL EDER Mİ?
Zeynep Kural-İNCE DOKUNUŞLAR
Zeynep Kural-İNCE DOKUNUŞLAR
CUMHURİYET – TÜRK MUCİZESİ
Ali MARALCAN- EMEKLİ KURMAY ALBAY
Ali MARALCAN- EMEKLİ KURMAY ALBAY
19 EYLÜL GAZİLER GÜNÜ BÜYÜK TÜRK MİLLETİNE VE KAHRAMAN TÜRK ORDUSU İLE EMNİYET MENSUPLARINA KUTLU VE MUTLU OLSUN
Hasan GÜNEŞ- İLK ADIM
Hasan GÜNEŞ- İLK ADIM
OKUL MÜDÜRÜ BİLGİYİ ÖĞRETMENDEN SAKLAMAMALI
Ahmet ERDOĞDU
Ahmet ERDOĞDU
21.12.2015 DEN 23.11.2016 YAZI VE RÖPORTAJLAR-5
KONUK YAZAR
KONUK YAZAR
FİFA KOKARTLI İLYAS AYAN´A VEFA
Ahmet DUMAN
Ahmet DUMAN
Az Gittik, Uz Gittik-2
Mustafa Gazalcı -"Öğretmenin Not Defterinden"
Mustafa Gazalcı -"Öğretmenin Not Defterinden"
SES BAYRAĞIMIZI DALGALANDIRMA ZAMANI
M. Ziya YERGÖK
M. Ziya YERGÖK
SAHADAN GÖZLEMLER: HAYIR YÖNÜNDE
Cezmi DOĞANER
Cezmi DOĞANER
AB´NİN TÜRKİYE´YE MALİ YARDIMI AZALTMASI NE ANLAMA GELİYOR?
Prof. Dr. Mehmet TOMANBAY
Prof. Dr. Mehmet TOMANBAY
EKONOMİMİZDE HİNT YAZI
Prof. Dr. Özer OZANKAYA
Prof. Dr. Özer OZANKAYA
NUTUK (SÖYLEV), YÜCE DEĞERİNİ, 90. YILINDA DA TÜM GÖRKEMİYLE KORUYOR!
Zekai BULUÇ
Zekai BULUÇ
Beni Kör Kuyularda Merdivensiz Bıraktın !
Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ,
Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ,
Araştırma Üniversiteleri, Çukurova Üniversitesinin Kaçırdığı Şansı Yeniden Yakalama Olasılığı Ve Öneriler İbrahim Ortaş, iortas@cu.edu.tr
OKUR KÖŞESİ
OKUR KÖŞESİ
BAYRAM MI GELMİŞ?
Can UĞURATEŞ-Sırası Geldikçe
Can UĞURATEŞ-Sırası Geldikçe
RAKKA´DA AÇILAN POSTER
Celal Topkan
Celal Topkan
BU TARIM VE EKONOMİ POLİTİKASI TÜRKİYE´Yİ ÇÖKERTİR
Av.Cemil DENLİ
Av.Cemil DENLİ
ARMAGEDDON
Saniye Akay Demirel
Saniye Akay Demirel
´Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın.´
İlhan ALPER
İlhan ALPER
YİTİK BİR SAZ: KAZIM KARAÖRS
Mahmut TEBERİK- AYRAÇ
Mahmut TEBERİK- AYRAÇ
Sözüm Sana İşçi Sınıfı!
Cihat OVALI-SPOR YORUM
Cihat OVALI-SPOR YORUM
DERBİNİN GALİBİ TARAFTAR
Ahmet DOKUZOĞLU-NE DEMİŞTİK?
Ahmet DOKUZOĞLU-NE DEMİŞTİK?
BİZİM KÖY´ÜN HALLERİ (NAR)
TURUNCU ADAM - Mahmut REYHANİOĞLU
TURUNCU ADAM - Mahmut REYHANİOĞLU
DR.ERCAN ATALAY VE ASKF
Süreyya KÖLE - YANSIMALAR
Süreyya KÖLE - YANSIMALAR
ÜZÜNTÜYE CEZA
Tufan ALPAT-EMEKLİ HAKİM
Tufan ALPAT-EMEKLİ HAKİM
NİKAH VE MÜFTÜLÜK
Hüseyin ÖZBEK
Hüseyin ÖZBEK
TAHSİN ÇAVUŞ´UN ÖLDÜĞÜ GÜN
Ahmet YAHŞİ
Ahmet YAHŞİ
HER MAÇ BÖYLE OLMALI
Düşler Düşünceler-Tekgül Arı
Düşler Düşünceler-Tekgül Arı
Okur Hareketi
Birgül Ayman GÜLER
Birgül Ayman GÜLER
AKP´NİN ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ KOMİSYONDA ELE ALINIRKEN, “REJİM DÖNÜŞTÜRÜLÜYOR” ELEŞTİRİLERİ SÜRÜYOR
TANSEL ÇÖLAŞAN
TANSEL ÇÖLAŞAN
Sevgili dostlar merhaba,
GÖKTEN GELEN-BASRİ GÖK
GÖKTEN GELEN-BASRİ GÖK
ÜLKEMİZDEKİ SURİYELİLER;
AZ ve  ÖZ A.AKDAMAR
AZ ve ÖZ A.AKDAMAR
BİRİ ANLATSA!...
AHMET KAYTANCI-GÖKÇEBEL
AHMET KAYTANCI-GÖKÇEBEL
ZELİHA VE ÇOCUKLARI
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi
Bugün
17 °C
Salı
17 °C
Çarşamba
16 °C
Çok Okunanlar
Çok Yorumlananlar
ÜÇ NOKTA SATIRBAŞI

/resimler/2016-2/23/1416139429844.jpg

ADANA`DA NÖBETÇİ ECZANELER

/resimler/2015-5/28/1255038362873.jpg

ADANA İLİ ÖNEMLİ TELEFONLAR

/resimler/2016-3/22/1515302901917.jpg

HAFTANIN PANAROMASI

/resimler/2017-10/17/1339146229905.jpg