AHMET DEMİR SAHNELERİN ŞÖHRETLİ BİR SANATÇISIYDI
Tarih: 13.3.2017 09:42:47 / 298okunma / 2yorum
Cumali KARATAŞ

/resimler/2017-3/13/0944296864015.jpgOn bir yaşında bestelediği “Geze geze de yüreğime dert oldu” ve ”Haram oldu da bana bu Antebin elleri” adlı eserleriyle tanınan Ahmet Demir sayısız yurt içi ve yurt dışı turnelere çıkan bir çok yönlü sanatçı olarak yazıp, besteleyip, seslendirdiği eserleriyle çeşitli firmalardan 53 plak ve 10 kaseti çıkan bir dönemin şöhretli bir sahne sanatçısıydı. Cumali Karataş

***Müziğe nasıl başladınız Sayın Ahmet Demir?

 

---Şimdi efendim bana göre insan sonradan sanatçı olamaz? Anadan doğma olur. Anasından sanatçı olur. Ben okula gitmeden besteci olanlardanım. Gözümü türküye açtım. Türkü söyledim. Türkü besteledim.

***Çocukken kendircilik yaptığınız belirtiliyor özgeçmişinizde. Nedir bu kendircilik? Nasıl bir meslek?

---Türkiye´de yalnız Birecik´te var bu kendircilik… Ekilen kendir 5-10 metre yüksekliğinde dam boyu oluyordu. Onu çekip suya ıslıyorduk. Bir hafta kalıyordu. Sonra çıkarıp, 2-3 gün kurutulduktan sonra kibrit gibi oluyordu. Daha sonra da kırınca kabuğundan kendir oluyordu. Sonra bunu yasakladılar. Güya bundan uyuşturucu yapıyorlarmış. Sonra zaten fabrika devri başladı. Naylon ipler çıktı. Pamuk ipler başladı. Bu meslekte 40-45 sene önce kalktı. Şimdi var ise de semboliktir. Şunu da belirteyim ki Nuri Sesigüzel de kendirciydi. Benim kalfamdı.

/resimler/2017-3/13/0944598691297.jpg***Sesinizin güzelliğini nasıl toplum önünde sergileyebildiniz veya toplum sizi nasıl türkücü olarak tanıdı?

            ---Kendircilik yaparken herkes kafasına göre bir şeyler söyler. Gündüz olmazdı kendircilik. Yaz aylarında ve gece olurdu. Gece saat on iki, bir de işe kalkardık. Kendir iplerinin kopmaması için güneş vurmaması ve gölgede yapılması gerekirdi. Güneş vurup kopardı yoksa kendirin kabuğu. İşte bu kendircilik zamanlarında ben de bir şeyler söylerdim. Sesimin güzelliği dikkatleri çekti o zaman.

            ***Nuri Sesigüzel de söyler miydi, kalfanız olduğuna göre?..

            ---Tabii canım o da söylerdi.

            ---Sonra…

            ---Sesimin güzelliğiyle tanınınca, o zamanlar Birecik´e gelen konserlerde beni çıkarmaya, istek yapmaya başlarlardı. Yine böyle bir halkın konser isteği sonucu, Malatyalı Fahri diye tanınan Fahri Kayahan´ın konserinde sahneye çıkıp, onun tamburu eşliğinde, kendi bestem olan “Geze geze yüreğime dert oldu” adlı kendi bestem olan mayayı okuduktan ve halktan çok büyük bir alkış aldıktan sonra, artık her gelen konserde isteyim istemeyim sahneye çıkarmaya başladılar. Hatta bir defasında, Birecik´ten İstanbul´a gidip meşhur olan Nuri Sesigüzel, Nezahat Bayram ile birlikte Birecik´e konsere gelmişlerdi. Her taraf, dam, duvar doluydu. Adım atılamıyordu. Ben de en arka sıralardan birine oturmuş, sahnedeki sanatçıları herkesle birlikte alkışlıyordum. Bir de farkına vardım ki millet beni alkışlıyor. Derken beni elden ele verip, omuzlardan aşırıp sahneye taşıdılar. Sahnede üç, dört türkü okudum. Sanırım türkünün biri ”Ezo Gelin”di. Türküleri bitirince Nuri Sesigüzel:”Bizim topraktan çıkar…”deyip övgüyle konuşurken, seyirciler alkışlıyordu.

***Plaklara, kasetlere nasıl ulaştınız?

/resimler/2017-3/13/0937509615713.jpg            ---Bu konser olayları askerliğime yakındı. Ben Adana´ya gelip gelip gidiyordum. Bazen bir süre çalışırdım da. Hatta buğday pazarında 5-6 ay çaycılık da yaptım. Bu süre zarfında Adana Radyosu” Çukurova´dan Sesler” programı yöneticisi Selahattin Sarıkaya´dan usul ve makam dersleri aldım ve bu ara sahnelere de çıktım. Camcı Mahmut ve Nedim Kıvırcık isimli kişiler Adana ve ilçelerine konser tertip ederlerdi. Camcı Mahmut´un Japon Tanyeli isimli bir kızı vardı. Türkü okurdu. Ben de Burhan Bilgin ve Şarlo Cemil´in bana eşlik etmesiyle programlar yapardım. Bir dönemin Küçük Emrah ve Küçük Ceylan gibi ben de dönemin çocuk sanatçılarındandım.

            ***Burda söze girmek istiyorum… O dönemde Adana´daki müzik ortamı  nasıldı? İsimler, oluşumlar, etkinlikler?..Bir parantez açalım isterseniz…

            ---Selahattin Sarıkaya ve Çukurova´dan Sesler” sanatçıları vardı. Biz bir gruptuk… İzzet Altınmeşe, Gül Avalan, Kadir Ergeç gibi isimler vardı. Emirgan, Gül Bahçesi, Piknik Aile Çay Bahçesi gibi yerlerde dönemin Adana´daki sanatçıları okurdu. Kervan Aile Çay Bahçesi´ne tanınmış sanatçılar gelirdi. Zeki Müren´e kadar oraya geldiler.

            İstanbul konusuna gelince…

            Askerden sonra Adana´ya geldim. Baktım Adana´daki grup hep İstanbul´a göçmüş. Ben de İstanbul´a gittim. Onlara ulaşamadan Bedri Çağlayan ile tanıştım. Elimde Adnan Varveren, Abdullah Nail Bayşu ve Bedri Çağlayan´ın adresi vardı zaten. Bedri Çağlayan´a ismimi söyleyince: ”Ooo siz Birecik´teki çocuksunuz.” dedi ve sizi bu akşam stüdyoya götürüp dinleyelim” diye ilave etti. O akşam Şençalar Stüdyosu´nda Seyfettin Sucu ile plak yapıyorlardı. Seyfettin Sucu´nun plağı bittikten sonra beni aldılar stüdyoya. Ben,”Geze geze yüreğime dert oldu.”, “Fırat´ın akışına”, “Adana-Antep yolu”ve “Bir yâr sevdim bu ellerden” isimli dört eserimi deneme olarak okudum. Aradan bir ay geçti ya da geçmedi,”Geze geze yüreğime dert oldu” ve “Fırat´ın akışına” Palandöken´de, diğer ikisi ise Silvana Plakçılık şirketinde çıktı. 

            ***Deneme olarak okuduğunuz plak olunca şaşırdınız mı?

            ---Şaşırdım ve heyecanlandım… Plaktan sonra ben Otoman firmasına tornacı olarak girdim. İki yıl çalışıp meslek öğrendim. Daha sonra ise Selahattin Sarıkaya ve diğer arkadaşlarımı, kendi grubumu buldum.  Bir gün Selahattin Sarıkaya fabrikaya gelip: ”Oğlum nedir bu elinin kiri, pası? Sen Ahmet Demir oldun. Gel de işimize bakalım…” deyip, beni alıp Beyoğlu´na getirdi. Grafson Plak stüdyosunun altındaki kendi yazıhanesine geldik. Daha sonra stüdyoya çıktık. Burhan Bilgin´in bağlaması eşliğinde “Birinci kurşun”, “Gez gez şu Urfa´yı gez.” İsimli bestelerimi Arfon Plak altında okudum. Bundan sonra plaklar ve turneler devam etti.  O günden bu güne müzik hayatımı sürdürmekteyim.

 /resimler/2017-3/13/0939278021152.jpg           ***Sayın Demir, bestelerinizi siz okudunuz, başkaları okudu; siz bir ses sanatçısı olarak başkalarının da eserlerini plak yaptınız. Az da olsa şiirlerinizi de başka besteciler bestelediler. Siz ise, ortaya çıkan kaset ve plaklara okunan eserlere bakıldığında tüm eserlerinizde kendi güfteleriniz olduğu gözleniyor. Bu çok yönlülük içerisinde güftenizi bestelemeniz konusuna açıklık getirebilir misiniz…

            ---Kimi besteciler önce güfteyi ele alıp inceliyor, besteliyor. Bendeki beste olayında ise güfte ile beste birlikte oluyor genel olarak. Bu yüzden kendi şiirlerimi besteliyorum.

            ***Ailede genetik bir olay var mıydı önce bunu sormak isterim. Sonra da sanatçı olmanız konusuna aileniz nasıl baktı?

            ---

***Kuran-ı kerim okudunuz. Camilerde ezan okudunuz. Babanız karşı çıktı sanatçılığınıza ama siz her şeye rağmen sanatçı oldunuz.  Başaran birine olarak şunu sormak istiyorum. Yerelden ulusala uzanmak; Urfa´dan, Adana´dan İstanbul´a gidip ünlü olmanın yolu nerden geçer? Yerel sanatçılar ya da sanatçı adayları, gençler için  bu konuda neler önerirsiniz?. 

            ---Önce Allah vergisi bir sese sahip olacaklar. Ondan sonra birisi elinden tutacak, şansın yardım edecek. Ama hepsinden önce bu işin eğitimini alacaklardır.   

            ***THM dalında gerek beste ve gerekse yorum olarak barak, maya ve uzun havalarla adınızı duyurdunuz…  Hüzünlü bir ifade, yorum taşıyan barak ve maya nedir? Bu konuya biraz açıklama getirebilir misiniz?       

            ---Barak ve maya aynı çağrışımı yapar.  Kırsal kesimdeki halkımıza ait müzik kültürünün bir ürünüdür. Hoyrat, bozlak, barak ve maya birer ağızdır. Barak´ın düzüne, daha doğrusu uzun havaların düz okunuşuna maya denir. Benim “Geze geze yüreğime dert oldu” isimli eserim aslında bir mayadır. Fakat barak deniliyor, öyle anılıyor.

/resimler/2017-3/13/0941313051849.jpg            ***Birçok eserleriniz var… Telif hakları yönünden hakkınızı elde edebildiniz mi?

             ---Telif haklarından yeterince yararlanamıyorum… Arada sırada okunsa da ne verirlerse. Paraya da önem vermiyorum… Bu işe gönül veren biri olarak adımın anılmasını istiyorum.. Şimdiye kadar bu konuda kimseyi de dava etmedim. Fakat en son Hakan Taşıyan ”Geze geze…´yi okuyup, üstelik hakaret edince dava açtım. Şimdi bu dava bir yıldır sürüyor. Eserimi sahiplenen biri olmadığı halde bu dava sürüyor. Ölmüş bir insana zorla eserimi mal etmeye çalışıyorlar. 

            ***Ahmet Demir´in bundan sonraki yapacakları nelerdir?

            ---Yeni bir albüme başladım ve de bitmek üzere Bundan sonraki amacım gerek eski ve gerekse yeni barak havalarını bir albümde toplamak Hiçbir barak havası sahipsiz değildir.  Mutlaka bunu bir yapan vardır. Bundan sonra ben bir barakçı ve barak çocuğu olarak bestelemiş olduğum bu bana ait barak havalarını bozmadan okusunlar. Geçmişte olduğu gibi sahiplenmesinler çok ayıptır. Ayrıca bir de sanat albümü gibi bir kitap hazırlığım vardır. İçerisinde film, senaryo da olacak.

            ***Bir de çiğ köfte konusu… Önemli gün ve gecelerin iddialı bir çiğ köftecisiniz…

            ---Adana´ya gelen birçok ünlü isimlere ve önemli zamanlarda çiğ köfte yaptım. Bu konuda iddialıyım.

            ***Zevk ve hobileriniz nelerdir?    

            ---Tek zevkim büyütüp, okutup adam etmektir. En büyük zevkim budur. Çünkü Beyoğlu sokaklarında çok süründüm ben.   

                                                ***AHMET DEMİR***

/resimler/2017-3/13/0938493299114.jpg            1944 Yılında Ş.Urfa´nın Birecik ilçesinde doğdu. Birecik´te 3. sınıfa kadar okuyup, daha sonra Adana İnkilap İlkokulu´nu dışardan bitirdi. Kendircilik, çaycılık, tornacılık gibi çeşitli işlerde çalıştıktan sonra askere gitti. (1964) Askerliğini Manisa 57. Tümen Orduevinde ses sanatçısı olarak yaptı. Askerlik sonrasında Adana´ya dönen Ahmet Demir, bir süre sonra ise sanatsal nedenle İstanbul´a gitse de daha sonra yeniden Adana´ya döndü. İstanbul´a gitti. Evli ve iki çocuk babası olan Ahmet Demir, sanatçı olarak emekli olup müzik çalışmalarıyla birlikte yaşamını Adana´da sürdürmektedir.

            Küçük yaşlardan beri müziğe tutkulu olan Ahmet Demir, Birecik´te tanınmaya başladı. Bu tanınma sonucudur ki, Fahri Kayahan´ın 1960-1961 yıllarında Birecik´te verdiği konsere halkın isteği üzerine davet edilip, 11 yaşında bestelediği “Geze Geze Yüreğime Dert Oldu”   adlı barak mayasını Fahri Kayahan tamburu eşliğinde okuduğunda büyük beğeni aldı ve daha sonra da Birecik´e gelen konserlerde halk tarafından hep sahnede yer alması istendi. 1962 yılında sanatını ilerletmek için Adana´ya gelerek, Adana Radyosu´nda “Çukurova´dan Sesler”i yöneten Selahattin Sarıkaya´dan makam ve usül dersleri aldı. Daha sonra,”Çukurova´dan Sesler”in Adana Belediyesi Şehir Tiyatrosu salonunda gerçekleştirilen bir konserde sahne aldı. 1962-1964yılları arasında beste çalışmalarını yürüten Ahmet Demir, askerlik sonrası İstanbul´a gittiğinde bestesi olan “Geze Geze Yüreğime Dert Oldu” adlı mayayı Palandöken Plak´a okudu. Daha sonra Silvan Plak´a üç, Arfon Plak´a üç, Türküfon Plak´a iki, Odeon Plak´a iki, Şah ve Diba Plak´a 5 plak olmak üzere toplam olarak 16 plak okuduktan sonra İstanbul´dan başlayıp Siirt´te sona eren konserleriyle adından söz ettirdi. On kadar kaset de yapan sanatçı, daha sonra yine yurt içi turnelerini sürdürerek, okuduğu plakların sayısını 53´e çıkardı. Bugüne kadar 53 plak ve 10 tane de kaset yaptım. Başrolünü Perihan Savaş ve Yıldırım Gencer´in oynadığı “Kanlı Değirmen” ve “Pınarcık” adlı filmlerin türkülerini okuyan Demir´in hu güne kadar türkü, barak, arabesk vb. dallarda yüz kadar bestesi bulunmaktadır. 1970-1980 arası Edirne´den Van´a, Trabzon´dan Adana´ya kadar Türkiye´nin her köşesinde konserler veren; gazino, konser, turne, plak, gibi çeşitli sahne ve müzik çalışmalarını dolu dolu bir şekilde sürdüren Ahmet Demir; Adana, İstanbul, Bursa, Samsun, Manisa, Eskişehir, Edirne, Gaziantep ve Mersin gibi illerin pavyonlarında da bir dönem çalıştan Ahmet Demir MSG Asıl Üyesidir.

Okuyucu Yorumları (0 yorum)
Adınız Soyadınız *
E-Posta *
 
Telefon
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
Yazarın Diğer Yazıları
60. SANAT YILINDA CAHİT SEYHANLI (18 Haziran 2017 - Pazar)
***SELAHADDİN YANIKSES´LE RÖPORTAJ*** (05 Haziran 2017 - Pazartesi)
ADANA ÖZGENTÜRK´ÜNÜ UNUTMADI (30 Mayıs 2017 - Salı)
*** ASLAN İLE KARTAL *** (15 Mayıs 2017 - Pazartesi)
Çocuk öyküleri (02 Mayıs 2017 - Salı)
ÇUKUROVA VE TRT´NİN ONURU SUAT YILDIRIM (17 Nisan 2017 - Pazartesi)
SANAT SAYFASI YILLIĞI 2016-2017 24. YIL (03 Nisan 2017 - Pazartesi)
ADANA´DAN BİR BİLGE ÖZGEN GEÇTİ (31 Ocak 2017 - Salı)
*** AHMET REMZİ DESTANI *** (02 Ocak 2017 - Pazartesi)
“SEVENLER ANLAR” NEYZEN BESTEKÂRI (19 Aralık 2016 - Pazartesi)
ADANA´DA BİR MESAM GÜNÜ (05 Aralık 2016 - Pazartesi)
ŞARKININ “OKYANUS”UNDA BİR TALAT ER (24 Ekim 2016 - Pazartesi)
BİR TÜRKÜ USTASI ALİ LİMONCU… (26 Eylül 2016 - Pazartesi)
ABDURRAHMAN KESKİNER İLE RÖPORTAJ (12 Eylül 2016 - Pazartesi)
YAPI MESLEK LİSELİLER BULUŞTU (11 Temmuz 2016 - Pazartesi)
ÇUKUROVA´DA BİR ORHAN PAMUK (26 Haziran 2016 - Pazar)
***DERGİCİ LİSELİLER*** (09 Mayıs 2016 - Pazartesi)
BİR GURBET ÖYKÜSÜ (03 Mayıs 2016 - Salı)
***ERDAL YALÇIN İLE RÖPORTAJ *** (18 Nisan 2016 - Pazartesi)
“RESMİN GÖZYAŞLARI …” (11 Nisan 2016 - Pazartesi)
MESAM´DA BAŞKANLAR DÖNEMİ (28 Mart 2016 - Pazartesi)
DÜNYA ÖYKÜ GÜNÜ KUTLANDI (22 Şubat 2016 - Pazartesi)
ÇOCUKLARA İMZA GÜNÜ (17 Şubat 2016 - Çarşamba)
ÇİÇEKLERİN DİLİYLE BİR BİTKİ SOHBETİ (08 Şubat 2016 - Pazartesi)
PORTRELERİN FOTOĞRAFÇISI ALİŞER AVCI (01 Şubat 2016 - Pazartesi)
ZEKÂYİ GÖKKAYA İLE RÖPORTAJ (26 Ocak 2016 - Salı)
ARİF KESKİNER´İN YAŞAR KEMAL´I (18 Ocak 2016 - Pazartesi)
“ŞİİR HAYATIN BURASINDA” (18 Ocak 2016 - Pazartesi)
ADANA´NIN KURTULUŞU ŞARKIYLA KUTLANDI (11 Ocak 2016 - Pazartesi)
TOROSLAR´DA BOZLAK TEŞEKKÜRÜ (09 Kasım 2015 - Pazartesi)
RESSAM SUAVİ NUMANOĞLU İLE GÖRÜŞME (02 Kasım 2015 - Pazartesi)
ÖDÜLLERLE ADINI DUYURAN BESTEKÂR (19 Ekim 2015 - Pazartesi)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-10 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-9 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-8 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-7 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-6 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-5 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-4 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-3 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-2 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-1 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
OZAN BİLDİK´LE GÖRÜŞTÜK… (15 Ekim 2015 - Perşembe)
KIBRIS DENİNCE… (07 Ekim 2015 - Çarşamba)
TED´İN SANAT ÇOCUKLARI (07 Ağustos 2015 - Cuma)
Sayfa:
EKONOMİYE BAKIŞ
BAŞYAZI VE GÜNÜN YORUMU Çetin Remzi YÜREGİR
ÜÇ NOKTA SATIRBAŞI
Nurettin ÇELMEOĞLU - BİRAZ GÜL BİRAZ DİKEN
Nurettin ÇELMEOĞLU - BİRAZ GÜL BİRAZ DİKEN
KENTİMİZ DÖNÜŞÜMDE YOLLAR ‘ÇÖKÜŞÜM´DE
Vahit ŞAHİN
Vahit ŞAHİN
PENGUENLEŞMEK
Cumali KARATAŞ
Cumali KARATAŞ
60. SANAT YILINDA CAHİT SEYHANLI
Yılmaz AYDOĞAN / BÖYLE GİTMEZ!
Yılmaz AYDOĞAN / BÖYLE GİTMEZ!
ÖZEL HASTANESİ OLMAYAN ORDU
Zeynep Kural-İNCE DOKUNUŞLAR
Zeynep Kural-İNCE DOKUNUŞLAR
BAYRAM TADINDA OLSUN GÖNÜLLERİNİZ
Ali MARALCAN- EMEKLİ KURMAY ALBAY
Ali MARALCAN- EMEKLİ KURMAY ALBAY
ULUSAL KURTULUŞ SAVAŞININ ÖZGÜRLÜK VE EGEMENLİK GÜNEŞİ 19 MAYIS 1919 SABAHI KAHRAMANLAR DİYARI SAMSUNDA DOĞDU
Hasan GÜNEŞ- İLK ADIM
Hasan GÜNEŞ- İLK ADIM
ÜNİVERSİTELERDE ÖRGÜTSEL ADALET
Ahmet ERDOĞDU
Ahmet ERDOĞDU
21.12.2015 DEN 23.11.2016 YAZI VE RÖPORTAJLAR-5
TURUNCU ADAM - Mahmut REYHANİOĞLU
TURUNCU ADAM - Mahmut REYHANİOĞLU
İNANMAK BU OLSA GEREK.
KONUK YAZAR
KONUK YAZAR
DÜŞÜNCENİN BİLİM, SANAT VE GERÇEĞE UYGUNLUĞU-Fikri Akdeniz (*)
Ahmet  DUMAN
Ahmet DUMAN
Yürüyelim Arkadaşlar…
Süreyya KÖLE - YANSIMALAR
Süreyya KÖLE - YANSIMALAR
ÜZÜNTÜYE CEZA
Mustafa Gazalcı -"Öğretmenin Not Defterinden"
Mustafa Gazalcı -"Öğretmenin Not Defterinden"
AYRICALIKLI OLAN KİM?
M. Ziya YERGÖK
M. Ziya YERGÖK
SAHADAN GÖZLEMLER: HAYIR YÖNÜNDE
Prof. Dr. Mehmet TOMANBAY
Prof. Dr. Mehmet TOMANBAY
TÜRKİYE´NİN ETRAFINDAKİ KANLI ÇEMBER DARALIYOR
Zekai BULUÇ
Zekai BULUÇ
MİLLİ BURJUVAZİYE SEVABINA ÖNERİLER - 3 –
İlhan ALPER
İlhan ALPER
SELAHADDİN YANIKSES DERKEN…
Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ,
Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ,
Böylesi Ancak Bizde Olur Dedirtecek Bir Memleket Durumu
OKUR KÖŞESİ
OKUR KÖŞESİ
BAYRAM MI GELMİŞ?
TANSEL ÇÖLAŞAN
TANSEL ÇÖLAŞAN
Sevgili dostlar merhaba,
AHMET KAYTANCI-GÖKÇEBEL
AHMET KAYTANCI-GÖKÇEBEL
ZELİHA VE ÇOCUKLARI
Av.Cemil DENLİ
Av.Cemil DENLİ
“ARTIK MECLİS VAR !”
Can UĞURATEŞ-Sırası Geldikçe
Can UĞURATEŞ-Sırası Geldikçe
TSK GÜVENİ HAK EDİYOR
Düşler Düşünceler-Tekgül Arı
Düşler Düşünceler-Tekgül Arı
Okur Hareketi
Hüseyin ÖZBEK
Hüseyin ÖZBEK
İNTİHAR BELGESİNİ YIRTAN MECLİSTEN ARDINDA İNTİHAR MEKTUBU BIRAKAN MECLİSE
Celal Topkan
Celal Topkan
EY ERDOĞAN, EY BOZDAĞ YETER ARTIK, HALKIN AKLIYLA ALAY ETMEKTEN VAZGEÇİN
Saniye Akay Demirel
Saniye Akay Demirel
´Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın.´
Mahmut TEBERİK- AYRAÇ
Mahmut TEBERİK- AYRAÇ
Ben, Sen, O. Biz, Siz, Onlar
Cihat OVALI-SPOR YORUM
Cihat OVALI-SPOR YORUM
MAVİ ŞİMŞEKLER 34 PUANA DEMİR ATTI
Ahmet DOKUZOĞLU-NE DEMİŞTİK?
Ahmet DOKUZOĞLU-NE DEMİŞTİK?
TÜRKÇE KONUŞMAK
Cezmi DOĞANER
Cezmi DOĞANER
DEĞİŞEN CHP NASIL OLMALI?(1)
Tufan ALPAT-EMEKLİ HAKİM
Tufan ALPAT-EMEKLİ HAKİM
ADANA´DA FUTBOL
Ahmet YAHŞİ
Ahmet YAHŞİ
İHTİYARLAR PERİŞAN EDİLMESİN
Birgül Ayman GÜLER
Birgül Ayman GÜLER
AKP´NİN ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ KOMİSYONDA ELE ALINIRKEN, “REJİM DÖNÜŞTÜRÜLÜYOR” ELEŞTİRİLERİ SÜRÜYOR
GÖKTEN GELEN-BASRİ GÖK
GÖKTEN GELEN-BASRİ GÖK
Ramazan geldi hoş geldi
AZ ve  ÖZ A.AKDAMAR
AZ ve ÖZ A.AKDAMAR
BİRİ ANLATSA!...
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi
Bugün
20 °C
Pazar
22 °C
Pazartesi
21 °C
Çok Okunanlar
Çok Yorumlananlar
ÜÇ NOKTA SATIRBAŞI

/resimler/2016-2/23/1416139429844.jpg

ADANA`DA NÖBETÇİ ECZANELER

/resimler/2015-5/28/1255038362873.jpg

ADANA İLİ ÖNEMLİ TELEFONLAR

/resimler/2016-3/22/1515302901917.jpg

HAFTANIN PANAROMASI

/resimler/2017-5/23/1458036914194.jpg