ADANA´DAN BİR BİLGE ÖZGEN GEÇTİ
Tarih: 31.1.2017 10:33:19 / 290okunma / 2yorum
Cumali KARATAŞ

“Sevgi Dolu Şu Gönlüm”, “Dediler Zamanla Hep Azalırmış Sevgiler”, “Unutur Sanma Sakın Bir Defa Seven Gönül”, “Sana Gönül Borcum Var Ödemek Kolay Değil”, “Susamış Topraklar Gibi Gönüller” ve “Seninle Buluşmamız Ne Kadar Güç Olsa da” gibi besteleriyle tanınan; birçok enstrümanı çalabilme ve enstrüman yapımı gibi renkli uğraşlarının yanı sıra koro şefliği ve yüksek öğrenimi döneminde ses yarışması birinciliğiyle dikkatleri üzerine çeken Bilge Özgen´in çocukluk dönemi Adana´da geçti.

/resimler/2017-1/31/1020068734702.jpg            ***Sayın Bilge Özgen ses, beste, enstrüman ve koro şefi gibi çok yönlü donanımı ve müzikte dile düşen şarkılarıyla farklı bir yerdesiniz. Tüm bu yeteneksel özelliklerin müzikle tanıştığı yer neresidir? Nerde, nasıl ve ne zaman müziğe başladınız üstat?  

 

            ---Müziğe babam Sabri Özgen´le başladım. 10-13 yaşlarında iken babamın müzik toplantılarında hanendelik yapıyordum. 1954-55 yıllarında Ankara Yüksek Okul Ses Krallığını aldım.1983 yılında Ankara Radyosu´nda lavta sanatçısı oldum. 2000 yılında da istanbul Radyosu´ndan emekli oldum.

            ***Müzik konusunda sizden önce ya da sonra aileden gelen bir genetik özellik var mıdır?

            ---Genetik özelliğimiz babamızdan miras. Benim gibi kardeşim İhsan Özgen de kemençe ve tambur çalıyor, oğlum Mesut, Miami Üniversitesi Kolorido Kemençe Bölüm Başkanı, bir kemençe virtüözü, kızım Sevinç ise yan flüt çalıyor.

/resimler/2017-1/31/1021015141877.jpg            ***Adana´da bulunduğunuz yıllarda herhangi bir müzik cemiyetine gittiniz mi?

            ---Adana´da orta bire kadar okudum. Herhangi bir müzik cemiyetine gitmedim. 

            ***Yüksek öğreniminiz sırasında müzik çalışmalarınız devam etti mi?

            ---1954 yılında T. Öğretmen Yüksek Okulu´na başladım. 1954-55 yılında ses kralı oldum. Vedia Tunçekiç´le, Erol Sayan´la devam ettik.

            ***Ankara´dan sonra hangi kentlerde nasıl devam etti müzik yaşamınız?

            ---Malatya ve Samsun´da öğretmenlik yaparken müzik cemiyetleri kurup, müzikle uğraştım.  

            ***Şu anda neler yapıyorsunuz? Beste çalışmalarınız devam ediyor mu?

            ---Şu anda İstanbul Kadıköy Belediyesi himayelerinde koro çalıştırıyorum. Yılda iki konser veriyorum. Bestekârlık devam ediyor.

/resimler/2017-1/31/1021265611096.jpg            ***Müzik yaşamınızda kimlerle birlikte çalışmalarınız oldu? Ayrıca kimlerden yararlandınız?

            ---Sayın Nazmi Özalp´le çalışmalarımız oldu Ankara Radyosu ve 1995´de İstanbul Radyosu´ndaki çalışmalarım çok faydalı olmuştur.  

            ***Müzik aleti yapımcılığınız var bir de… Neler yaptınız? Nasıl oldu bu süreç?

            ---1980´de müzik aletleri yapmaya başladım. Ut, tambur, lavta ve klasik gitarlar ürettim. 

            ***Besteler ne zaman başladı peki?.. İlk bestenizi ne zaman ve nasıl yaptınız? Hangi eserinizdi bu?   

            ---Bestelerime 18 yaşında başladım. İlk bestem: Müstear makamındaki “Ömrün Bu Hazan Mevsimi Hep Ah İle Geçti” adlı şarkıdır.   

            ***İlk bestenizin TRT repertuvarına alınması sizi mutlu etti galiba?... 

            ---Gönderdiğim hemen hemen tüm şarkılarım, (200´ü aşkın) TRT repertuvarına geçmiştir.

 /resimler/2017-1/31/1026506086139.jpg           ***Kaç besteniz oldu bugüne kadar, ödül alanlar da oldu sanıyorum.

            ---600 kadar bestem oldu. Bir birincilik, bir ikincilik, bir mansiyon ve ayrıca çeşitli ödüller vardır.

            ***Bestelerinizi nasıl bir ortamda yapıyorsunuz?

            ---Bestelerimi sessizlik ortamında yaparım.

            ***Çaldığınız müzik aletleri hangisidir; beste yaparken hangisinden yararlanıyorsunuz?

            ---Ut ve lavta; daha çok ut yardımcım oluyor.

            ***Birincilik ödülünün verilmediği Polatlı Belediyesi “THM Sakarya Savaşı Türküleri Beste Yarışması”nda “Koca Sakarya” adlı eserimizle mansiyon ödülü kazanmıştık 2007 yılında. Polatlı Belediyesi´nin çıkardığı bir cd içerisinde de yer almıştı bu güzel eserimiz. Bunun dışında da birçok ödülleriniz var. Şunu sormak istiyorum genel anlamda… Kazanılan ödüllerin bestekâr açısından bir yararı oluyor mu?

            ---Mutluluk veriyor.

            ***“Sevgi Dolu Şu Gönlüm”, “Dediler Zamanla Hep Azalırmış Sevgiler”, “Unutur Sanma Sakın Bir Defa Seven Gönül”, “Sana Gönül Borcum Var Ödemek Kolay Değil”, “Susamış Topraklar Gibi Gönüller” ve “Seninle Buluşmamız Ne Kadar Güç Olsa da” gibi, en büyük ödülü ‘halkın diline düşmek olan´   birçok tanınmış eserleriniz hemen akla geliyor. Burdan şunu sormak istiyorum… Eserlerinizin dile düştüğü 20-25 yıl önceki Türk Müziği´nin (TSM) o günüyle bu gününü karşılaştırdığınızda bir fark görüyor musunuz?

/resimler/2017-1/31/1021522330418.jpg            ---Fark var tabii…  Lanse edilişleri biraz geriledi.

            ***Türk Müziği´nin (TSM) dünle bu gününü karşılaştırdığınızda olumsuz bir sonuç görüyorsanız eğer bunun nedenleri nelerdir? Türk Müziği´nin eski günlere  dönderebilmek için neler yapılmalıdır? Bu konuda TRT, Kültür Bakanlığı gibi kurum ve kuruluşlara düşen bir görev var mıdır?

            ---Müzik çok sesliliği ile yani pop şeklinde sunuluyor. Halk bunu daha kolay anlıyor. Kültür işi sonuçta.

            ***Türk Müziği´ni daha iyi bir yere getirmek ve List, Beothoven, Schopen örneği batılı besteciler gibi tüm dünyaya dinletebilmek için çokseslilikten yararlanabilir miyiz?   

            ---Çok sesli müzik yapılıyor. Özgün TSM müzikte ayrı renk ve damla olarak var olacaktır.

  /resimler/2017-1/31/1022360612457.jpg          ***Sizin ve birçok değerli bestekârlarımızın o dillere düşen besteleri gibi olan eserler artık neden üretilmiyor üstadım? Neden öyle bir duygu yok?.. Bestekârı üst düzeyde duygulandıracak güzel güfte mi yok, duygu mu yok; eksik olan nedir?

            ---Yanılıyorsunuz?.. Yine şarkılar yapılıyor fakat dinleyicinin yapısı değişti. Çok güzel, çok duygulu şarkılar hâlâ yapılıyor. 

            ***Amatör müzik derneklerimizin müziğe katkıları konusunda neler düşünüyorsunuz?

            ---Bu derneklerin,katılanların özel sevgilerinin dışında bir faydası olmuyor. Ben de koro çalıştırıyorum. Her konserimize gelen dinleyicilerde bir değişiklik yok. 

            ***Müziğin dışında herhangi bir sanat dalıyla ilgilendiniz mi? Şiir yazdınız mı örneğin, tiyatro oynadınız mı?

            ---Hayır.

/resimler/2017-1/31/1023423738722.jpg            ***Beğendiğiniz bestekârlar ve ses sanatçıları kimlerdir?

            ---Erol Sayan, Ahmet Özhan, Melihat Gülses, Melda Kuyucu ve Ayşe Taş.

            ***Genç besteci ve sanatçı adaylarına önerileriniz nelerdir?

            ---Araştırıcı olsunlar.

            ***Zaman ayırdığınız için teşekkür ederim üstadım… Röportajımıza son verirken, müzikle ilgili yaşadığınız bir anıyı bizimle paylaşabilir misiniz?

            ---1954 yılındaki Yüksek Okullar Ses Yarışması´nda birinci olduğum gece mutluluğumdan uyuyamamıştım.

                        ***BİLGE ÖZGEN***

/resimler/2017-1/31/1024072333025.jpg30 Mart 1935 tarihinde Ş.Urfa´nın Viranşehir ilçesinde doğan Bilge Özgen Ş.Urfa´da başladığı ilkokulu Adana Seyhan İlkokulun´da tamamladıktan sonra Adana Tepebağ Ortaokulu, Kilis Sanat Enstitüsü ve ardından da Ankara Erkek Teknik Yüksek Öğretmen Okulu´nu bitirdi (1959) Malatya, Samsun ve Ankara´da görev alan Bilge Özgen, kendisi gibi öğretmen olan eşi Nevzat Hanım ile 1959 yılında evlenip, Malatya´da öğretmenlik yapmaya başladılar.   

Aile olarak müzik konusunda genetik bir özellik taşıyan Özgen ailesinde, Bilge Özgen´in ilk müzik bilgilerini aldığı amatör bir müzisyen olan babası Sabri Özgen keman, kardeşi İhsan Özgen kemençe ve tambur, Dr. olan kızı Sevinç yan flüt, bir kemençe virtüözü olan ve daha önce Gazi Ünivesitesi Müzik Bölümü´nde klasik  gitar öğretmenliği de yapan oğlu Dr. Mesut  Bey ise halen Amerika´daki Miami Üniversitesi Klasik Bölüm Bölüm Başkanı olarak görev yapmaktadır.

10-13 yaşlarında babasının müzik toplantılarında hanendelik yapan Bilge Özgen,  1954-55 yıllarında yüksek öğrenimini sürdürdüğü /resimler/2017-1/31/1029215776686.jpgAnkara Erkek Teknik Yüksek Öğretmen Okulu Ses Yarışması´nda Ses Kralı oldu. Ankara´daki öğrencilik yıllarında Vedia Tunçekiç, Tarık Kip  ve Erol Sayan´la tanıştı. Öğretmenlik yaptığı yerlerde müzik cemiyetleri, korolar kurup yöneten ve müzikle içiçe bir yaşam sürdüren  Bilge Özgen Malatya´da bulunduğu yıllarda  kemençeci Enver Soup, Burhan Enercan ve Dr.Nazmi Özalp ile tanıştı. Malatya´dan sonraki görev yeri olan Samsun´da Samsun Musıki Derneği´nde çalışmalarını yürüttü. Çeşitli okullarda korolar kurup, yönettiği Ankara´da Dr. Nazmi Özalp ile Ankara Radyosu ve İstanbul Radyosu´nda (1995) yeniden birlikte olan Bilge Özgen, ut ve lavta çalmanın yanı sıra bir yandan da  ut, tambur, lavta ve klasik gitar imalatı yapmaya başladı (1981-83) Ankara Radyosu Tasavvuf Müziği Topluluğu´na lavta sanatçısı olarak dahil olan (1983) Bilge Özgendaha sonra görev yaptığı İstanbul Radyosu´ndan emekli olup (2000) halen yaşamını sürdürdüğü İstanbul´da Kadıköy Belediyesi himayelerinde koro çalıştırmaktdır.

/resimler/2017-1/31/1030526247149.jpg            Beste yapmaya 18 yaşında başlayan ve ilk bestesi müstear makamındaki “Ömrün Bu Hazan Mevsimi Hep Ah İle Geçti” adlı şarkı olan Bilge Özgen´in 600 kadar bestesinden 200´ü aşkın şarkısı TRT repertuvarında bulunmaktadır… Milliyet gazetesi tarafından düzenlenen (1980) “Yılın En Sevilen 10 Şarkısı” anketinde “Unutur Sanma Sakın” adlı bestesiyle 4.´lük, “TRT/TUTAV Beste Yarışması”nda (1987) “Kız Sana Bir Hâl Olmuş” adlı bestesiyle 3.´lük, ve “TRT 25. Yıl Beste Yarışması”nda da 1.´lik, 3.´lük ve mansiyon ödülleri kazananan Bestekâr Bilge Özgen bazı tanınmış besteleri “Unutur Sanma Sakın Bir Defa Seven Gönül”, “Sana Gönül Borcum Var”, “Susamış Topraklar Gibi Gönüller”, ”Ben Bir Küçücük Sevdalı Kuştum”, “Arıyı Çiçekte Daldasevelim”, “Sabret Sabret Dediler”, “Lades”, “Bana Canım Dünyaları verseler”,  ve “Seninle Buluşmamız Ne Kadar Güç Olsa da” “Sevgi Dolu Şu Gönlüm”, “Dediler Zamanla Hep Azalırmış Sevgiler” adlı şarkılardır.

 

Anahtar Kelimeler: ADANA, BİLGE, ÖZGEN, GEÇTİ
Okuyucu Yorumları (0 yorum)
Adınız Soyadınız *
E-Posta *
 
Telefon
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
Yazarın Diğer Yazıları
60. SANAT YILINDA CAHİT SEYHANLI (18 Haziran 2017 - Pazar)
***SELAHADDİN YANIKSES´LE RÖPORTAJ*** (05 Haziran 2017 - Pazartesi)
ADANA ÖZGENTÜRK´ÜNÜ UNUTMADI (30 Mayıs 2017 - Salı)
*** ASLAN İLE KARTAL *** (15 Mayıs 2017 - Pazartesi)
Çocuk öyküleri (02 Mayıs 2017 - Salı)
ÇUKUROVA VE TRT´NİN ONURU SUAT YILDIRIM (17 Nisan 2017 - Pazartesi)
SANAT SAYFASI YILLIĞI 2016-2017 24. YIL (03 Nisan 2017 - Pazartesi)
*** AHMET REMZİ DESTANI *** (02 Ocak 2017 - Pazartesi)
“SEVENLER ANLAR” NEYZEN BESTEKÂRI (19 Aralık 2016 - Pazartesi)
ADANA´DA BİR MESAM GÜNÜ (05 Aralık 2016 - Pazartesi)
ŞARKININ “OKYANUS”UNDA BİR TALAT ER (24 Ekim 2016 - Pazartesi)
BİR TÜRKÜ USTASI ALİ LİMONCU… (26 Eylül 2016 - Pazartesi)
ABDURRAHMAN KESKİNER İLE RÖPORTAJ (12 Eylül 2016 - Pazartesi)
YAPI MESLEK LİSELİLER BULUŞTU (11 Temmuz 2016 - Pazartesi)
ÇUKUROVA´DA BİR ORHAN PAMUK (26 Haziran 2016 - Pazar)
***DERGİCİ LİSELİLER*** (09 Mayıs 2016 - Pazartesi)
BİR GURBET ÖYKÜSÜ (03 Mayıs 2016 - Salı)
***ERDAL YALÇIN İLE RÖPORTAJ *** (18 Nisan 2016 - Pazartesi)
“RESMİN GÖZYAŞLARI …” (11 Nisan 2016 - Pazartesi)
MESAM´DA BAŞKANLAR DÖNEMİ (28 Mart 2016 - Pazartesi)
DÜNYA ÖYKÜ GÜNÜ KUTLANDI (22 Şubat 2016 - Pazartesi)
ÇOCUKLARA İMZA GÜNÜ (17 Şubat 2016 - Çarşamba)
ÇİÇEKLERİN DİLİYLE BİR BİTKİ SOHBETİ (08 Şubat 2016 - Pazartesi)
PORTRELERİN FOTOĞRAFÇISI ALİŞER AVCI (01 Şubat 2016 - Pazartesi)
ZEKÂYİ GÖKKAYA İLE RÖPORTAJ (26 Ocak 2016 - Salı)
ARİF KESKİNER´İN YAŞAR KEMAL´I (18 Ocak 2016 - Pazartesi)
“ŞİİR HAYATIN BURASINDA” (18 Ocak 2016 - Pazartesi)
ADANA´NIN KURTULUŞU ŞARKIYLA KUTLANDI (11 Ocak 2016 - Pazartesi)
TOROSLAR´DA BOZLAK TEŞEKKÜRÜ (09 Kasım 2015 - Pazartesi)
RESSAM SUAVİ NUMANOĞLU İLE GÖRÜŞME (02 Kasım 2015 - Pazartesi)
ÖDÜLLERLE ADINI DUYURAN BESTEKÂR (19 Ekim 2015 - Pazartesi)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-10 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-9 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-8 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-7 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-6 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-5 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-4 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-3 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-2 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
YÜZYILIN AĞIDI SARIKAMIŞ-1 (15 Ekim 2015 - Perşembe)
OZAN BİLDİK´LE GÖRÜŞTÜK… (15 Ekim 2015 - Perşembe)
KIBRIS DENİNCE… (07 Ekim 2015 - Çarşamba)
TED´İN SANAT ÇOCUKLARI (07 Ağustos 2015 - Cuma)
Sayfa:
EKONOMİYE BAKIŞ
BAŞYAZI VE GÜNÜN YORUMU Çetin Remzi YÜREGİR
ÜÇ NOKTA SATIRBAŞI
Nurettin ÇELMEOĞLU - BİRAZ GÜL BİRAZ DİKEN
Nurettin ÇELMEOĞLU - BİRAZ GÜL BİRAZ DİKEN
KENTİMİZ DÖNÜŞÜMDE YOLLAR ‘ÇÖKÜŞÜM´DE
Vahit ŞAHİN
Vahit ŞAHİN
PENGUENLEŞMEK
Cumali KARATAŞ
Cumali KARATAŞ
60. SANAT YILINDA CAHİT SEYHANLI
Yılmaz AYDOĞAN / BÖYLE GİTMEZ!
Yılmaz AYDOĞAN / BÖYLE GİTMEZ!
ÖZEL HASTANESİ OLMAYAN ORDU
Zeynep Kural-İNCE DOKUNUŞLAR
Zeynep Kural-İNCE DOKUNUŞLAR
BAYRAM TADINDA OLSUN GÖNÜLLERİNİZ
Ali MARALCAN- EMEKLİ KURMAY ALBAY
Ali MARALCAN- EMEKLİ KURMAY ALBAY
ULUSAL KURTULUŞ SAVAŞININ ÖZGÜRLÜK VE EGEMENLİK GÜNEŞİ 19 MAYIS 1919 SABAHI KAHRAMANLAR DİYARI SAMSUNDA DOĞDU
Hasan GÜNEŞ- İLK ADIM
Hasan GÜNEŞ- İLK ADIM
ÜNİVERSİTELERDE ÖRGÜTSEL ADALET
Ahmet ERDOĞDU
Ahmet ERDOĞDU
21.12.2015 DEN 23.11.2016 YAZI VE RÖPORTAJLAR-5
TURUNCU ADAM - Mahmut REYHANİOĞLU
TURUNCU ADAM - Mahmut REYHANİOĞLU
İNANMAK BU OLSA GEREK.
KONUK YAZAR
KONUK YAZAR
DÜŞÜNCENİN BİLİM, SANAT VE GERÇEĞE UYGUNLUĞU-Fikri Akdeniz (*)
Ahmet  DUMAN
Ahmet DUMAN
Yürüyelim Arkadaşlar…
Süreyya KÖLE - YANSIMALAR
Süreyya KÖLE - YANSIMALAR
ÜZÜNTÜYE CEZA
Mustafa Gazalcı -"Öğretmenin Not Defterinden"
Mustafa Gazalcı -"Öğretmenin Not Defterinden"
AYRICALIKLI OLAN KİM?
M. Ziya YERGÖK
M. Ziya YERGÖK
SAHADAN GÖZLEMLER: HAYIR YÖNÜNDE
Prof. Dr. Mehmet TOMANBAY
Prof. Dr. Mehmet TOMANBAY
GÜNEŞİN GİZEMLİ BAHÇESİ
Zekai BULUÇ
Zekai BULUÇ
MİLLİ BURJUVAZİYE SEVABINA ÖNERİLER - 3 –
İlhan ALPER
İlhan ALPER
SELAHADDİN YANIKSES DERKEN…
Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ,
Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ,
Böylesi Ancak Bizde Olur Dedirtecek Bir Memleket Durumu
OKUR KÖŞESİ
OKUR KÖŞESİ
BAYRAM MI GELMİŞ?
TANSEL ÇÖLAŞAN
TANSEL ÇÖLAŞAN
Sevgili dostlar merhaba,
AHMET KAYTANCI-GÖKÇEBEL
AHMET KAYTANCI-GÖKÇEBEL
ZELİHA VE ÇOCUKLARI
Av.Cemil DENLİ
Av.Cemil DENLİ
“ARTIK MECLİS VAR !”
Can UĞURATEŞ-Sırası Geldikçe
Can UĞURATEŞ-Sırası Geldikçe
TSK GÜVENİ HAK EDİYOR
Düşler Düşünceler-Tekgül Arı
Düşler Düşünceler-Tekgül Arı
Okur Hareketi
Hüseyin ÖZBEK
Hüseyin ÖZBEK
İNTİHAR BELGESİNİ YIRTAN MECLİSTEN ARDINDA İNTİHAR MEKTUBU BIRAKAN MECLİSE
Celal Topkan
Celal Topkan
EY ERDOĞAN, EY BOZDAĞ YETER ARTIK, HALKIN AKLIYLA ALAY ETMEKTEN VAZGEÇİN
Saniye Akay Demirel
Saniye Akay Demirel
´Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın.´
Mahmut TEBERİK- AYRAÇ
Mahmut TEBERİK- AYRAÇ
Ben, Sen, O. Biz, Siz, Onlar
Cihat OVALI-SPOR YORUM
Cihat OVALI-SPOR YORUM
MAVİ ŞİMŞEKLER 34 PUANA DEMİR ATTI
Ahmet DOKUZOĞLU-NE DEMİŞTİK?
Ahmet DOKUZOĞLU-NE DEMİŞTİK?
TÜRKÇE KONUŞMAK
Cezmi DOĞANER
Cezmi DOĞANER
DEĞİŞEN CHP NASIL OLMALI?(1)
Tufan ALPAT-EMEKLİ HAKİM
Tufan ALPAT-EMEKLİ HAKİM
ADANA´DA FUTBOL
Ahmet YAHŞİ
Ahmet YAHŞİ
İHTİYARLAR PERİŞAN EDİLMESİN
Birgül Ayman GÜLER
Birgül Ayman GÜLER
AKP´NİN ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ KOMİSYONDA ELE ALINIRKEN, “REJİM DÖNÜŞTÜRÜLÜYOR” ELEŞTİRİLERİ SÜRÜYOR
GÖKTEN GELEN-BASRİ GÖK
GÖKTEN GELEN-BASRİ GÖK
Ramazan geldi hoş geldi
AZ ve  ÖZ A.AKDAMAR
AZ ve ÖZ A.AKDAMAR
BİRİ ANLATSA!...
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi
Bugün
21 °C
Salı
23 °C
Çarşamba
21 °C
Çok Okunanlar
Çok Yorumlananlar
ÜÇ NOKTA SATIRBAŞI

/resimler/2016-2/23/1416139429844.jpg

ADANA`DA NÖBETÇİ ECZANELER

/resimler/2015-5/28/1255038362873.jpg

ADANA İLİ ÖNEMLİ TELEFONLAR

/resimler/2016-3/22/1515302901917.jpg

HAFTANIN PANAROMASI

/resimler/2017-5/23/1458036914194.jpg