HAYRETİN ARPACI İLE BİR MÜZİK NOSTALJİSİ…
Adana´nın müziğinde yetişen; ses, saz olarak profesyonel çalışmalarda bulunup, televizyon istek programlarında da yıllarca yer alan; ses, saz, koro şefi ve bestekâr gibi çok yönlülük donanımlarıyla müzikte ustalığa giderken TRT repertuvarına da giren besteler üreten yöre sanatçılarımızdan olan sevgili Hayrettin Arpacı ile Arif Nihat Aka´lı, Toktay Sökmen´li Divan Musıki Derneği yıllarında, dernek olarak yer aldığımız TRT´nin radyo ve televizyon programlarına birlikte katılmıştık. Cumali Karataş
Tarih: 13.2.2017 09:43:44/ 310okunma / 0yorum

/resimler/2017-2/13/0955541037903.jpg***Sevgili Hayrettin, doksanlı yılların başında Divan Musıki Derneği´nde birlikte çalışmalarımız olmuştu, TRT´ye kadar uzanan bir dizi amatör çalışmalar içerisinde bulunduk. O zaman mı müziğe başlamıştın? Divan´dan öncesi var mıydı?

---1983 yılında Divan Musıki Derneği´nde müziğe başladım. Babannem Meliha Arpacı´nın Zambak Baysal´ı tanımasıyla ve Zambak Baysal´ın bizim eve gelip beni dinlemesiyle müzik yolculuğum başladı.

***Sonrası nasıl oldu? Ben 1993 yılında ayrıldım Divan´dan… Daha doğrusu edebiyata, yazılara ağırlık verdiğimden müzik çalışmalarına ara verdim. Bu bağlamda senin sonraki çalışmaların nasıl oldu? Divan´ın dışında başka dernek ve topluluklarda mı sürdü çalışmaların?

            ---1995´e kadar Divan Musıki Derneği´nde devam ettim. Nota, solfej, makam ve nazariyat dersleri aldım. Müzik bilgilerimi geliştirmenin yanı sıra 1994´de kendi kendime ut öğrendim. 1995´de askere gittim. Askerde de orduevinde sesimle, udumla program yaptım. Askerden geldikten sonra da Seyhan Musıki Derneği´nde Işıl hoca nezaretinde ut, koro ve solist olarak 2006´ya kadar sürdü çalışmalarım. 2006´dan 2015´e kadar da Seyhan Musıki Derneği´nin iki bölüm halinde gerçekleşen konserlerinin bir bölümünü koro şefi olarak yönettim.

            ***Son yıllarda Adana´daki televizyon kanallarının birinde udunla ve sesinle güzel programlarını da izledik gururla…

            ---Kanal-A´da 2006-2010 yılları arasında udumla, sesimle istekli ve canlı müzik programları yaptım.

            ***Udun dışında herhangi bir enstrüman kullanıyor musun? Müzik, beste ve  enstrüman öğrenme konusunda kimlerden yaralandın?

            ---Udun yanı sıra piyano da çalıyorum. İkisini de kendim öğrendim?

            ***Adana Orduevi´nde bir akşam konuğun olmuştuk, başka eğlence yerlerinde de çalışmaların oldu sanırım?

            ---1996´dan beri, hatta şu anda bile Adana Barosu ve Adana Orduevi´nde sahne alıp programlar yapıyorum.

            ***Anımsadığım diğer bir şey senin sanat kariyerinle ilgili… Tarihini anımsayamayacağım ama “TRT Çukurova Bölge Ses Yarışması´nda 2.´lik ödülü almıştın sanırım?

            ---1997 yılında düzenlenen TRT Amatör Ses Yarışması´nda Çukurova 2.´si olmuştum. 1999 yılında yine aynı yarışmanın 3. oldum ve son olarak da 6. Uluslar arası Mersin Müzik Festivali´nde 2. oldum.

/resimler/2017-2/13/0956341819900.jpg            ***Bunlar önemli başarılar tabii… Bu başarılarından dolayı seni kutlarken, ilk besteni ne zaman yaptın diyerek beste konusuna geçmek istiyorum? Ayrıca ne zaman ben besteci olabilirim diye düşünmeye başladın?

            ---1998 kışında, güftesi Yasemin Balkan´a ait olan “Aşkını Sır Gibi Gizliyorum Ben” adlı Muhayyer-Kürdi makamındaki ilk bestemin sonrasında bestecilik hayatım başladı.

            ***Bugün için bestelerinin sayısı kaça ulaştı? Hangi besten veya bestelerin TRT denetiminden geçti?

            ---Şimdiye kadar 5 beste yaptım. İş hayatım çok yoğun olduğundan fazla beste yapamadım.

            ***TRT repertuvarına alınan eserinde nasıl bir duygu yaşadın?

            ---Güftesi Sibel Oymacı´ya ait olan, “İstemem Artık Sen de Sevme Beni” adlı Kürdili-Hicazkâr makamındaki TRT repertuvarına alınan ilk eserim beni çok mutlu etti. O an çok heyecanlandım.   

            ***Bestelerinizi nasıl ve hangi enstrümandan yararlanarak notaya alıyorsunuz? Nasıl bir ortamda beste yapıyorsunuz?

            ---Evde, kendi odamda, genelde akşam udumla beste çalışmalarımı yapıyorum. Şiiri önüme alıp, güftenin ritm ve usule uygunluğunu, ardından makam seçimini yaparak beste yapmaya başlıyorum.  

            ***Bestelerinizin çizgisini nasıl değerlendiriyorsunuz? Bestelerinizle verdiğiniz nitelik mesajı ve düzey kaygınız oluyor mu? Piyasa türü olarak tanımlanan çalışmalar yapıyor musunuz?

            ---Piyasa türü olarak beste yapmıyorum. Fantezi ve klasik formlarda düzeyli besteler yapmaya çalışıyorum.

            ***Bir besteci olarak nasıl bir şiir sizi etkiliyor; içerik ve nitelik arayışınız oluyor mu?

            ---Aşk, sevgi ve sevecenlik gibi konular taşıyan iyi şiirler beni etkiliyor?

            ***Müzik dışında ilgilendiğiniz bir sanat dalı var mıdır?

            ---Müzik dışında ilgilendiğim bir sanat dalı yok.

/resimler/2017-2/13/0957089789352.jpg            ***Günümüz besteleri ve Türk Müziği´nin konumu hakkında neler düşünüyorsunuz?    

            ---Düşüncem şu… Türk Müziği, musıkisi aslında klasik, neo-klasik ve güncel eserler olarak doyurucu bir noktadadır. Şu sorun var… Bunu insanlara taşıyabilme, aktarabilme, sevdirebilme sorunu vardır.

            ***Sana göre iyi bir beste nasıl olmalıdır?

            ---İyi bir beste sıkıcı olmamalı, akıcı olmalıdır. Ruha güzel şeyler hissettirmeli, insanları duygu olarak o şarkının içine almalıdır.

            ***Bundan sonraki müzik ve beste çalışmalarınızı nasıl sürdürmeyi düşünüyorsunuz?

            ---Profesyonel sahne hayatım devam edecek ve değişik formatta bir Türk Müziği gösteri sahne ekibi ve korosu kurma planlarım var.  

            **Peki ses ve saz olarak profesyonel çalışmalar yapan bir bestecisin. Kendi bestelerin dahil olmak üzere Türk Müziği bestelerinden oluşan bir albüm düşünüyor musun?

            ---O tarz şeyler şu an pek rağbette değil. Ben de şu an için böyle bir şey düşünmüyorum.

/resimler/2017-2/13/0958143853104.jpg            ***Ud ve piyanonun dışında şu ana kadar beste dahil, bilgilerinden yararlandığın isimler oldu mu?

            ---Toktay Sökmen, Bekir İnak ve A.Kadir Salar´dan nazariyat; ayrıca A.Kadir Salar´dan beste; Işıl Saka, Uğur Türe, Zambak Baysal ve Ali Şenozan gibi hocalarımdan da repertuvar, Türk Müziği, şan ve nazariyat konularında bilgilerinden yararlandım.

            ***Etkisi altında kaldığın, beğendiğin bestekârlar var mıdır?

            ---İsmet Nedim, Suat Sayın, Zekai Tunca ve Sadettin Kaynak.

            ***Bestecilik ve ses sanatçılığı yoluna koyulan gençlere önerilerin olacak mı?

            ---Müzik konusu sevdikleri bir işse, yapmayı düşünüyorlarsa, kesinlikle önce işin temeli olan nazariyat, nota, solfej, makam ve bir enstrüman çalmasını öğrenmeleri ve işlerini çok iyi yapmaları gerekir. Daha sonra zaten önü açılır bu tarz insanların.

/resimler/2017-2/13/0958465572455.jpg            ***Röportaj için teşekkür ederim… Bir nostalji yaparak, zevk ve hobilerinden de söz ederken; yaşadığın bir müzik anısı varsa onunla görüşmemizi noktalayalım derim.

            ---Ben de röportaj için teşekkür ederim. Seyahat etmeyi, özel eş ve dostlarla ev ortamında misafir ağırlamayı severim. Benim hobim, sevdiğim dostlarla bir arada olmaktır. Anı konusuna gelince… Birçok güzel anım da olmasına rağmen, şimdi siz sorduğunuzda kötü bir anım da aklıma geldi. O da şöyle oldu… Hatay Sofrası´ndaki bir sahne akşamı, Bülent Ersoy´a hayran bir müşterimiz Bülent Ersoy´un okuduğu bir şarkıyı istedi. Ben de o şarkıyı o bilmediğimi, dilerse başka bir Bülent Ersoy şarkısı okuyabileceğimi söyledim. Ancak çok alkollü olan müşteri bu isteğimi kabul etmeyerek belindeki silahı masaya bıraktı ve şarkıyı istemeye devam etti. Gecenin sonunda kimse kalmadı, müşteriler gitti.  O izleyici masada silahını bırakarak benim yanıma geldi ve önümdeki mikrofona vurmasıyla da mikrofon dudağıma çarparak dudağım patladı. Daha sonra da garsonlar müşteriyi etkisiz hâle getirdiler. Bu olay sonunda kazasız belasız bitti.   /resimler/2017-2/13/1000540887454.jpg /resimler/2017-2/13/1001387450834.jpg        










Kaynak: ÖZEL HABER

Anahtar Kelimeler:
Okuyucu Yorumları (0 yorum)
Adınız Soyadınız *
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
Tiyatro Festivalinde Oyuncu Geçidi
Tiyatro Festivalinde Oyuncu Geçidi
27 Mart Dünya Tiyatro günü kapsamında Mektebim´in Türkiye genelinde faaliyet gösteren kampüsleri önemli tiyatrocuları eş zamanlı ağırladı.
Dünya Tiyatrolar Günü kutlandı
Dünya Tiyatrolar Günü kutlandı
27 Mart Dünya Tiyatrolar Günü, Adana´daki tiyatrocular ve tiyatro severler tarafından Seyhan Belediyesi Yaşar Kemal Kültür Merkezi önündeki barış anıtı önünde kutladı.
Kozan´da "Bal Arıları ve Hınzır Ayı"oyunu sahnelendi
Kozan´da "Bal Arıları ve Hınzır Ayı"oyunu sahnelendi
Anavarza Çocuk Tiyatrosu, “Bal Arıları ve Hınzır Ayı” adlı oyunu Adana´nın Kozan ilçesinde sahneledi.
KLASİK MÜZİK KONSERİ
KLASİK MÜZİK KONSERİ
ÇUKUROVA DEVLET SENFONİ ORKESTRASI´NDAN UNUTULMAYACAK BİR KLASİK MÜZİK KONSERİ!
TİYATRO SAYISI ARTTI  SEYİRCİ SAYISI AZALDI
TİYATRO SAYISI ARTTI SEYİRCİ SAYISI AZALDI
Türkiye´de tiyatroya en fazla Orduluların gittiği belirlendi…
DÜNYA ŞİİR GÜNÜ ADANA´DA KUTLANDI
DÜNYA ŞİİR GÜNÜ ADANA´DA KUTLANDI
Söylem dergisinin gelenekselleştirdiği Dünya Şiir Günü kutlaması bu yıl yemekli olarak gerçekleşirken, “Çukurova Şiir Bildirisi” olarak, Şair Fazıl Hüsnü Dağlarca´nın kaleme aldığı 1991 yılı “Dünya Şiir Bildirisi” okundu.
ÇÜ Devlet Konservatuvarı Bahçesinde Konser Eşliğinde Kermes
ÇÜ Devlet Konservatuvarı Bahçesinde Konser Eşliğinde Kermes
Türkiye´yi, Adana´yı ve Çukurova Üniversitesi´ni çeşitli platformlarda tanıtan ÇÜ Devlet Konservatuvarı öğrencileri farklı etkinlere ev sahipliği yaptı.
GENÇLİK OYUNU SEYİRCİYLE BULUŞTU
GENÇLİK OYUNU SEYİRCİYLE BULUŞTU
Çukurova Belediyesi Tiyatrosu sezona eğlenceli oyunlarla devam ediyor
MÜZİSYEN BİR AİLENİN TEMSİLCİSİ ALİ CANBOLAT
MÜZİSYEN BİR AİLENİN TEMSİLCİSİ ALİ CANBOLAT
Ailece müzisyen olan Canbolatlar´ın müzik sektöründeki önderleri durumunda olan Ali Canbolat´ın; başta ”Gülmeyi Özledim”, “Günah Bize” ve “Gözüm Bebeğim” adlı şarkıları olmak üzere, birçok sanatçının albümlerine aldığı 150 kadar bestesi müzikseverlere ulaştı. Cumali Karataş
Gelecek Turizmde ile  10 Yıl 10 Şehir 10 Hikaye
Gelecek Turizmde ile 10 Yıl 10 Şehir 10 Hikaye
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ile Anadolu Efes ortaklığında sürdürülebilir turizm projeleri ile yerel kalkınmaya destek olan “Gelecek Turizmde”nin 10´uncu yılı anısına yayınlanan “10 Yıl, 10 Şehir, 10 Hikaye” kitabı, okurlarla buluştu. (FEHMİ İNCEOĞLU)
Atatürk´ün Adana´ya gelişi canlandırıldı
Atatürk´ün Adana´ya gelişi canlandırıldı
Türkiye Cumhuriyeti Devleti´nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk´ün Adana´ya gelişinin 94. yıldönümü etkinliklerinde Atatürk´ün kente trenle gelişi canlandırıldı.
Adana Sanat Paydaşları Ortak Akıl Çalıştayı Yapıldı
Adana Sanat Paydaşları Ortak Akıl Çalıştayı Yapıldı
Adana´nın kültür ve sanat konularında problemlerine çözüm bulmak amacıyla, sanatla ilgilenen tüm paydaşları bir araya getiren çalıştay yapıldı.
AHMET DEMİR SAHNELERİN ŞÖHRETLİ BİR SANATÇISIYDI
AHMET DEMİR SAHNELERİN ŞÖHRETLİ BİR SANATÇISIYDI
On bir yaşında bestelediği “Geze geze de yüreğime dert oldu” ve ”Haram oldu da bana bu Antebin elleri” adlı eserleriyle tanınan Ahmet Demir sayısız yurt içi ve yurt dışı turnelere çıkan bir çok yönlü sanatçı olarak yazıp, besteleyip, seslendirdiği eserleriyle çeşitli firmalardan 53 plak ve 10 kaseti çıkan bir dönemin şöhretli bir sahne sanatçısıydı. Cumali Karataş
GENÇLİK OTOBÜSÜ 400 GENCİ AVRUPA´YA GÖTÜRECEK
GENÇLİK OTOBÜSÜ 400 GENCİ AVRUPA´YA GÖTÜRECEK
Gençlik Otobüsü Projesinin Sosyal Medya temsilcilerinden Baran Arslan, “Proje kapsamında 2017 Ağustos ayında tam 400 Türk genç hayallerini gerçekleştirmek ve Türk Kültürünü Avrupa´nın 17 ülkesinde 28 şehirde temsil etmek için yola çıkacak” dedi.
İSTİKLAL MARŞI´NIN ORJİNAL EL YAZISI BESTESİ İSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ARŞİVİ´NDE
İSTİKLAL MARŞI´NIN ORJİNAL EL YAZISI BESTESİ İSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ARŞİVİ´NDE
İstanbul Şehir Üniversitesi Kütüphanesi´nde yer alan Taha Toros Arşivi´nden, İstiklal Marşı´nın bestekarı, dönemin Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Şefi Osman Zeki Üngör´ün kendi el yazısıyla yazdığı orijinal beste gün ışığına çıkartıldı.
MAHRUM OLAN AMMA SANATIYLA MAHRUM ETMEYEN OZAN ÂŞIK MAHRUMİ
MAHRUM OLAN AMMA SANATIYLA MAHRUM ETMEYEN OZAN ÂŞIK MAHRUMİ
Çukurova´nın yazıp, besteleyen, çalan-söyleyen, korolar yöneten, eserlerini plaklara okuyan, derlemeleri bulunan Âşık Mahrumi ile hayatı ve sanatı üzerine uzun uzadıya konuştuk. Cumali Karataş
ADANA DEVLET TİYATROSU SEYİRCİSİ İLE BULUŞMAYA DEVAM EDİYOR
ADANA DEVLET TİYATROSU SEYİRCİSİ İLE BULUŞMAYA DEVAM EDİYOR
Adana Devlet Tiyatrosu (ADT), Mart ayında 2´si yetişkin, 1´i çocuk oyunu olmak üzere toplam 3 oyun ile perdelerini açtı. Indıa Bankası, Silahlı Manzara ve Ali Baba Ve Kırk Haramiler Çozuk Oyunu ile seyircisi ile buluşuyor. Adana Devlet Tiyatrosu bu yıl 19.su düzenlenecek olan “Devlet Tiyatroları Sabancı Uluslar Arası Adana Tiyatro Festivali” Ne 27 Mart Pazartesi günü başlayacak.
16. Mersin Uluslararası Müzik Festivali Yaklaşıyor
16. Mersin Uluslararası Müzik Festivali Yaklaşıyor
Her yıl, dünyanın en prestijli müzik gruplarını Mersin´e taşıyarak paha biçilmez sanat hizmeti sunan Mersin Uluslararası Müzik Festivali, 02-26 Mayıs tarihleri arasında seyircisiyle yeniden buluşacak.
TÜRKÜLERİYLE TARİH YAPAN BİR ÇUKUROVA SANATÇISI AHMET KOCAYEL
TÜRKÜLERİYLE TARİH YAPAN BİR ÇUKUROVA SANATÇISI AHMET KOCAYEL
Yazan, besteleyen, çalan, okuyan, mensubu olduğu Kösreli aşiretinin geçmişte yaşadığı bazı olayları öyküleştirdikten sonra türkü olarak besteleyip, aşiretinin adeta tarihçesini tutan Tarsuslu Türk Halk Müziği sanatçısı Ahmet Kocayel, türküleriyle geçmişten geleceğe uzanan bir gelenek köprüsü kurmaktadır. Cumali Karataş
Sarıçam Belediyesi´nden Türk Halk Müziği Korosu
Sarıçam Belediyesi´nden Türk Halk Müziği Korosu
Sarıçam Belediyesi kültürel faaliyetlerine bir yenisini daha ekleyerek Sarıçam Kültür Topluluğu kapsamında Türk Halk Müziği Korosunu kurup çalışmalarına başladı.
2. Orhan Kemal Edebiyat Festivali başladı
2. Orhan Kemal Edebiyat Festivali başladı
estivalde Orhan Kemal Roman Ödüllü Kitap Kapaklarının Sergisi, Varlık Dergilerinin Özel Sayılarının Sergisi, Yaşar Kemal´den Muzaffer İzgü´ye Mozaik Resim Sergisinin açılışını yapıldı
Profesör, fırtınayla sanatını sergiledi
Profesör, fırtınayla sanatını sergiledi
Erzurum´da profesör fırtınaya adeta meydan okuyarak görsel sanat yaptı.
Bakımsızlık tarihi yapıları harabeye çevirdi
Bakımsızlık tarihi yapıları harabeye çevirdi
Mardin´de tarihi yapılar ilgisizlik yüzünden yok olma tehlikesiyle karşı karşıya. Kentte, 900 yıllık Hüsamiye Medresesinin büyük bir bölümü çökerken, Fabracılar Çarşısı da harabeye döndü.
Yöresel Halk Dansları Kulübü Oyuncuları Tek Vücut
Yöresel Halk Dansları Kulübü Oyuncuları Tek Vücut
Adana Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü tarafından faaliyet gösteren Yüreğir Gençlik Merkezi Yöresel Halk Dansları Kulübü çerçevesinde Yöresel Halk Dansları eğitimleri devam ediyor.
EKONOMİYE BAKIŞ
BAŞYAZI VE GÜNÜN YORUMU Çetin Remzi YÜREGİR
ÜÇ NOKTA SATIRBAŞI
Nurettin ÇELMEOĞLU - BİRAZ GÜL BİRAZ DİKEN
Nurettin ÇELMEOĞLU - BİRAZ GÜL BİRAZ DİKEN
ADANA´DA OYNANDI TÜRKİYE: 19 – ABD: 0
Birgül Ayman GÜLER
Birgül Ayman GÜLER
AKP´NİN ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ KOMİSYONDA ELE ALINIRKEN, “REJİM DÖNÜŞTÜRÜLÜYOR” ELEŞTİRİLERİ SÜRÜYOR
Cumali KARATAŞ
Cumali KARATAŞ
MÜZİSYEN BİR AİLENİN TEMSİLCİSİ ALİ CANBOLAT
Zeynep Kural-İNCE DOKUNUŞLAR
Zeynep Kural-İNCE DOKUNUŞLAR
“…NOW GIVE ME THE WORD AYAS, AYAS, AYAS.”
Ali MARALCAN- EMEKLİ KURMAY ALBAY
Ali MARALCAN- EMEKLİ KURMAY ALBAY
18 MART ŞEHİTLERİ ANMA GÜNÜ
Ahmet ERDOĞDU
Ahmet ERDOĞDU
21.12.2015 DEN 23.11.2016 YAZI VE RÖPORTAJLAR-5
TURUNCU ADAM - Mahmut REYHANİOĞLU
TURUNCU ADAM - Mahmut REYHANİOĞLU
İNANMAK BU OLSA GEREK.
KONUK YAZAR
KONUK YAZAR
Celal TOPKAN- CUMHURİYETİN 93. KURULUŞ YILDÖNÜMÜNDE ATATÜRK´Ü ANLAMAK VE KAVRAMAK
Tufan ALPAT-EMEKLİ HAKİM
Tufan ALPAT-EMEKLİ HAKİM
ŞIMARIK VE ŞAŞKIN AVRUPA
Ahmet  DUMAN
Ahmet DUMAN
Evlilik Programları ve Riyakârlık Üzerine…
Süreyya KÖLE - YANSIMALAR
Süreyya KÖLE - YANSIMALAR
ÜZÜNTÜYE CEZA
Mustafa Gazalcı -"Öğretmenin Not Defterinden"
Mustafa Gazalcı -"Öğretmenin Not Defterinden"
YOL AYRIMINDA, DÜŞÜNME ZAMANI…
M. Ziya YERGÖK
M. Ziya YERGÖK
SAHADAN GÖZLEMLER: HAYIR YÖNÜNDE
Cihat OVALI-SPOR YORUM
Cihat OVALI-SPOR YORUM
OLMADI MI OLMUYOR
Prof. Dr. Mehmet TOMANBAY
Prof. Dr. Mehmet TOMANBAY
EKONOMİMİZ VE 16 NİSAN REFERANDUMU
İlhan ALPER
İlhan ALPER
ŞİİR
Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ,
Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ,
İnsanlığın Derinleşen Sosyal Sorunlarını Çözecek Olan İnsan Beyni mi? Yapay Zeka mı?
OKUR KÖŞESİ
OKUR KÖŞESİ
BAYRAM MI GELMİŞ?
Cezmi DOĞANER
Cezmi DOĞANER
DEMOKRASİ VE YURTSEVERLİK
TANSEL ÇÖLAŞAN
TANSEL ÇÖLAŞAN
Sevgili dostlar merhaba,
AHMET KAYTANCI-GÖKÇEBEL
AHMET KAYTANCI-GÖKÇEBEL
ZELİHA VE ÇOCUKLARI
Av.Cemil DENLİ
Av.Cemil DENLİ
“ARTIK MECLİS VAR !”
Düşler Düşünceler-Tekgül Arı
Düşler Düşünceler-Tekgül Arı
Okur Hareketi
Celal Topkan
Celal Topkan
GELECEK SENİN DÜŞÜN VE ÖYLE KARAR VER
Hasan GÜNEŞ- İLK ADIM
Hasan GÜNEŞ- İLK ADIM
BAĞDAŞTIRMACILIK VE EĞİTİM
Hüseyin ÖZBEK
Hüseyin ÖZBEK
İNTİHAR BELGESİNİ YIRTAN MECLİSTEN ARDINDA İNTİHAR MEKTUBU BIRAKAN MECLİSE
Saniye Akay Demirel
Saniye Akay Demirel
´Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın.´
Zekai BULUÇ
Zekai BULUÇ
İSMET İNÖNÜ: BIRAKIN ÇOCUKLAR OYNASIN!
Can UĞURATEŞ-Sırası Geldikçe
Can UĞURATEŞ-Sırası Geldikçe
UÇLARDA DOLAŞMAK
Mahmut TEBERİK- AYRAÇ
Mahmut TEBERİK- AYRAÇ
Takdir Senin Türkiye!
Ahmet DOKUZOĞLU-NE DEMİŞTİK?
Ahmet DOKUZOĞLU-NE DEMİŞTİK?
YAZIK ÇOK YAZIK
Yılmaz AYDOĞAN / BÖYLE GİTMEZ!
Yılmaz AYDOĞAN / BÖYLE GİTMEZ!
PUTLAR VE İNSANLAR
Vahit ŞAHİN
Vahit ŞAHİN
KİM DOĞRULARI SÖYLEMİYOR?
Ahmet YAHŞİ
Ahmet YAHŞİ
İHTİYARLAR PERİŞAN EDİLMESİN
BASRİ GÖK EMEKLİ NÜFUS MÜDÜRÜ
BASRİ GÖK EMEKLİ NÜFUS MÜDÜRÜ
REFERANDUM
AZ ve  ÖZ A.AKDAMAR
AZ ve ÖZ A.AKDAMAR
BİRİ ANLATSA!...
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi
Bugün
11 °C
Perşembe
11 °C
Cuma
13 °C
Çok Okunanlar
Çok Yorumlananlar
ÜÇ NOKTA SATIRBAŞI

/resimler/2016-2/23/1416139429844.jpg

ADANA`DA NÖBETÇİ ECZANELER

/resimler/2015-5/28/1255038362873.jpg

ADANA İLİ ÖNEMLİ TELEFONLAR

/resimler/2016-3/22/1515302901917.jpg

HAFTANIN PANAROMASI

/resimler/2017-3/20/1347519475780.jpg