ADANA´DAN BİR BİLGE ÖZGEN GEÇTİ
“Sevgi Dolu Şu Gönlüm”, “Dediler Zamanla Hep Azalırmış Sevgiler”, “Unutur Sanma Sakın Bir Defa Seven Gönül”, “Sana Gönül Borcum Var Ödemek Kolay Değil”, “Susamış Topraklar Gibi Gönüller” ve “Seninle Buluşmamız Ne Kadar Güç Olsa da” gibi besteleriyle tanınan; birçok enstrümanı çalabilme ve enstrüman yapımı gibi renkli uğraşlarının yanı sıra koro şefliği ve yüksek öğrenimi döneminde ses yarışması birinciliğiyle dikkatleri üzerine çeken Bilge Özgen´in çocukluk dönemi Adana´da geçti. (Cumali KARATAŞ)
Tarih: 30.1.2017 10:17:36/ 137okunma / 0yorum

/resimler/2017-1/31/1020068734702.jpg            ***Sayın Bilge Özgen ses, beste, enstrüman ve koro şefi gibi çok yönlü donanımı ve müzikte dile düşen şarkılarıyla farklı bir yerdesiniz. Tüm bu yeteneksel özelliklerin müzikle tanıştığı yer neresidir? Nerde, nasıl ve ne zaman müziğe başladınız üstat?  

            ---Müziğe babam Sabri Özgen´le başladım. 10-13 yaşlarında iken babamın müzik toplantılarında hanendelik yapıyordum. 1954-55 yıllarında Ankara Yüksek Okul Ses Krallığını aldım.1983 yılında Ankara Radyosu´nda lavta sanatçısı oldum. 2000 yılında da istanbul Radyosu´ndan emekli oldum.

            ***Müzik konusunda sizden önce ya da sonra aileden gelen bir genetik özellik var mıdır?

            ---Genetik özelliğimiz babamızdan miras. Benim gibi kardeşim İhsan Özgen de kemençe ve tambur çalıyor, oğlum Mesut, Miami Üniversitesi Kolorido Kemençe Bölüm Başkanı, bir kemençe virtüözü, kızım Sevinç ise yan flüt çalıyor.

/resimler/2017-1/31/1021015141877.jpg            ***Adana´da bulunduğunuz yıllarda herhangi bir müzik cemiyetine gittiniz mi?

            ---Adana´da orta bire kadar okudum. Herhangi bir müzik cemiyetine gitmedim. 

            ***Yüksek öğreniminiz sırasında müzik çalışmalarınız devam etti mi?

            ---1954 yılında T. Öğretmen Yüksek Okulu´na başladım. 1954-55 yılında ses kralı oldum. Vedia Tunçekiç´le, Erol Sayan´la devam ettik.

            ***Ankara´dan sonra hangi kentlerde nasıl devam etti müzik yaşamınız?

            ---Malatya ve Samsun´da öğretmenlik yaparken müzik cemiyetleri kurup, müzikle uğraştım.  

            ***Şu anda neler yapıyorsunuz? Beste çalışmalarınız devam ediyor mu?

            ---Şu anda İstanbul Kadıköy Belediyesi himayelerinde koro çalıştırıyorum. Yılda iki konser veriyorum. Bestekârlık devam ediyor.

/resimler/2017-1/31/1021265611096.jpg            ***Müzik yaşamınızda kimlerle birlikte çalışmalarınız oldu? Ayrıca kimlerden yararlandınız?

            ---Sayın Nazmi Özalp´le çalışmalarımız oldu Ankara Radyosu ve 1995´de İstanbul Radyosu´ndaki çalışmalarım çok faydalı olmuştur.  

            ***Müzik aleti yapımcılığınız var bir de… Neler yaptınız? Nasıl oldu bu süreç?

            ---1980´de müzik aletleri yapmaya başladım. Ut, tambur, lavta ve klasik gitarlar ürettim. 

            ***Besteler ne zaman başladı peki?.. İlk bestenizi ne zaman ve nasıl yaptınız? Hangi eserinizdi bu?   

            ---Bestelerime 18 yaşında başladım. İlk bestem: Müstear makamındaki “Ömrün Bu Hazan Mevsimi Hep Ah İle Geçti” adlı şarkıdır.   

            ***İlk bestenizin TRT repertuvarına alınması sizi mutlu etti galiba?... 

            ---Gönderdiğim hemen hemen tüm şarkılarım, (200´ü aşkın) TRT repertuvarına geçmiştir.

 /resimler/2017-1/31/1026506086139.jpg           ***Kaç besteniz oldu bugüne kadar, ödül alanlar da oldu sanıyorum.

            ---600 kadar bestem oldu. Bir birincilik, bir ikincilik, bir mansiyon ve ayrıca çeşitli ödüller vardır.

            ***Bestelerinizi nasıl bir ortamda yapıyorsunuz?

            ---Bestelerimi sessizlik ortamında yaparım.

            ***Çaldığınız müzik aletleri hangisidir; beste yaparken hangisinden yararlanıyorsunuz?

            ---Ut ve lavta; daha çok ut yardımcım oluyor.

            ***Birincilik ödülünün verilmediği Polatlı Belediyesi “THM Sakarya Savaşı Türküleri Beste Yarışması”nda “Koca Sakarya” adlı eserimizle mansiyon ödülü kazanmıştık 2007 yılında. Polatlı Belediyesi´nin çıkardığı bir cd içerisinde de yer almıştı bu güzel eserimiz. Bunun dışında da birçok ödülleriniz var. Şunu sormak istiyorum genel anlamda… Kazanılan ödüllerin bestekâr açısından bir yararı oluyor mu?

            ---Mutluluk veriyor.

            ***“Sevgi Dolu Şu Gönlüm”, “Dediler Zamanla Hep Azalırmış Sevgiler”, “Unutur Sanma Sakın Bir Defa Seven Gönül”, “Sana Gönül Borcum Var Ödemek Kolay Değil”, “Susamış Topraklar Gibi Gönüller” ve “Seninle Buluşmamız Ne Kadar Güç Olsa da” gibi, en büyük ödülü ‘halkın diline düşmek olan´   birçok tanınmış eserleriniz hemen akla geliyor. Burdan şunu sormak istiyorum… Eserlerinizin dile düştüğü 20-25 yıl önceki Türk Müziği´nin (TSM) o günüyle bu gününü karşılaştırdığınızda bir fark görüyor musunuz?

/resimler/2017-1/31/1021522330418.jpg            ---Fark var tabii…  Lanse edilişleri biraz geriledi.

            ***Türk Müziği´nin (TSM) dünle bu gününü karşılaştırdığınızda olumsuz bir sonuç görüyorsanız eğer bunun nedenleri nelerdir? Türk Müziği´nin eski günlere  dönderebilmek için neler yapılmalıdır? Bu konuda TRT, Kültür Bakanlığı gibi kurum ve kuruluşlara düşen bir görev var mıdır?

            ---Müzik çok sesliliği ile yani pop şeklinde sunuluyor. Halk bunu daha kolay anlıyor. Kültür işi sonuçta.

            ***Türk Müziği´ni daha iyi bir yere getirmek ve List, Beothoven, Schopen örneği batılı besteciler gibi tüm dünyaya dinletebilmek için çokseslilikten yararlanabilir miyiz?   

            ---Çok sesli müzik yapılıyor. Özgün TSM müzikte ayrı renk ve damla olarak var olacaktır.

  /resimler/2017-1/31/1022360612457.jpg          ***Sizin ve birçok değerli bestekârlarımızın o dillere düşen besteleri gibi olan eserler artık neden üretilmiyor üstadım? Neden öyle bir duygu yok?.. Bestekârı üst düzeyde duygulandıracak güzel güfte mi yok, duygu mu yok; eksik olan nedir?

            ---Yanılıyorsunuz?.. Yine şarkılar yapılıyor fakat dinleyicinin yapısı değişti. Çok güzel, çok duygulu şarkılar hâlâ yapılıyor. 

            ***Amatör müzik derneklerimizin müziğe katkıları konusunda neler düşünüyorsunuz?

            ---Bu derneklerin,katılanların özel sevgilerinin dışında bir faydası olmuyor. Ben de koro çalıştırıyorum. Her konserimize gelen dinleyicilerde bir değişiklik yok. 

            ***Müziğin dışında herhangi bir sanat dalıyla ilgilendiniz mi? Şiir yazdınız mı örneğin, tiyatro oynadınız mı?

            ---Hayır.

/resimler/2017-1/31/1023423738722.jpg            ***Beğendiğiniz bestekârlar ve ses sanatçıları kimlerdir?

            ---Erol Sayan, Ahmet Özhan, Melihat Gülses, Melda Kuyucu ve Ayşe Taş.

            ***Genç besteci ve sanatçı adaylarına önerileriniz nelerdir?

            ---Araştırıcı olsunlar.

            ***Zaman ayırdığınız için teşekkür ederim üstadım… Röportajımıza son verirken, müzikle ilgili yaşadığınız bir anıyı bizimle paylaşabilir misiniz?

            ---1954 yılındaki Yüksek Okullar Ses Yarışması´nda birinci olduğum gece mutluluğumdan uyuyamamıştım.

                        ***BİLGE ÖZGEN***

/resimler/2017-1/31/1024072333025.jpg30 Mart 1935 tarihinde Ş.Urfa´nın Viranşehir ilçesinde doğan Bilge Özgen Ş.Urfa´da başladığı ilkokulu Adana Seyhan İlkokulun´da tamamladıktan sonra Adana Tepebağ Ortaokulu, Kilis Sanat Enstitüsü ve ardından da Ankara Erkek Teknik Yüksek Öğretmen Okulu´nu bitirdi (1959) Malatya, Samsun ve Ankara´da görev alan Bilge Özgen, kendisi gibi öğretmen olan eşi Nevzat Hanım ile 1959 yılında evlenip, Malatya´da öğretmenlik yapmaya başladılar.   

Aile olarak müzik konusunda genetik bir özellik taşıyan Özgen ailesinde, Bilge Özgen´in ilk müzik bilgilerini aldığı amatör bir müzisyen olan babası Sabri Özgen keman, kardeşi İhsan Özgen kemençe ve tambur, Dr. olan kızı Sevinç yan flüt, bir kemençe virtüözü olan ve daha önce Gazi Ünivesitesi Müzik Bölümü´nde klasik  gitar öğretmenliği de yapan oğlu Dr. Mesut  Bey ise halen Amerika´daki Miami Üniversitesi Klasik Bölüm Bölüm Başkanı olarak görev yapmaktadır.

10-13 yaşlarında babasının müzik toplantılarında hanendelik yapan Bilge Özgen,  1954-55 yıllarında yüksek öğrenimini sürdürdüğü /resimler/2017-1/31/1029215776686.jpgAnkara Erkek Teknik Yüksek Öğretmen Okulu Ses Yarışması´nda Ses Kralı oldu. Ankara´daki öğrencilik yıllarında Vedia Tunçekiç, Tarık Kip  ve Erol Sayan´la tanıştı. Öğretmenlik yaptığı yerlerde müzik cemiyetleri, korolar kurup yöneten ve müzikle içiçe bir yaşam sürdüren  Bilge Özgen Malatya´da bulunduğu yıllarda  kemençeci Enver Soup, Burhan Enercan ve Dr.Nazmi Özalp ile tanıştı. Malatya´dan sonraki görev yeri olan Samsun´da Samsun Musıki Derneği´nde çalışmalarını yürüttü. Çeşitli okullarda korolar kurup, yönettiği Ankara´da Dr. Nazmi Özalp ile Ankara Radyosu ve İstanbul Radyosu´nda (1995) yeniden birlikte olan Bilge Özgen, ut ve lavta çalmanın yanı sıra bir yandan da  ut, tambur, lavta ve klasik gitar imalatı yapmaya başladı (1981-83) Ankara Radyosu Tasavvuf Müziği Topluluğu´na lavta sanatçısı olarak dahil olan (1983) Bilge Özgendaha sonra görev yaptığı İstanbul Radyosu´ndan emekli olup (2000) halen yaşamını sürdürdüğü İstanbul´da Kadıköy Belediyesi himayelerinde koro çalıştırmaktdır.

/resimler/2017-1/31/1030526247149.jpg            Beste yapmaya 18 yaşında başlayan ve ilk bestesi müstear makamındaki “Ömrün Bu Hazan Mevsimi Hep Ah İle Geçti” adlı şarkı olan Bilge Özgen´in 600 kadar bestesinden 200´ü aşkın şarkısı TRT repertuvarında bulunmaktadır… Milliyet gazetesi tarafından düzenlenen (1980) “Yılın En Sevilen 10 Şarkısı” anketinde “Unutur Sanma Sakın” adlı bestesiyle 4.´lük, “TRT/TUTAV Beste Yarışması”nda (1987) “Kız Sana Bir Hâl Olmuş” adlı bestesiyle 3.´lük, ve “TRT 25. Yıl Beste Yarışması”nda da 1.´lik, 3.´lük ve mansiyon ödülleri kazananan Bestekâr Bilge Özgen bazı tanınmış besteleri “Unutur Sanma Sakın Bir Defa Seven Gönül”, “Sana Gönül Borcum Var”, “Susamış Topraklar Gibi Gönüller”, ”Ben Bir Küçücük Sevdalı Kuştum”, “Arıyı Çiçekte Daldasevelim”, “Sabret Sabret Dediler”, “Lades”, “Bana Canım Dünyaları verseler”,  ve “Seninle Buluşmamız Ne Kadar Güç Olsa da” “Sevgi Dolu Şu Gönlüm”, “Dediler Zamanla Hep Azalırmış Sevgiler” adlı şarkılardır.

 










Kaynak: ÖZEL HABER

Anahtar Kelimeler:
Okuyucu Yorumları (0 yorum)
Adınız Soyadınız *
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
Tiyatro Festivalinde Oyuncu Geçidi
Tiyatro Festivalinde Oyuncu Geçidi
27 Mart Dünya Tiyatro günü kapsamında Mektebim´in Türkiye genelinde faaliyet gösteren kampüsleri önemli tiyatrocuları eş zamanlı ağırladı.
Dünya Tiyatrolar Günü kutlandı
Dünya Tiyatrolar Günü kutlandı
27 Mart Dünya Tiyatrolar Günü, Adana´daki tiyatrocular ve tiyatro severler tarafından Seyhan Belediyesi Yaşar Kemal Kültür Merkezi önündeki barış anıtı önünde kutladı.
Kozan´da "Bal Arıları ve Hınzır Ayı"oyunu sahnelendi
Kozan´da "Bal Arıları ve Hınzır Ayı"oyunu sahnelendi
Anavarza Çocuk Tiyatrosu, “Bal Arıları ve Hınzır Ayı” adlı oyunu Adana´nın Kozan ilçesinde sahneledi.
KLASİK MÜZİK KONSERİ
KLASİK MÜZİK KONSERİ
ÇUKUROVA DEVLET SENFONİ ORKESTRASI´NDAN UNUTULMAYACAK BİR KLASİK MÜZİK KONSERİ!
TİYATRO SAYISI ARTTI  SEYİRCİ SAYISI AZALDI
TİYATRO SAYISI ARTTI SEYİRCİ SAYISI AZALDI
Türkiye´de tiyatroya en fazla Orduluların gittiği belirlendi…
DÜNYA ŞİİR GÜNÜ ADANA´DA KUTLANDI
DÜNYA ŞİİR GÜNÜ ADANA´DA KUTLANDI
Söylem dergisinin gelenekselleştirdiği Dünya Şiir Günü kutlaması bu yıl yemekli olarak gerçekleşirken, “Çukurova Şiir Bildirisi” olarak, Şair Fazıl Hüsnü Dağlarca´nın kaleme aldığı 1991 yılı “Dünya Şiir Bildirisi” okundu.
ÇÜ Devlet Konservatuvarı Bahçesinde Konser Eşliğinde Kermes
ÇÜ Devlet Konservatuvarı Bahçesinde Konser Eşliğinde Kermes
Türkiye´yi, Adana´yı ve Çukurova Üniversitesi´ni çeşitli platformlarda tanıtan ÇÜ Devlet Konservatuvarı öğrencileri farklı etkinlere ev sahipliği yaptı.
GENÇLİK OYUNU SEYİRCİYLE BULUŞTU
GENÇLİK OYUNU SEYİRCİYLE BULUŞTU
Çukurova Belediyesi Tiyatrosu sezona eğlenceli oyunlarla devam ediyor
MÜZİSYEN BİR AİLENİN TEMSİLCİSİ ALİ CANBOLAT
MÜZİSYEN BİR AİLENİN TEMSİLCİSİ ALİ CANBOLAT
Ailece müzisyen olan Canbolatlar´ın müzik sektöründeki önderleri durumunda olan Ali Canbolat´ın; başta ”Gülmeyi Özledim”, “Günah Bize” ve “Gözüm Bebeğim” adlı şarkıları olmak üzere, birçok sanatçının albümlerine aldığı 150 kadar bestesi müzikseverlere ulaştı. Cumali Karataş
Gelecek Turizmde ile  10 Yıl 10 Şehir 10 Hikaye
Gelecek Turizmde ile 10 Yıl 10 Şehir 10 Hikaye
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ile Anadolu Efes ortaklığında sürdürülebilir turizm projeleri ile yerel kalkınmaya destek olan “Gelecek Turizmde”nin 10´uncu yılı anısına yayınlanan “10 Yıl, 10 Şehir, 10 Hikaye” kitabı, okurlarla buluştu. (FEHMİ İNCEOĞLU)
Atatürk´ün Adana´ya gelişi canlandırıldı
Atatürk´ün Adana´ya gelişi canlandırıldı
Türkiye Cumhuriyeti Devleti´nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk´ün Adana´ya gelişinin 94. yıldönümü etkinliklerinde Atatürk´ün kente trenle gelişi canlandırıldı.
Adana Sanat Paydaşları Ortak Akıl Çalıştayı Yapıldı
Adana Sanat Paydaşları Ortak Akıl Çalıştayı Yapıldı
Adana´nın kültür ve sanat konularında problemlerine çözüm bulmak amacıyla, sanatla ilgilenen tüm paydaşları bir araya getiren çalıştay yapıldı.
AHMET DEMİR SAHNELERİN ŞÖHRETLİ BİR SANATÇISIYDI
AHMET DEMİR SAHNELERİN ŞÖHRETLİ BİR SANATÇISIYDI
On bir yaşında bestelediği “Geze geze de yüreğime dert oldu” ve ”Haram oldu da bana bu Antebin elleri” adlı eserleriyle tanınan Ahmet Demir sayısız yurt içi ve yurt dışı turnelere çıkan bir çok yönlü sanatçı olarak yazıp, besteleyip, seslendirdiği eserleriyle çeşitli firmalardan 53 plak ve 10 kaseti çıkan bir dönemin şöhretli bir sahne sanatçısıydı. Cumali Karataş
GENÇLİK OTOBÜSÜ 400 GENCİ AVRUPA´YA GÖTÜRECEK
GENÇLİK OTOBÜSÜ 400 GENCİ AVRUPA´YA GÖTÜRECEK
Gençlik Otobüsü Projesinin Sosyal Medya temsilcilerinden Baran Arslan, “Proje kapsamında 2017 Ağustos ayında tam 400 Türk genç hayallerini gerçekleştirmek ve Türk Kültürünü Avrupa´nın 17 ülkesinde 28 şehirde temsil etmek için yola çıkacak” dedi.
İSTİKLAL MARŞI´NIN ORJİNAL EL YAZISI BESTESİ İSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ARŞİVİ´NDE
İSTİKLAL MARŞI´NIN ORJİNAL EL YAZISI BESTESİ İSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ARŞİVİ´NDE
İstanbul Şehir Üniversitesi Kütüphanesi´nde yer alan Taha Toros Arşivi´nden, İstiklal Marşı´nın bestekarı, dönemin Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Şefi Osman Zeki Üngör´ün kendi el yazısıyla yazdığı orijinal beste gün ışığına çıkartıldı.
MAHRUM OLAN AMMA SANATIYLA MAHRUM ETMEYEN OZAN ÂŞIK MAHRUMİ
MAHRUM OLAN AMMA SANATIYLA MAHRUM ETMEYEN OZAN ÂŞIK MAHRUMİ
Çukurova´nın yazıp, besteleyen, çalan-söyleyen, korolar yöneten, eserlerini plaklara okuyan, derlemeleri bulunan Âşık Mahrumi ile hayatı ve sanatı üzerine uzun uzadıya konuştuk. Cumali Karataş
ADANA DEVLET TİYATROSU SEYİRCİSİ İLE BULUŞMAYA DEVAM EDİYOR
ADANA DEVLET TİYATROSU SEYİRCİSİ İLE BULUŞMAYA DEVAM EDİYOR
Adana Devlet Tiyatrosu (ADT), Mart ayında 2´si yetişkin, 1´i çocuk oyunu olmak üzere toplam 3 oyun ile perdelerini açtı. Indıa Bankası, Silahlı Manzara ve Ali Baba Ve Kırk Haramiler Çozuk Oyunu ile seyircisi ile buluşuyor. Adana Devlet Tiyatrosu bu yıl 19.su düzenlenecek olan “Devlet Tiyatroları Sabancı Uluslar Arası Adana Tiyatro Festivali” Ne 27 Mart Pazartesi günü başlayacak.
16. Mersin Uluslararası Müzik Festivali Yaklaşıyor
16. Mersin Uluslararası Müzik Festivali Yaklaşıyor
Her yıl, dünyanın en prestijli müzik gruplarını Mersin´e taşıyarak paha biçilmez sanat hizmeti sunan Mersin Uluslararası Müzik Festivali, 02-26 Mayıs tarihleri arasında seyircisiyle yeniden buluşacak.
TÜRKÜLERİYLE TARİH YAPAN BİR ÇUKUROVA SANATÇISI AHMET KOCAYEL
TÜRKÜLERİYLE TARİH YAPAN BİR ÇUKUROVA SANATÇISI AHMET KOCAYEL
Yazan, besteleyen, çalan, okuyan, mensubu olduğu Kösreli aşiretinin geçmişte yaşadığı bazı olayları öyküleştirdikten sonra türkü olarak besteleyip, aşiretinin adeta tarihçesini tutan Tarsuslu Türk Halk Müziği sanatçısı Ahmet Kocayel, türküleriyle geçmişten geleceğe uzanan bir gelenek köprüsü kurmaktadır. Cumali Karataş
Sarıçam Belediyesi´nden Türk Halk Müziği Korosu
Sarıçam Belediyesi´nden Türk Halk Müziği Korosu
Sarıçam Belediyesi kültürel faaliyetlerine bir yenisini daha ekleyerek Sarıçam Kültür Topluluğu kapsamında Türk Halk Müziği Korosunu kurup çalışmalarına başladı.
2. Orhan Kemal Edebiyat Festivali başladı
2. Orhan Kemal Edebiyat Festivali başladı
estivalde Orhan Kemal Roman Ödüllü Kitap Kapaklarının Sergisi, Varlık Dergilerinin Özel Sayılarının Sergisi, Yaşar Kemal´den Muzaffer İzgü´ye Mozaik Resim Sergisinin açılışını yapıldı
Profesör, fırtınayla sanatını sergiledi
Profesör, fırtınayla sanatını sergiledi
Erzurum´da profesör fırtınaya adeta meydan okuyarak görsel sanat yaptı.
Bakımsızlık tarihi yapıları harabeye çevirdi
Bakımsızlık tarihi yapıları harabeye çevirdi
Mardin´de tarihi yapılar ilgisizlik yüzünden yok olma tehlikesiyle karşı karşıya. Kentte, 900 yıllık Hüsamiye Medresesinin büyük bir bölümü çökerken, Fabracılar Çarşısı da harabeye döndü.
Yöresel Halk Dansları Kulübü Oyuncuları Tek Vücut
Yöresel Halk Dansları Kulübü Oyuncuları Tek Vücut
Adana Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü tarafından faaliyet gösteren Yüreğir Gençlik Merkezi Yöresel Halk Dansları Kulübü çerçevesinde Yöresel Halk Dansları eğitimleri devam ediyor.
EKONOMİYE BAKIŞ
BAŞYAZI VE GÜNÜN YORUMU Çetin Remzi YÜREGİR
ÜÇ NOKTA SATIRBAŞI
Nurettin ÇELMEOĞLU - BİRAZ GÜL BİRAZ DİKEN
Nurettin ÇELMEOĞLU - BİRAZ GÜL BİRAZ DİKEN
ADANA´DA OYNANDI TÜRKİYE: 19 – ABD: 0
Birgül Ayman GÜLER
Birgül Ayman GÜLER
AKP´NİN ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ KOMİSYONDA ELE ALINIRKEN, “REJİM DÖNÜŞTÜRÜLÜYOR” ELEŞTİRİLERİ SÜRÜYOR
Cumali KARATAŞ
Cumali KARATAŞ
MÜZİSYEN BİR AİLENİN TEMSİLCİSİ ALİ CANBOLAT
Zeynep Kural-İNCE DOKUNUŞLAR
Zeynep Kural-İNCE DOKUNUŞLAR
“…NOW GIVE ME THE WORD AYAS, AYAS, AYAS.”
Ali MARALCAN- EMEKLİ KURMAY ALBAY
Ali MARALCAN- EMEKLİ KURMAY ALBAY
18 MART ŞEHİTLERİ ANMA GÜNÜ
Ahmet ERDOĞDU
Ahmet ERDOĞDU
21.12.2015 DEN 23.11.2016 YAZI VE RÖPORTAJLAR-5
TURUNCU ADAM - Mahmut REYHANİOĞLU
TURUNCU ADAM - Mahmut REYHANİOĞLU
İNANMAK BU OLSA GEREK.
KONUK YAZAR
KONUK YAZAR
Celal TOPKAN- CUMHURİYETİN 93. KURULUŞ YILDÖNÜMÜNDE ATATÜRK´Ü ANLAMAK VE KAVRAMAK
Tufan ALPAT-EMEKLİ HAKİM
Tufan ALPAT-EMEKLİ HAKİM
ŞIMARIK VE ŞAŞKIN AVRUPA
Ahmet  DUMAN
Ahmet DUMAN
Evlilik Programları ve Riyakârlık Üzerine…
Süreyya KÖLE - YANSIMALAR
Süreyya KÖLE - YANSIMALAR
ÜZÜNTÜYE CEZA
Mustafa Gazalcı -"Öğretmenin Not Defterinden"
Mustafa Gazalcı -"Öğretmenin Not Defterinden"
YOL AYRIMINDA, DÜŞÜNME ZAMANI…
M. Ziya YERGÖK
M. Ziya YERGÖK
SAHADAN GÖZLEMLER: HAYIR YÖNÜNDE
Cihat OVALI-SPOR YORUM
Cihat OVALI-SPOR YORUM
OLMADI MI OLMUYOR
Prof. Dr. Mehmet TOMANBAY
Prof. Dr. Mehmet TOMANBAY
EKONOMİMİZ VE 16 NİSAN REFERANDUMU
İlhan ALPER
İlhan ALPER
ŞİİR
Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ,
Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ,
İnsanlığın Derinleşen Sosyal Sorunlarını Çözecek Olan İnsan Beyni mi? Yapay Zeka mı?
OKUR KÖŞESİ
OKUR KÖŞESİ
BAYRAM MI GELMİŞ?
Cezmi DOĞANER
Cezmi DOĞANER
DEMOKRASİ VE YURTSEVERLİK
TANSEL ÇÖLAŞAN
TANSEL ÇÖLAŞAN
Sevgili dostlar merhaba,
AHMET KAYTANCI-GÖKÇEBEL
AHMET KAYTANCI-GÖKÇEBEL
ZELİHA VE ÇOCUKLARI
Av.Cemil DENLİ
Av.Cemil DENLİ
“ARTIK MECLİS VAR !”
Düşler Düşünceler-Tekgül Arı
Düşler Düşünceler-Tekgül Arı
Okur Hareketi
Celal Topkan
Celal Topkan
GELECEK SENİN DÜŞÜN VE ÖYLE KARAR VER
Hasan GÜNEŞ- İLK ADIM
Hasan GÜNEŞ- İLK ADIM
BAĞDAŞTIRMACILIK VE EĞİTİM
Hüseyin ÖZBEK
Hüseyin ÖZBEK
İNTİHAR BELGESİNİ YIRTAN MECLİSTEN ARDINDA İNTİHAR MEKTUBU BIRAKAN MECLİSE
Saniye Akay Demirel
Saniye Akay Demirel
´Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın.´
Zekai BULUÇ
Zekai BULUÇ
İSMET İNÖNÜ: BIRAKIN ÇOCUKLAR OYNASIN!
Can UĞURATEŞ-Sırası Geldikçe
Can UĞURATEŞ-Sırası Geldikçe
UÇLARDA DOLAŞMAK
Mahmut TEBERİK- AYRAÇ
Mahmut TEBERİK- AYRAÇ
Takdir Senin Türkiye!
Ahmet DOKUZOĞLU-NE DEMİŞTİK?
Ahmet DOKUZOĞLU-NE DEMİŞTİK?
YAZIK ÇOK YAZIK
Yılmaz AYDOĞAN / BÖYLE GİTMEZ!
Yılmaz AYDOĞAN / BÖYLE GİTMEZ!
PUTLAR VE İNSANLAR
Vahit ŞAHİN
Vahit ŞAHİN
KİM DOĞRULARI SÖYLEMİYOR?
Ahmet YAHŞİ
Ahmet YAHŞİ
İHTİYARLAR PERİŞAN EDİLMESİN
BASRİ GÖK EMEKLİ NÜFUS MÜDÜRÜ
BASRİ GÖK EMEKLİ NÜFUS MÜDÜRÜ
REFERANDUM
AZ ve  ÖZ A.AKDAMAR
AZ ve ÖZ A.AKDAMAR
BİRİ ANLATSA!...
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi
Bugün
11 °C
Perşembe
11 °C
Cuma
13 °C
Çok Okunanlar
Çok Yorumlananlar
ÜÇ NOKTA SATIRBAŞI

/resimler/2016-2/23/1416139429844.jpg

ADANA`DA NÖBETÇİ ECZANELER

/resimler/2015-5/28/1255038362873.jpg

ADANA İLİ ÖNEMLİ TELEFONLAR

/resimler/2016-3/22/1515302901917.jpg

HAFTANIN PANAROMASI

/resimler/2017-3/20/1347519475780.jpg